Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

TOOL!


Köpte och lyssnade igenom Tools "lateralus" ett par gånger...
Så jädrans grymt skitbra skiva!
Originell och grymt medryckande stämningsfull progressiv musik

Vad tycks om gruppen i örigt här på forumet?
  • 0
Asbra, nya skivan är hur bra som helst, även gamla, Salival gillar jag inte lika mycket (live?). I så fall är det You Lied som är hur bra som helst på den skivan, Salival alltså.

Annars cool rockstil. Maynard sjunger ju även i bandet The Perfect Circle som är typ samma stil. Lyssnar förresten på Tool nu
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Tool är schyssta, "Sober" är favoriten.
  • 0
Världens bästa band... nästan
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Men sen har de jävligt dåliga låtar också, lyssna bara på L.A.M.C. Typ nån telefon igenom halva låten dvs 5 minuter, sen nåt kort konstig lyrik.

Eller Mantra, tror jag, nån siameskatt som de har tryckt på tydligen och tagit det i slowspeed

Men dem där "konstiga" låtarna är också bra på nåt sett , Ta till exempel Faaip de Oiad, den blir man fan rädd av häftig låt. Sen har vi Die Eier von Satan är också rätt tuff hehe. Lost Keys på nya skivan är skum men skönt gitarrsolo genom hela låten eller riff kanske man ska säga, sen några doktorer som snackar om en patient som vägrar säga nånting (alien?).
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Jag har bara 10.000 days och det är det bästa jag hört! Har lyssnat non-stop sedan Petters recension innan sommaren. Folk förstår kanske inte det, men musiken är vacker! Jambis "solo" och när han sjunger

"Shine on forever
Shine on benevolent sun

Shine down upon the broken
Shine until the two become one "


är magiskt! Även i Rosetta Stoned's "solo" som först lät som jävla oljud är super nu. Tack Petter för att du ledde mig in på det rätta spåret.
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Mm, den här som låter som nån clonetrooper sjunger igenom nån mask? Den är cool som fan! Drog på den och kände mig cool när man gick på trottoarkanten, eller jaha du mena solot, jaja det är bra det med.
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Jag vet tyvärr inte vad du talar om. En clonetrooper som sjunger genom en mask?

http://youtube.com/watch?v=sAsWyRXjODI ?
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Eh, du sa ju Rosetta Stoned? Lyssna på den LÅTEN så får du höra, okej inte en clonetrooper, men hur ska jag förklara då... Det låter som att maynard sjunger genom en comradio tyyp..
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Mm den låten ja. Den är cool. Solot passar till ökenlandskap tycker jag (I'm a freak?).
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Haha okej, vad du vill
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Nu snackar vi bra musik! Jag började lyssna på Tool ganska nyligt och "kom över" några låtar av ren slump.

Helt underbar musik!
Carl Brännström / Gamereactor
  • 0
A Perfect Circle är inte i närheten av lika bra som Tool. Ingen tvekan om den saken.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Tycker inte att man kan jämnföra A Perfect Circle med Tool. Det är lite som att säga att Vanilj är bättre än Chocklad. Tycker att Lateralus är deras bästa almbum om man lyssnar från början till slut. Alla låtarna glider så bra in i varandra, gillar det skarpt.
  • 0
Lyssnat på Tool sen några år tillbaka, otroligt bra band. Bästa skivan är helt klart Aenima med låtar som Stinkfist och Aenema. 10,000 Days är också brilliant för den delen, där regerar i stort sett de flesta låtar.

(Känner någon igen min bild? ^^ )
The cake is a lie!
  • 0
Har faktiskt funderat på att kolla in dom lite grann, verkar vara nåt. Ungefär hur "tung" är deras musik? Jag lyssnar själv bara på mes-proggresiv rock, men är inte rädd för tyngre saker.

Kort sagt kan ett Queen-fan gilla dom?
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
Tänkte direkt på Mr. T när jag läste trådens namn
"I PITY THE FOOL!"
Glöm inte bort att du värdelös.
  • 0
Citerar N-Ninja:
(Känner någon igen min bild? ^^ )


Omslaget till Aenima, en platta med Tool som jag införskaffade i slutet av sommaren efter att ha hört ett par av deras låtar som jag gillade.

Favoritlåten är helt klart Eulogy, men även H. och Forty Six & 2 är mycket bra. Jag gillar dock inte Stinkfist särskilt mycket, men det kanske jag kommer över nån gång.

Jag älskar deras långsamma, mörka och mystiska sätt att spela på. Fast vissa låtar är helt annorlunda, som Useful Idiot till exempel. 38 sekunder lång, samma ljud hela tiden och ingen sång över huvud taget. Men det bidrar ju till helhetsupplevelsen, det måste jag säga. Jisses vilken upplevelse det är när man lyssnar igenom Aenima och Useful Idiot går över till Forty Six & 2.

Av den senaste skivan har jag i stort sett bara hört Vicarious, men den tycker jag inte alls håller samma klass som ovan nämna Eulogy, Forty Six & 2, H., mfl.
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
TOOL är väl fätt så okej. Gillade deras senaste album.
"My best moment? I have a lot of good moments but the one I prefer is when I kicked the hooligan" - Eric Cantona
  • 0
Vilket är deras bästa album? Tänker visserligen skaffa alla när ekonomin tillåter det, men det kan vara kul att höra vad folk tycker.
Carl Brännström / Gamereactor
  • 0
Aenema, själv låten är ju en av favoriterna, lyriken är så jävla hård och tuff så det inte är sant!
Some say the end is near
Some say we'll see armageddon soon
I certainly hope we will
I sure could use a vacation from this
Bull-shit, three-ring
Circus sideshow

Of freaks here in this
Hopeless fucking
Hole we call L.A.
The only way to fix it is
To flush it all away
Any fucking time
Any fucking day
Learn to swim
See you down in
Arizona Bay
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Citerar Anthrax:
Hopeless fucking
Hole we call L.A.


Hahaha, dom gillar inte los Angeles antar jag...

Citerar Dante:
Vilket är deras bästa album? Tänker visserligen skaffa alla när ekonomin tillåter det, men det kan vara kul att höra vad folk tycker.


Nu har jag bara lyssnat på "Lateralus" men den allmäna uppfattningen bland fansen är att "Aenima" är bäst.
  • 0
Citerar westost:
Hahaha, dom gillar inte los Angeles antar jag...


Enligt mig så har låten en djupare betydelse än så. Det verkar så i alla fall. De använder bara Los Angeles som ett exempel för människan. Det skulle låta konstigt om de riktade låten mot hela världen då det är lättare att sjunga om en plats bara.

Citerar Prodigy:
TOOL är väl fätt så okej. Gillade deras senaste album.


Du gillar Disturbed va? Dom är skitbra de me. Dock är Tool lite mer harmoniska imo.
The cake is a lie!
  • 0
Mm Disturbed är skitgrymma! DOWN WITH THE SICKNESS!! Dock är jag en sån här som inte orkar följa alla album så det senaste albumet (10 000 Fists, nästan 10 000 days?) Tycker jag är grymt, med Stricken, Deify, Alive, Overburdened! Och typ alla andra
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Citerar Anthrax:
Mm Disturbed är skitgrymma! DOWN WITH THE SICKNESS!! Dock är jag en sån här som inte orkar följa alla album så det senaste albumet (10 000 Fists, nästan 10 000 days?) Tycker jag är grymt, med Stricken, Deify, Alive, Overburdened! Och typ alla andra


"The Sickness" är helt klart bästa albumet, hela albumet låter som ren frustration skrikandes ut ^^ Sen är ju "Ten thousands fists" väldigt bra också med favoriterna 10,000 Fists, Decadance, Stricken, Deify och Sacred Life.

Back to the topic!
The cake is a lie!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!