Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

TOOL!


Citerar ApeWithSniper:
Fick hem 10,000 Days idag och har lyssnat igenom den en gång. Första intrycket: Vicarious var allra bäst, och skivan kändes som om den gick på tomgång ibland.

Måste säga att förpackningen var fantastisk. 3D-booklet var en ny upplevelse för mig.


Citerar Agadez:
Var har du hittat den för 99?

Ginza.


Som hittat! Nu ångrar jag att jag önskat mig den och Lateralus till min födelsedag om tre veckor. Vill ha nu, men vill ju inte inhandla något som jag önskat mig.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Första intrycket: Vicarious var allra bäst

Den, titelspåret och Right in Two.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Den, titelspåret och Right in Two.


Och Jambi.
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Och Jambi.

Gillar inte den. Inte The Pot eller Intension heller. Men resten är fantastiska.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Gillar inte den. Inte The Pot eller Intension heller. Men resten är fantastiska.


Gillar inte The Pot heller, men Intension är ganska bra.
Men tja, Viginti Tres och Lipan Conjuring är ju lite, mja, udda...
42
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=mfgDXd0Cc2c

Covern slår originalet. Stort.

Nästa gång Tool spelar i Sverige tänker jag vara där. Kan ju vara världens coolaste upplevelse.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Nästa gång Tool spelar i Sverige tänker jag vara där. Kan ju vara världens coolaste upplevelse.


Verkligen, får inte missa det, om dom bara kan pallra sej hit igen...
42
  • 0
  • Penn
  • Penn
10,000 Days eller Aenima?

Har redan Lateralus.
  • 0
Citerar Penn:
10,000 Days eller Aenima?


Svårt, men jag skulle säga Aenima, sen får du snarast möjligt skaffa pengar till 10,000 days också, typ sälja din själ eller nåt.
42
  • 0
Citerar Damien Rice:
The Pot


Typ. Världens bästa låt ju ;o
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Snälla Tool, kom till Spotify.
complications of a mastermind
  • 0
Citerar Penn:
10,000 Days eller Aenima?

Ænima, utan tvekan.
  • 0
Citerar Penn:
10,000 Days eller Aenima?


Jag håller 10, 000 Days (förmodligen världens bästa album) högre, men Ænima är också löjligt bra.
Jag är mamma.
  • 0
Citerar Exity_:
Snälla Tool, kom till Spotify.


Det hoppas jag att de aldrig gör, det hade tagit bort magin från dem. Tool är ett band vars skivor man ska köpa för att sedan lyssna igenom från början till slut. I alla fall enligt mig
  • 0
Citerar Agadez:
Det hoppas jag att de aldrig gör, det hade tagit bort magin från dem. Tool är ett band vars skivor man ska köpa för att sedan lyssna igenom från början till slut. I alla fall enligt mig

Och man kan inte lyssna igenom ett album från början till slut på spotify? Jag skulle heller inte lägga pengar på musik som jag inte vet, eller har orsak att tro, att jag gillar.
Krax.
  • 0
Citerar Penn:
10,000 Days eller Aenima?

Har redan Lateralus.

Personligen tycker jag att 10,000 Days är lite för händelsefattigt. Har dock inte hört Aenima.
  • 0
Citerar Penn:
10,000 Days eller Aenima?


10,000 Days.

Citerar Agadez:
Det hoppas jag att de aldrig gör, det hade tagit bort magin från dem.


Håller med.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Penn:
10,000 Days eller Aenima?


Båda är bra men Aenima är bättre. Stinkfist är deras bästa låt.
Rihanna <3
  • 0
  • kraz
  • kraz
Jag håller tummarna för nytt album inom två år altså, det hade varit finfint fast iof, dom får ta hur lång tid på sig dom vill, det är tool ffs.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag håller tummarna för nytt album inom två år altså, det hade varit finfint fast iof, dom får ta hur lång tid på sig dom vill, det är tool ffs.


Om inte jag minns fel så jobbar dom iallafall med ett nytt album, men det säger ju inte så mycket, det kan fortfarande ta åratal :3
42
  • 0
Någon som provat att lyssna på Faaip de Oiad och Lost Keys samtidigt?

Your mind will be blown.
  • 0
Intressant. Det måste man ju testa.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
AENIMA är ett masterpiece Eulogy är så jävla bra!

Tillagt 2010-11-18 14:47:
Citerar ApeWithSniper:
10,000 Days eller Aenima?


Aenima har låtar som är mycket bättre. 10,000 days är dock på andraplats.

Tillagt 2010-11-18 14:49:
Ni får ju inte glömma Stinkfist eller Forty six & 2!
Rihanna <3
  • 0
Hejsan, jag håller just nu på att skirva en liten musik uppsats om tool och jag undrade bara om någon här skulle kunna veta vilket/vilka år tool var som störst?
Gun down a school or blow up a car, the media circus will make you a star...
  • 0
Tool=Loot baklänges.
Rihanna <3
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!