Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

TOOL!


  • Missing Avatar
  • GR®
Tool är fan sjukt bra! Jag har 10,000 Days // Lateralus // Third Eye. Jag har lyssnat på dom mer än ett år nu och fortfarande har inte tröttnat! Ett bra tips : Tool - The Patient // Tool - Stinkfist // Tool - Hooker with a Penis.
  • 0
Citerar Ienzo:
TOOL är helt sjukt bra. Dom spelade ju en gång här i sverige och jag såg dom inte. Det är ju typ jätteliten chans på att dom kommer hit till sverige på ett bra tag alltså..


...We need to have faith!

I värsta fall får jag dra till Storbrittannien för att se dem, för jag ska fan se dem.
Black n Pink
  • 0
Citerar Anthrax:
GIEEEEFF!




Tool är bäst i världen...!

The Gaping Lotus Experience är rätt kul...

"I had a friend once, who took some acid
Now he thinks he's a fire engine
It's okay until he pisses on your lighter
kinda smells kinda cool kinda funky anyway..."

Black n Pink
  • 0
Citerar Hugoienlåda:
Blev så glad att jag skrattade när jag lyssnade på Aenima, och efter den elektro-orgel-chippiga Intermission, kommer samma melodi, fast typ 1000 gånger tyngre, i form av Jimmy!
Så skönt!

Just nu- Cold and Ugly. Fy fan vad bra dem är.

http://www.allposters.com/gallery.asp?CID=3FB222A0287A47C397
E20B4D8F3A41BE&startat=http%3A//www.allposters.com/GetPoste
r.asp%3FAPNum%3D954492%26CID%3D3FB222A0287A47C397E2
0B4D8F3A41BE%26PPID%3D1%26search%3D12366%26f%3Dc%2
6FindID%3D12366%26P%3D1%26PP%3D1%26sortby%3DPD%26c
name%3DTool%26SearchID%3D
Vill. Ha.


Köp den då? xD

Har lyssnat på Tool hela dagen. Och A Perfect Circle...
Black n Pink
  • 0
Citerar Don_Rico:
Citerar Sangheili:
Dock är inte själva betydelsen självklar. Är dom ett verktyg vi använder oss utav för att uppleva något speciellt eller använder dom namnet som något nedlåtande?


Kanske att öppna vårt öga med våld? Då man använder ett verktyg för att slå isönder "låset", istället för en nyckel...? Jag vetefan, men Tool är bäst xD

Och jag tycker att det är konstigt att ingen nämnt "Part of Me", som är en jävligt bra låt... Ingen som har Opiate tro?

Tillagt 2006-11-03 15:41:
Edit: För er som inte är så inte insatta i Tool; När jag skriver "vårt öga", menar jag vårt tredje öga, som Tool ofta referarar till.



Hahahaha...


TOOL valde namnet för att det också är slang för idiot och liknande...
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Citerar Steppo4u:
TOOL valde namnet för att det också är slang för idiot och liknande...


Eller även att de tog namnet för att VI ska använda dem som ett verktyg för våra öron.
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Citerar Steppo4u:
Citerar Don_Rico:
Citerar Sangheili:
Dock är inte själva betydelsen självklar. Är dom ett verktyg vi använder oss utav för att uppleva något speciellt eller använder dom namnet som något nedlåtande?


Kanske att öppna vårt öga med våld? Då man använder ett verktyg för att slå isönder "låset", istället för en nyckel...? Jag vetefan, men Tool är bäst xD

Och jag tycker att det är konstigt att ingen nämnt "Part of Me", som är en jävligt bra låt... Ingen som har Opiate tro?

Tillagt 2006-11-03 15:41:
Edit: För er som inte är så inte insatta i Tool; När jag skriver "vårt öga", menar jag vårt tredje öga, som Tool ofta referarar till.



Hahahaha...


TOOL valde namnet för att det också är slang för idiot och liknande...


Third eye är ett sjätte sinne så att säga, men det kan även betyda rövhål. Prying Open My Third Eye, klar referens till Prison Sex
I'm free to radically alter my beliefs whenever it's convenient.
  • 0
Citerar Anthrax:
Citerar Steppo4u:
TOOL valde namnet för att det också är slang för idiot och liknande...


Eller även att de tog namnet för att VI ska använda dem som ett verktyg för våra öron.


Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Citerar Sangheili:
Third eye är ett sjätte sinne så att säga, men det kan även betyda rövhål. Prying Open My Third Eye, klar referens till Prison Sex


Jupp ^^
Black n Pink
  • 0
Så, vilka skivor äger ni med TOOL då?
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Citerar Steppo4u:
Så, vilka skivor äger ni med TOOL då?


Just nu 10 000 days och Aenima , men ska utöka samling inom kort.
Det är farligt att leva , man kan dö.
  • 0
Har tyvärr inte en enda skiva, men till jul hoppas jag på 10 000 days.
  • 0
När jag först såg denna tråd och alla sa "Tool äger" så tänkte jag att jag skulle ta lyssna lite på dom. Så jag letade reda på en låt som ni sagt var bra "AEnema", det lät skit tyckte jag men bestämde mig fär att ge dom en chans till och lyssnade på några andra låtar, fortfarande skit.
Men helt plöstligt blev jag frälst när jag läst texterna på en hemsida och låtarna fick en mening. (Hörde först inte vad dom sjöng )
Nu är jag helt beroende

Jag vet inte om ni hört detta men om man spelar upp Viginti Tres-Wings for Marie samtidigt som 10.000 days så synkar dom. (Särskilt på slutet)
Helst ska man han en låt i varje högtalare, men bäst blir det i surroundljud har jag hört.
Det låter ganska coolt faktiskt, blir som en ny låt
Dox Doxuz - once you have it, you'll love it.
  • 0
Älska Tool. 10 000 days är bästa låten.

Tillagt 2006-12-06 23:01:
Citerar Dox Doxuz:
När jag först såg denna tråd och alla sa "Tool äger" så tänkte jag att jag skulle ta lyssna lite på dom. Så jag letade reda på en låt som ni sagt var bra "AEnema", det lät skit tyckte jag men bestämde mig fär att ge dom en chans till och lyssnade på några andra låtar, fortfarande skit.
Men helt plöstligt blev jag frälst när jag läst texterna på en hemsida och låtarna fick en mening. (Hörde först inte vad dom sjöng )
Nu är jag helt beroende

Jag vet inte om ni hört detta men om man spelar upp Viginti Tres-Wings for Marie samtidigt som 10.000 days så synkar dom. (Särskilt på slutet)
Helst ska man han en låt i varje högtalare, men bäst blir det i surroundljud har jag hört.
Det låter ganska coolt faktiskt, blir som en ny låt


Fan va coolt måste testa
In heaven all the interesting people are missing.
  • 0
(\_/) | my eyes are open. säger: (22.59.32)
skriv något

Famicom säger: (23.03.11)
ahh, kommer inte på nåt!

(\_/) | my eyes are open. säger: (23.03.26)
skriv att the pot är bra

The Pot är bra
  • 0
Citerar Famicom:
The Pot är bra


The Pot knäcker arsle.

http://youtube.com/watch?v=R2F_hGwD26g

Ett fan som gjort sin egna musikvideoversion av The Pot. Jag läste i kommentarerna, och tydligen så handlar låten om George Bush. Sniglarna i videon ska typ symbolisera att om man blir för girig kan man tappa kontrollen över något (som G.WB!). Se och säg vad ni tycker. Den är alltså inofficiell.
Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
  • 0
Citerar Nettoman:
Citerar Famicom:
The Pot är bra


The Pot knäcker arsle.

http://youtube.com/watch?v=R2F_hGwD26g

Ett fan som gjort sin egna musikvideoversion av The Pot. Jag läste i kommentarerna, och tydligen så handlar låten om George Bush. Sniglarna i videon ska typ symbolisera att om man blir för girig kan man tappa kontrollen över något (som G.WB!). Se och säg vad ni tycker. Den är alltså inofficiell.


Såg den för ett bra tag sedan. Helt underbar. Gillar stilen. Påminner mig om rumänska eller ungerska barnprogram.
I'm free to radically alter my beliefs whenever it's convenient.
  • 0
De där filmerna är sjukt välgjorda, passar kanon till musiken.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Mina favorit låtar är just nu:
1. Vicarious
1. The Pot
1. aenema
1. 10.000 days
1. Sober

(Kan inte ranka dom )
Dox Doxuz - once you have it, you'll love it.
  • 0
Köpte som sagt 10 000 days då det släpptes trots att jag knappt hade hört Tool. Jag blev helsåld omgående. Häromdan köpte jag Aenima och jag har fan i mig knappt lysnnat på något annat den senaste veckan. Det här är så fantastiskt bra att jag knappt hittar ord för att beskriva det.
No fate! Only the power of will.
  • 0
Gillar precis alla Tool's låtar... Ja, till och med Maynard's Dick...

Sen "The Pot" handlar väl om korrumperade rättsystem, eller?
Black n Pink
  • 0
Jag tror det, eller något liknande iaf...
  • 0
Sen är ju Hooker with a penis också väldigt bra.
Dom driver ju med sina fans i den låten
Sådana fans som tror dom är bättre än andra.

"And if I'm the man,
Then you're the man, and
He's the man as well so you can
Point that fuckin' finger up your ass. "
Dox Doxuz - once you have it, you'll love it.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!