Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Midnight Club X (21.00 - 09.00)


are you being facheechus
Garçon means boy.
  • 0
Borde nog tjacka en ny konsol, frågan är bara PS4 eller Xbox One.

Fördel Xbox: Brorsan har en, kan lira live med honom.

Nackdel: Kass kvalitet och fett ful. Ser ut som en 80-tals videobandspelare.

Fördel PS4: Snyggare och åtminstone ett par exklusiva titlar som jag är sugen på.

Nackdel: Ingen självklar onlinepolare och att inte Forza Horizon 3 finns.

Svårt.....
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Mr Clint:
göru? :<

såg Boyhood. pretty cool. :3

ska nog spela lite Ace Attorney.


Citerar AG Jati:
Djävla skit-uppdatering Youtube gjort.

Vaddådå?


Citerar yonobi:
are you being facheechus

is that the new Kanye album


Citerar grandtheftauto4life:
Borde nog tjacka en ny konsol, frågan är bara PS4 eller Xbox One.

Av dem skulle jag välja PS4, spelutbudet tilltalar mig mer. Men jag väntar på Switch.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Av dem skulle jag välja PS4, spelutbudet tilltalar mig mer. Men jag väntar på Switch.


Det känns faktiskt som att PS4 är en bättre maskin på typ alla punkter. Fast problemet är ju också att jag har ett gäng Xbox One-spel som då bara kommer att samla damm. Å andra sidan har jag inte så mycket tid för spel heller nu för tiden.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Ridley:
is that the new Kanye album

god dammit, now you're the one being... fatjetje... fasho... facteetus
Garçon means boy.
  • 0
Nämen ser man på, tydligen finns det en genre vid namn Ice Techno Ribbleh:
https://www.youtube.com/watch?v=dD-NVrHwHHs
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Det känns faktiskt som att PS4 är en bättre maskin på typ alla punkter. Fast problemet är ju också att jag har ett gäng Xbox One-spel som då bara kommer att samla damm.

De kanske skulle samla damm oavsett? Du kan ju ge dem till brorsan, eller sälja dem eller nåt.


Citerar grandtheftauto4life:
Å andra sidan har jag inte så mycket tid för spel heller nu för tiden.

Kanske inte riktigt läge att köpa en konsol? Om man tvekar så kan man lika gärna vänta lite. Men köp en konsol om det finns eller kommer tillräckligt många spel som du känner att du måste få spela på den.


Citerar yonobi:
god dammit, now you're the one being... fatjetje... fasho... facteetus

heh, teet


Citerar AG Jati:
Nämen ser man på, tydligen finns det en genre vid namn Ice Techno Ribbleh:

Trodde först att den hette Ice Techno Ribbleh. Ska lyssna!

Edit: inte så cool.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
heh, teet

factotum!
Garçon means boy.
  • 0
Citerar Ridley:
Kanske inte riktigt läge att köpa en konsol? Om man tvekar så kan man lika gärna vänta lite.


Hmm, ja det kanske är lika bra egentligen. Skulle förstås kunna lägga undan mer pengar till resor istället. Fast problemet är att jag inte heller vet när eller vart jag ska resa. Funderar på Moskva, Las Vegas eller Rom.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar yonobi:
factotum!

hmm *google*

well
om man inte var så lat så skulle man factotum


Citerar grandtheftauto4life:
Skulle förstås kunna lägga undan mer pengar till resor istället. Fast problemet är att jag inte heller vet när eller vart jag ska resa. Funderar på Moskva, Las Vegas eller Rom.

Resor är bra grejer! Alla tre låter trevliga. Fördelen med att vänta och spara pengar är ju att du hinner fundera ut vad du vill.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
well
om man inte var så lat så skulle man factotum

I wouldn't even know where to start

anyway

what's, uh... what is, um... let's see... what's your biggest secret of all the secrets
Garçon means boy.
  • 0
Har någon här sett The Neon Demon förresten. Om så; vad tyckte ni? Har själv nära nog blivit besatt av den filmen, trots att jag bara sett den en gång på bio i somras. Härom veckan köpte jag den faktiskt på Bluray och filmens soundtrack på LP.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar yonobi:
what's, uh... what is, um... let's see... what's your biggest secret of all the secrets

eh, well
none of them are really big
because I'm just so boring and wholesome

så typ
en gång röstade jag på Piratpartiet
när jag var liten tyckte jag Magica De Hex var snygg
en gång brände jag en myra med förstoringsglas
en gång smakade jag konstigt vitt pulver från marken
...


Citerar grandtheftauto4life:
Har någon här sett The Neon Demon förresten. Om så; vad tyckte ni? Har själv nära nog blivit besatt av den filmen, trots att jag bara sett den en gång på bio i somras. Härom veckan köpte jag den faktiskt på Bluray och filmens soundtrack på LP.

Vill se, men har inte. Den verkar intressant, och soundtracket verkar mycket bra också. Tror jag skulle gilla den, trots att den verkar ganska... kontroversiell.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
när jag var liten tyckte jag Magica De Hex var snygg
en gång brände jag en myra med förstoringsglas


Haha, jag älskade att plåga myror på olika sätt när jag var hos min farfar i Småland som liten pojke. Och visst är Magica snygg eller åtminstone charmig. Min hemliga crush som grabb var i och för sig Uma Thurman som Poison Ivy i Batman & Robin!

Tillagt 2017-01-08 02:26:
Citerar Ridley:
Vill se, men har inte. Den verkar intressant, och soundtracket verkar mycket bra också. Tror jag skulle gilla den, trots att den verkar ganska... kontroversiell.


Jag kan i alla fall rekommendera den, soundtracket är fantastiskt och även det visuella är sjukt snyggt. Den är också rätt våldsam och ett par scener är riktigt obehagliga men det ingår väl nästan. Även Drive och Pusher-filmerna som Winding Refn har gjort har liknande inslag.

Har däremot aldrig sett Only God Forgives som tydligen också ska vara en vattendelare. Vissa hatar, andra älskar.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Haha, jag älskade att plåga myror på olika sätt när jag var hos min farfar i Småland som liten pojke.

:') Jag skulle nog bara testa, jag gillar inte att plåga någonting egentligen. Fast iofs så retades jag en del när jag var liten.


Citerar grandtheftauto4life:
Och visst är Magica snygg eller åtminstone charmig.

För att vara en anka.


Citerar grandtheftauto4life:
Min hemliga crush som grabb var i och för sig Uma Thurman som Poison Ivy i Batman & Robin!

Ooh, jag skulle säga Uma Thurman i Baron Münchhausen...
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
en gång röstade jag på Piratpartiet

https://youtu.be/zp1fXrEwoLo


Citerar Ridley:
när jag var liten tyckte jag Magica De Hex var snygg

https://youtube.com/watch?v=3tVzfZq_U6U&t=6s


Citerar Ridley:
en gång smakade jag konstigt vitt pulver från marken

https://youtu.be/aeTlMJHuJcY


Citerar Ridley:
en gång brände jag en myra med förstoringsglas

https://youtu.be/BmmQ1J6X3zg

at least the truth is out at last
Garçon means boy.
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Jag kan i alla fall rekommendera den, soundtracket är fantastiskt och även det visuella är sjukt snyggt.

Snygga välljudande filmer gillar jag. Trailern är lockande.


Citerar grandtheftauto4life:
Den är också rätt våldsam och ett par scener är riktigt obehagliga men det ingår väl nästan. Även Drive och Pusher-filmerna som Winding Refn har gjort har liknande inslag.

Har däremot aldrig sett Only God Forgives som tydligen också ska vara en vattendelare. Vissa hatar, andra älskar.

Mmm, har bara sett Drive av dessa, gillar den. Skulle inte säga att jag gillar våld, men ibland är det härligt med lite hemskt. När man inte vill se men samtidigt inte kan titta bort, och man ändå vet att det är på låtsas.


Citerar yonobi:
at least the truth is out at last

;'3

heh, det finns visst jontronklipp för allt.

magica the heck, hur blev klockan 2:40
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
När man inte vill se men samtidigt inte kan titta bort, och man ändå vet att det är på låtsas.

what about when it's based on a true story

like Fargo


Citerar Ridley:
heh, det finns visst jontronklipp för allt.

yeah ;3

there's a veritable treasure trove of reactions in them videos
Garçon means boy.
  • 0
Citerar Ridley:
Mmm, har bara sett Drive av dessa, gillar den. Skulle inte säga att jag gillar våld, men ibland är det härligt med lite hemskt. När man inte vill se men samtidigt inte kan titta bort, och man ändå vet att det är på låtsas.


Drive är grym, definitivt på min topp 10 lista. Utan att egentligen spoila något så vill jag nog varna för att en scen i Neon Demon innehåller nekrofili. Riktigt obehagligt med andra ord.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar yonobi:
what about when it's based on a true story

like Fargo

heh
well it's still just in good fun

but I guess
sometimes that can be lite obehagligt kanske


Citerar grandtheftauto4life:
Utan att egentligen spoila något så vill jag nog varna för att en scen i Neon Demon innehåller nekrofili. Riktigt obehagligt med andra ord.

Aha... Har förstått att det inte är en feel-good-film iaf.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
är snart klar med min doktorsavhandling i vetenskaplig teväspelsbetygsättning. aaah, efter det ska det bli så skönt att såga ner plebs som påstår att ett spel är bra fast det är dålit objektivt sett.

mohahahahaha
Citerar Ridley:
but I guess
sometimes that can be lite obehagligt kanske

mhm mhm

I know your real secret
I know what you do
I know

anyway, good night! ;3
Garçon means boy.
Fick bli en öl till innan läggdags. Frågan är bara vad man ska lyssna på för musik under tiden.

Tillagt 2017-01-08 03:24:
Blev Marilyn Manson, en favorit från när jag var 12-13 år. Inte hört på bra många år men Four Rusted Horses är riktigt skön.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:
Fick bli en öl till innan läggdags. Frågan är bara vad man ska lyssna på för musik under tiden.

Tillagt 2017-01-08 03:24:
Blev Marilyn Manson, en favorit från när jag var 12-13 år. Inte hört på bra många år men Four Rusted Horses är riktigt skön.


Manson är riktigt bra skit. Nostalgi och konst, samt passion för det artistiska.
Själv lyssnar jag på Behemoth
It Can't Rain All the Time
  • 0
Hittade mys-känslan igen i Ni No Kuni och min gamla sparfil, tyvärr så har jag glömt allting så kände mig nödgad att börja om.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Öppen 21.00 - 9.00