Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Punkband


Konsigt nog hittade jag ingen tråd om detta så jag kan väl lika bra starta ett skriv ner era favoriter eller något!.

Jag gillar Asta kask, sex pistols, the ramones, ebba grön osv
  • 0
Astakask är mycket bra, även perkele. Ska se båda banden den 25:e.

Sedan finns det ju massor av band som är finfina såsom Oipolloi, Dropkick Murpheys, Dead Kennedys för att nåmna några av de mer framstående. Sex pistols är ju förstås odödliga.

Däremot hatar jag Ebba grön, jag har väl inte någon direkt slående anledning men varje gång jag hör något värdelöst band med 13-14 åringar dra igång staten och kapitalet (det är väl dom som har gjort den? Är inte så insat) så är det enda jag kan se en vit tunnel av raseri sen gör jag någon fysiskt illa.
Where are your friends tonight?
  • 0
De ända punkbanden jag gillar är :

Ramones(om man nu ska kalla dem punk)

Dia Psalma

och

Dropkick Murpheys
  • 0
The Misfits är utan tvekan mina favoriter.
Annars tycker jag att punk är något man lätt kan känna sig lite för gammal för.
  • 0
Coca Carola är ett svenskt punkband som kommer från min hemort ....
  • 0
The Clash är kungar.
Heil
  • 0
Backyard babies
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
The Knack skrev My Sharona, inte The Who.
Heil
  • 0
Citerar Deus Ex Machina:
det är väl dom som har gjort den?

Nej. Den ena handen vet vad den andra gör skrevs av progg-bandet Blå Tåget 1972. Ebba Grön gjorde en cover på denna låt men döpte om den till just Staten och Kapitalet.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Citerar Deus Ex Machina:
(det är väl dom som har gjort den? Är inte så insat)



nej fy fan! det är blå tåget som gjort staten och kapitalet... fast då är den svensk prog... asså mycket lugnare och blås instrument och shit! Bättre också!

Annars lyssnar jag knappt på punk längre...

Sex pistols suger så jävla hårt. Dom gjorde i princip det deras maneger sa åt dom. Hur punk är det?

the clash är okej... men dom var smartare än pistols så dom fattade det där med att skriva texter som folk tog åt sig av

sen the ramones.. orka bry sig om det var dom soms tartade allt, eller om det var pistols... båda suger ändå på punk biten
ramons har några bra låtar.. fast dom är iofs covers som andra band gjort... typ red hot chili peppers - havana affair eller sahara hot nights rockaway beach? (heter den så?)

nej ska det vara punk ska det vara typ

Johnny Thunders
Fugazi (samma sångare som i minor threat, också bra punkband)
de lyckliga kompisarana ni som inte hört MÅSTE HÖRA!
Asta kask är grymma!

det bästa med asta är att dom är rätt kända... fast dom hänger ändå med sina fans... min kompis var uppe på sitt land i helgen och där träffades några från asta forumet... PLUS majken.. som är en av sångarna i asta... liksom hur coolt är inte det! sen stack alla hem till honom och drack tea
  • 0
Citerar Lotus Assassin:
Backyard babies


Är dom ett punkband?
Jag får väl ta min egen ciggarettändare och gasa ihjäl mig då.
  • 0
Citerar Dewmon:
Citerar Deus Ex Machina:
(det är väl dom som har gjort den? Är inte så insat)



nej fy fan! det är blå tåget som gjort staten och kapitalet... fast då är den svensk prog... asså mycket lugnare och blås instrument och shit! Bättre också!


hmm menare du att det inte är Ebba Grön som har skrivit staten och kapitalet ??? det är de väll =S ??? läste i en bok om att det var deras första stora egnaskrivna singel =/
  • 0
Citerar Rikku Lover:
Citerar Dewmon:Citerar Deus Ex Machina:
(det är väl dom som har gjort den? Är inte så insat)



nej fy fan! det är blå tåget som gjort staten och kapitalet... fast då är den svensk prog... asså mycket lugnare och blås instrument och shit! Bättre också!

hmm menare du att det inte är Ebba Grön som har skrivit staten och kapitalet ??? det är de väll =S ??? läste i en bok om att det var deras första stora egnaskrivna singel =/


Nej det var de inte, gick till och med in på wikipedia och tittade
Jag får väl ta min egen ciggarettändare och gasa ihjäl mig då.
  • 0
Citerar Rikku Lover:
hmm menare du att det inte är Ebba Grön som har skrivit staten och kapitalet ??? det är de väll =S ??? läste i en bok om att det var deras första stora egnaskrivna singel =/


hahahah XD då har du läst fel eller så ljög boken

Orginalet heter "Den ena handen vet vad den andra gör" och skrevs av blå tåget... fråga dina far/mor föräldrar... eller föräldrar, om det vet nåt Det var nämligen många moderater på den tiden, liksom nu, och alla hade nåt emot blå tåget... just därför den låten ...

kan man säga... sen har dom många andra underbara låtar som tar upp det där med klasskilnaderna osv

du kan ju söka på wiki annars.,.. dom förklara bättre än jag!
  • 0
hmm ok =/ det var i en sån samlar utgåva-bok som jag läste det i för ett par dagar sen lr nått, aja har man fel så ^^
  • 0
Moktos - äntligen någon mer här som lyssnar på Dropkick Murphys de är coola.
Andra bra punk band är ju sex pistols, ramones, ebba grön. mfl.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
titta in snutjävel det är bra punk. asta kask är och skit bra men det visste viss någon här med snutjävel finns på myspace.com
"everything is a copy of a copy of a copy"
  • 0
Det enda sega med Dropkickmurphys är att det inte är farlig musik...punk är farligt, poliktisk och allt sånt...kolla bara på ebba gröns texter som till t.ex. Die Mauer och Häng Gud.
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Citerar Berras:
Citerar Lotus Assassin:
Backyard babies


Är dom ett punkband?


Ja.
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
En tråd om punkbank och ingen har nämnt Charta 77?! Världens bästa trallpunk
  • 0
Jag älskar Turbonegro och Iggy & The Stooges, om de nu kan räknas som punk, har inte så stor koll på det.
"Sure, I could have stayed in the past. I could have even been king. But in my own way, I am king. Hail to the king, baby"
  • 0
Iggy är inte punk
-Manöver! Glädje upphör!
  • 0
Jag föredrar tidig Siouxsie & the Banshees och kanske lite Sex Pistols.
Dock låter de senare riktigt skräpiga rent generellt.
Men, men -- de är punkens urfäder.
  • 0
Citerar VojjE:
The Clash är kungar.


Jepp.
  • 0
Förvånandsvärt många som nämner band som inte alls är punk.

Citerar Albinsson:
En tråd om punkbank och ingen har nämnt Charta 77?! Världens bästa trallpunk


Är beredd att hålla med, absolut.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!