Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Punkband


Någon som har hört Asta Kasks Nya Varje Val Inget Val? Sjukt bra är den.
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Någon som har hört Asta Kasks Nya Varje Val Inget Val? Sjukt bra är den.


They've still got it, även om jag tycker att den är rätt platt på sina ställen.
  • 0
Någon som har hört The Real McKenzies kanske? Riktigt trevligt gäng från Vancouver, som kör med kilt och säckpipa. Aggressivt och fyllt med ös.

Chip, Droppin' Like Flies, Dance Around The Whiskey, Loch Lomond och Shit Outta Luck är riktigt bra låtar: http://open.spotify.com/artist/1YczG6BNjM9XAnw64RqnXi
  • 0
<quote author="Moose">Någon som har hört The Real McKenzies kanske? Riktigt trevligt gäng från Vancouver, som kör med kilt och säckpipa. Aggressivt och fyllt med ös.

mm dom är ganska bra, fast gillar ju dropkick muprhys och flogging molly bra mycket mer.
tycker även du bör kolla in, Neck, The mighty Regis och Fiddlers green
Jesus was the blackest jew
  • 0
Crust är ju rätt schysst. Gillar band som Skitsystem, Martyrdöd, Totalt Jävla Mörker osv. Dropkick Murphys tycker jag dock är totalt värdelösa. Säckpipor är så sjukt irriterande.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Citerar Moose:
Någon som har hört The Real McKenzies kanske? Riktigt trevligt gäng från Vancouver, som kör med kilt och säckpipa. Aggressivt och fyllt med ös.

Chip, Droppin' Like Flies, Dance Around The Whiskey, Loch Lomond och Shit Outta Luck är riktigt bra låtar: http://open.spotify.com/artist/1YczG6BNjM9XAnw64RqnXi

Tycker dom är helsköna! Men man tröttnar på dom efter ett tag.


Dropkick murphys är mitt favortband! efter The Clash kanske... men iaf, har ni hört deras nya skiva? tycker den är asgrym
· · · - - - · · ·
  • 0
Stiff little fingers
Ebba Grön
KSMB
Social Distortion
Dropkick Murphys
Anti Flag
Strike Anywhere
''Religions are like fireflies. They require darkness in order to shine'' -Arthur Schopenhauer
  • 0
Har egentligen bara en sak att säga i denna tråden. Rancid.
Jag vaknade upp och insåg direkt att jag hade fått ett fel.
  • 0
Citerar Maffe93:
Har egentligen bara en sak att säga i denna tråden. Rancid.


Så sant, hur kunde jag glömma dem
''Religions are like fireflies. They require darkness in order to shine'' -Arthur Schopenhauer
  • 0
Känner för att blåsa lite liv i den här tråden:

Saturdays Heroes: som även har en platta på Spotify: Svenskt band från Östergötland. Gatupunk med engelska texter, som drar tydligt från Street Dogs, Bouncing Souls och DKM. Riktig ölhävarpunkrock där låtarna "Jimmy Law", "Way Of A Man" och "Outlive Them All" agerar flaggskepp.

Tysta Mari med en väldigt tafatt Myspace och därför rekommenderar jag deras Spotify: Svenskt även här. Ren och bra punk som sneglar skarpt på Thåström och Masshysteri, i lite muntrare toner. Ett av de bättre och stadigare banden som den svenska punkscenen har sett. Såg deras spelning på Gröna Lund för 2-3 år sedan, och jag tror att vi får höra mycket, mycket mer av dem. "Nån Stacks Ner", "Europaväg 4", "Salt I Mina Sår" och "Faller Just Här" är mina personliga favoriter, men samtliga låtar är kvalitativa.
  • 0
Nån som nämnt Sham 69?
Angels with dirty faces och The kids are united är ju kult.
''Religions are like fireflies. They require darkness in order to shine'' -Arthur Schopenhauer
  • 0
Fan punkare skall inte ha tid och sitta på nätet och diskutera sk punkband de skall bedriva anarki och inte diskutera bra sk punkband. Musiken är oviktig det är budskapet som spelar roll. Ni fattar. Samhället ser ut som skit och det händer så mycket skit om ni tittar er omkring och ni sitter och diskuterar musik grupper. Aja ja var är punken på väg.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Fan punkare skall inte ha tid och sitta på nätet och diskutera sk punkband de skall bedriva anarki och inte diskutera bra sk punkband. Musiken är oviktig det är budskapet som spelar roll. Ni fattar. Samhället ser ut som skit och det händer så mycket skit om ni tittar er omkring och ni sitter och diskuterar musik grupper. Aja ja var är punken på väg.


Jag har sett så mycket idioti på internet, att jag på fullaste allvar har svårt att avgöra om ditt inlägg dryper av ironi eller om det trillar in under första kategorin.

Citerar Jaxxtreme:
Nån som nämnt Sham 69?
Angels with dirty faces och The kids are united är ju kult.


Verkligen. Hersham Boys och Borstal Breakout är också redigt bra.
  • 0
Lite lite liv här
Jag älskar punkrock. Jag lyssnar mest på Misfits,GG Allin,Damned,Dead Boys,Murder Junkies,Turbonegro och Asta Kask.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar Moose:
Slänger in en låt som går varm i högtalarna här hemma: Finns en del andra guldkorn hos dessa gossar: http://www.youtube.com/watch?v=cXE9j4YFrxQ


Riktigt bra låt!
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Moose:
Slänger in en låt som går varm i högtalarna här hemma: Finns en del andra guldkorn hos dessa gossar: http://www.youtube.com/watch?v=cXE9j4YFrxQ

Gillas ej
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Lite horrorpunk i nya bloggen
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
För alla folkpunkare kan jag meddela att dem ständigt dräggfulla kanadensarna The Real McKenzies har spottat ur sig ett nytt album, kallat Westwinds; http://open.spotify.com/album/2XRertV5XG54s3PAiMBRlO

En bra platta, men inget fantastiskt. Precis som med deras tidigare plattor så finns det rejäla guldkorn. Är man känslig för säckpipor är det här ingen varm rekommendation, då det förmodligen kommer framkalla saftiga kräkningar. My Head Is Filled With Music, Barrett's Privateers, The Massacre of Glencoe, Hi Lily, The Tempest och Burnout är väl favoriterna än så länge, och de är å andra sidan rejält jävla bra. Lyssna för tusan! För de som tycker Dropkick Murphys och Flogging Molly är helt okej, kan det här vara ett bra sätt att vidga vyerna lite grann.

Lotus, är du bekant med de här sen tidigare?
  • 0
I want your skulls........ I NEED YOUR SKULLS!
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar Moose:
Lotus, är du bekant med de här sen tidigare?


Jadå, jag har lyssnat på dem en del. Jag är dock inte jätteförtjust i dem, men jag har nog aldrig gett dem en ärlig chans. Jag tycker att deras sound känns... platt, på något sätt och jag gillar inte riktigt sångaren. Men jag kanske borde ta och ge dem en ny chans nu när de släppt en ny skiva.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar beat_strandh:
(detta band ligger lite på is just nu tyvärr)


Synd, men fan vad kul (att du spelar i bandet alltså)! Lyssnar en hel del på det bandet på Spotify! Som biolog gilar jag skarpt låten Olja I Havet.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!