Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Punkband


Ramones och The Clash äger alla! Neverstore är även ganska bra.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
varnagel är ju väldigt bra! Coca carola är också bra. har inte mycket att tillägga just nu.
The hand of faith is moving and his finger points to you!
  • 0
KSMB är sveriges mest överlägsna band inom den här genren. Dock gillar jag mest deras låtarna de gjorde i slutet av sin karriär, vilka enligt mig inte faller in inom denna genre.
I wanna get down on my knees and start pleasing Jesus. I want to feel his salvation, all over my face.
  • 0
Citerar Cruzen:
KSMB är sveriges mest överlägsna band inom den här genren. Dock gillar jag mest deras låtarna de gjorde i slutet av sin karriär, vilka enligt mig inte faller in inom denna genre.


Sjunger de på svenska eller engelska?
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar Lotus Assassin:
Sjunger de på svenska eller engelska?


Svenska.
I wanna get down on my knees and start pleasing Jesus. I want to feel his salvation, all over my face.
  • 0
Citerar Cruzen:
Citerar Lotus Assassin:
Sjunger de på svenska eller engelska?


Svenska.


"Jag stoppar upp fingret bakom en tapet, vad är det jag känner? Jo en klibbig smet. En slemmig torsk, en slemmig torsk. i en brödrost! Jag sjunger som jag vill"

XD
I feel HC
  • 0
Citerar Cruzen:
Svenska.


Synd.
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Jag älskar punk. Avgudar Pistols, clash å ramones!! Gillar även starkt Ebba, dead kennedys, iggy pop & the stooges å KSMB. Ett annat band jag nyss börja lyssna på är Cock Sparrer, de är bra. Jag måste verkligen utforska punkens utbud lite mer, japps det måste jag.

Tillagt 2007-09-08 23:01:
Citerar Lotus Assassin:
Citerar Cruzen:
Svenska.


Synd.


Vadå synd? Svensk punk e myspysXD Ne, men vi gillar ju svensk punk. Eller hur?
I feel HC
  • 0
The exploited, det är ett punk band va? Av någon anledning har jag en t-shirt med dem.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Element Eighty och många fler
Suger det med att jag inte har en lika bra signatur som er? I så fall, smsa in förslag till min mobil med bättre förslag på 073-690 058 ärsh fuck tha rest!
  • 0
Citerar in_your_face_ftw:
"Jag stoppar upp fingret bakom en tapet, vad är det jag känner? Jo en klibbig smet. En slemmig torsk, en slemmig torsk. i en brödrost! Jag sjunger som jag vill"


En jävla skitlåt som de tråkigt nog allt för ofta förknippas med.
I wanna get down on my knees and start pleasing Jesus. I want to feel his salvation, all over my face.
  • 0
civil olydnad <3
http://youtube.com/watch?v=UOa4tXG4EQo&feature=related <3
  • 0
Lyssnar faktiskt en del på punk... Favoritalbumen är L.A.M.F. och The Clash's första.
"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
En medlem skrev en blogg om att Punk skulle vara mainstream och att Bowling for Soup skulle vara något slags exempel på detta.

Sanningen kunde ju inte vara längre ifrån då BFS inte är punk och jag ser väldigt sällan punkare. Väldigt väldigt sällan.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar in_your_face_ftw:
Vadå synd? Svensk punk e myspysXD Ne, men vi gillar ju svensk punk. Eller hur?


Nej. Svenska är ett språk som borde förbjudas i musik sammanhang.
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar lasselasseliten:
Konsigt nog hittade jag ingen tråd om detta så jag kan väl lika bra starta ett skriv ner era favoriter eller något!.

Jag gillar Asta kask, sex pistols, the ramones, ebba grön osv


The ramones?

DK, Misfits, Perkele, THe Clash, Sex Pistols, Vintertid, m.m.

Tillagt 2007-12-09 15:13:
Citerar Lotus Assassin:
Nej. Svenska är ett språk som borde förbjudas i musik sammanhang.


Håller med, fast svensk punk är ett undantag. Det kan vara riktigt jävla bra faktist.

Tillagt 2007-12-09 15:13:
Citerar Ribcage:
En medlem skrev en blogg om att Punk skulle vara mainstream och att Bowling for Soup skulle vara något slags exempel på detta.

Sanningen kunde ju inte vara längre ifrån då BFS inte är punk och jag ser väldigt sällan punkare. Väldigt väldigt sällan.


Det är för att man inte klär ut sig så mycket längre som man brukade.
  • 0
Citerar Heroif:
Det är för att man inte klär ut sig så mycket längre som man brukade.


Okej, tråkigt.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Okej, tråkigt.


Nej.
  • 0
The Misfits.

Sen så har jag inte lyssnat så mycket på punk, så inte vet jag mycket. Men men..
  • 0
När jag hör KSMB's "Abab" så får jag minnen från min punkperiod
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
yellowcard
  • 0
Ni har inte nämnt Flogging Molly(fy skäms på er)

The Kristet Utseende

Strebers

The Gallows
Dricka sprit och hålla käften :P
  • 0
Dessa! Klicka

Den är super svår att hitta!
"We're gonna go down these hills in these carts and get hurt...it's ghetto carts, baby!" - Brandon DiCamillo
  • 0
Vad tycker ni om Misfits?
Rihanna <3
  • 0
Dead Kennedys, Bad Brains, Minor Threat - där har vi några ytterst kvalitativa punkband.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!