Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Punkband


the offspring är väl bra!
NÄ.
  • 0
Citerar THE HUGO:
the offspring är väl bra!


Ja äldre. Senaste suger riktigt. Efter Americana suger dom typ

Tillagt 2010-06-12 18:11:
Americana är så episk ibland. Eller typ 5 låtar därifrån.
Mycket fillers i offsprings album. Deras första album får en verklig bild av Offsprings dock. De verkar ha kul i bandet/ eller hade 2001. Nu gör de skitmusik typ som glöms på en vecka/månad..
Rihanna <3
  • 0
Ebba Grön, Asta Kask, KSMB, Grisen Skriker, Sex Pistols, The Clash, Ramones, The Buzzcocks, DLK är alla underbara punkband.

Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om Misfits?


Ganska bra, har lyssnat för lite...
42
  • 0
Citerar Dragonforce:
Citerar THE HUGO:the offspring är väl bra!

Ja äldre. Senaste suger riktigt. Efter Americana suger dom typ

Tillagt 2010-06-12 18:11:
Americana är så episk ibland. Eller typ 5 låtar därifrån.
Mycket fillers i offsprings album. Deras första album får en verklig bild av Offsprings dock. De verkar ha kul i bandet/ eller hade 2001. Nu gör de skitmusik typ som glöms på en vecka/månad..


ixnay of the hombre är väl bra.

jag tycker att dom blev dåliga efter splinter.
NÄ.
  • 0
Jag har bara hört dom mest kända låtarna med Offspring, dom som spelas på radio, och det avskyr jag, men man kanske skulle lyssna på något äldre album...?
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Jag har bara hört dom mest kända låtarna med Offspring, dom som spelas på radio, och det avskyr jag, men man kanske skulle lyssna på något äldre album...?


Offsprings är lite awesome. Gillar dem bättre en Green Day. Offspring är så speciella. Dock Offspring gjorde en cover på Basket Case så Offsprings respekterar gamla Green Day. Nu så låter Offsprings som vilket band som helst. Lyssna på senaste skiva inget värt köpa för. Köper kanske Americana och deras första.
Offspring är typ fakepunk men ändå några bra låtar.

Tillagt 2010-06-12 18:31:
Offsprings hade "NOW DANCE FUCKERS DANCE" Vem fan gillar sån text? Låtar om dansa. "INTRESSANT"
Även om det är bra gung i låten., men texten känns tråkig.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Offspring är typ fakepunk men ändå några bra låtar.


De var punk. De har gått från att ha spela låtar om att skjuta presidenten till att, som du sade, sjunga "dance fucker dance". Inte okej.


Bra punk är för övrigt: Leftöver Crack, Choking Victim, Operation Ivy, INDK, Dropkick Murphys, Flogging Molly, No Cash, The Dead Pets, Everybody Out!, Anti-Flag, Rancid, KSMB, första Ebba Grön, Star Fucking Hipsters, Subhumans, Super$hit 666 och Dead Kennedys.
Vik hädan, troll.
  • 0
Antiflag?

Tillagt 2010-06-12 22:17:
Nirvana bidrog mycket till den moderna "Punken."
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Antiflag?


Ja, precis.

Citerar Dragonforce:
Nirvana bidrog mycket till den moderna "Punken."


Nej, det skulle jag inte vilja påstå. Vad grundar du det på?
Vik hädan, troll.
  • 0
Eh, okej, Offspring covrade en Nirvana-låt en gång för länge sedan, det säger inte särskilt mycket. Jag skulle snarare säga att Nirvana själva var väldigt influerade av punken, och då är det inte så konstigt att Nirvanas låter kan låta lite som dagens punk ibland.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om Misfits?


Mitt favorit punkband. Glenn danzig har grym röst :3
  • 0
Citerar Sällskapet:
Mitt favorit punkband. Glenn danzig har grym röst :3


Det håller jag med om. Misfits är bland de bästa punkbanden enligt mig. Och sen har ju Gleen Danzig en fantastisk röst.
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Citerar Lotus:
Eh, okej, Offspring covrade en Nirvana-låt en gång för länge sedan, det säger inte särskilt mycket. Jag skulle snarare säga att Nirvana själva var väldigt influerade av punken, och då är det inte så konstigt att Nirvanas låter kan låta lite som dagens punk ibland.


Kurt var ett stort Metallicafan. Han älskade typ Whiplash.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Kurt var ett stort Metallicafan. Han älskade typ Whiplash.


Jag har en blå skjorta på mig.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Kurt var ett stort Metallicafan. Han älskade typ Whiplash.


It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Gillar ju Green Day. Idag kanske dom inte räknas som riktig punk, men förr i tiden vid typ Dookie, ja.

Jag har tyvärr bara hört ett fåtal av de där banden Lotus räknade upp. Finns det några speciella album och låtar jag bör hålla utkik efter?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Jag har tyvärr bara hört ett fåtal av de där banden Lotus räknade upp. Finns det några speciella album och låtar jag bör hålla utkik efter?


No Gods/No Managers - Choking Victim
Mediocre Generica - Leftöver Crack
Energy - Operation Ivy
Die for the Government - Anti-Flag
Run Your Pockets - No Cash
Fresh Fruit for Rotting Vegetables - Dead Kennedys

Där här du några av världens bästa skivor, och jag tror att i stort sett alla finns på Spotify.
Vik hädan, troll.
  • 0
Mestadelen av dessa band:

Citerar Lotus:
Leftöver Crack, Choking Victim, Operation Ivy, INDK, Dropkick Murphys, Flogging Molly, No Cash, The Dead Pets, Everybody Out!, Anti-Flag, Rancid, KSMB, första Ebba Grön, Star Fucking Hipsters, Subhumans, Super$hit 666 och Dead Kennedys.


... och därtill Green Day, Reel Big Fish, The Tossers, Lars Frederiksen & The Bastards, The Clash, The Ducky Boys, blink-182 och Street Dogs, så har man i mina ögon, en stabil arsenal av punkband att utforska.
  • 0
Citerar Moose:
Mestadelen av dessa band:

Citerar Lotus:
Leftöver Crack, Choking Victim, Operation Ivy, INDK, Dropkick Murphys, Flogging Molly, No Cash, The Dead Pets, Everybody Out!, Anti-Flag, Rancid, KSMB, första Ebba Grön, Star Fucking Hipsters, Subhumans, Super$hit 666 och Dead Kennedys.


... och därtill Green Day, Reel Big Fish, The Tossers, Lars Frederiksen & The Bastards, The Clash, The Ducky Boys, blink-182 och Street Dogs, så har man i mina ögon, en stabil arsenal av punkband att utforska.


Lägg också till Grisen Skriker, Asta Kask och De Lyckliga Kompisarna för mer bra svensk punk.
42
  • 0
Citerar Lotus:
De var punk.


Eller mer vanlig rock. Alternative/Punk
Rihanna <3
  • 0
Punki punk punk

Näe, men seriöst nu

PUUUNK!
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Eller mer vanlig rock. Alternative/Punk


Nej, de var fan inte "vanlig rock". De var punk.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Citerar Dragonforce:
Eller mer vanlig rock. Alternative/Punk


Nej, de var fan inte "vanlig rock". De var punk.


Är inte punk typ Sex Pistols, Ramones och Misfits typ?
Rihanna <3
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!