Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Punkband


Citerar Dragonforce:
Är inte punk typ Sex Pistols, Ramones och Misfits typ?


Jo, tidig punk, men det betyder ju inte att The Offsprings tidiga album inte kan vara det, eller hur?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Är inte punk typ Sex Pistols, Ramones och Misfits typ?


En och samma genre kan ju låta väldigt olika.
Dessutom finns det flera sub-genrer inom punk, Trallpunk, Skatepunk, Kängpunk t.ex.

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Punk_rock_subgenres
42
  • 0
  • DP84
  • DP84
Strebers...STREBERS!!! De är (var) fantastiska. De delar toppen med KSMB enligt mig.
  • 0
Citerar Lotus:
Jo, tidig punk, men det betyder ju inte att The Offsprings tidiga album inte kan vara det, eller hur?
HaHA Finns bara en punk och den dog 1979 sedan kom det något som ville kallas punk, men ingen punkare idag fattar vad punk och att vara punkare betyder. Green day punk vilket jävla skämt. Punk har och skall aldrig vara kommersialiserat och Green day är ett jävla hån mot punken tre ordspråk.Visst kan man spela punk men punk är inte bara en musikstil det är en livsstil och den finns inte kvar längre mer än i väldigt små skaror. Idag kallar sig anhängare av punken som punkare när de har äger en platta men Green day.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Ingen har väll sagt att Green Day är riktig punk?
Det hindrar ju inte ifrån att de har bra låtar trots att de inte är riktig "punk".

Ramones, Sex Pistols (zzzzz) och Misfits är typ riktig punk.

Ramones är förjäkla bra.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Ingen har väll sagt att Green Day är riktig punk?


Snarare punkrock. Tvättäkta punk är det sannerligen inte.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
punkrock


rätt. Nya Green Day låter mindre "punkrockigt"?

Vad tycker ni om senare Green Day? Senaste skivan?
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
rätt. Nya Green Day låter mindre "punkrockigt"?

Vad tycker ni om senare Green Day? Senaste skivan?


Fuck if I know, lyssnar inte på skiten. Håller med Romper i och med att Green Day aldrig kan vara punk, vare sig musikaliskt eller utöver det.

Det här med genrer är så sjukt segt, blir alltid en massa konstiga korsningar som folk försöker sätta lapp på. Själv lyssnar jag mycket på svensk punk/hardcorepunk såsom Masshysteri, Sista Sekunden, Nitad och Hårda Tider. Men sedan älskar jag den lite mer "äkta" punken som Iggy Pop and the Stooges, MC5, Ramones, och det mesta som tex Johnny Thunders gjorde.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Söker tips på lite fler bra punkband.

Jag är inte så intresserad utav poppunk, utan huvudsakligen svensk, men även utlänskt fungerar.

Jag lyssnar på dom mest kända, Sex Pistols, Ramones, Clash, Misfits, Buzzcocks.
Inom svensk punk är det mest: Asta Kask, Ebba, DLK, KSMB, Grisen Skriker, Invasionen (om det nu kan kallas punk).

Så ja, om någon har något tips på något trevligt punkband som liknar dessa (och inte är allt för svårt att få tag på) så skulle det vara trevligt
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Söker tips på lite fler bra punkband.


Eftersom att du lyssnar på The Clash antar jag att du har koll på Florence Valentin?
Ta det tillbaka
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Så ja, om någon har något tips på något trevligt punkband som liknar dessa (och inte är allt för svårt att få tag på) så skulle det vara trevligt


Tysta Mari, Sista Sekunden, Stick & Brinn, Nitad osv osv osv. Myspace är oftast bäst när det gäller sådana här band, och flera av dem länkar till liknande band som oftast är i samma genre.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Romper:
HaHA Finns bara en punk och den dog 1979 sedan kom det något som ville kallas punk, men ingen punkare idag fattar vad punk och att vara punkare betyder. Green day punk vilket jävla skämt. Punk har och skall aldrig vara kommersialiserat och Green day är ett jävla hån mot punken tre ordspråk.Visst kan man spela punk men punk är inte bara en musikstil det är en livsstil och den finns inte kvar längre mer än i väldigt små skaror. Idag kallar sig anhängare av punken som punkare när de har äger en platta men Green day.


Vad fan dillar du om? Ingen har talat om att Green Day skulle vara punk. För övrigt har det gjorts en massa bra punk även efter att Vicious överdoserade (för jag antar att det är det du syftar på med 1979).

Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om senare Green Day? Senaste skivan?


Totalt värdelös.

Citerar Linus Ohlsson-99:
Söker tips på lite fler bra punkband.


Leftöver Crack, Choking Victim, Operation Ivy, Sista Sekunden INDK, No Cash, The Dead Pets, Everybody Out!, Anti-Flag, Rancid och Dead Kennedys
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om senare Green Day? Senaste skivan?


Nya Green Day är ju så äckligt anpassat efter radio och den stora strömmen.

Citerar Linus Ohlsson-99:
Söker tips på lite fler bra punkband.


Masshysteri är väldigt bra, ny svensk punk. Strindbergs är också väldigt, bra.
I SCANNED IT WITH NORTON AND IT SAYS IT CONTAINS A TROJAN
  • 0
Tack för alla tips, är säker på att jag kommer hitta massvis med bra band.
42
  • 0
Bortsett från The Ramones, Patti Smith, Wire och så klart Iggy Pop så finns det inte så många utländska punkband jag gillar. Svensk punk finns det gott om, och många texter är riktigt intressanta. Jag hittade en bra sida med ett index över svenska punkband: http://www.swedishpunk.com/
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
  • DP84
  • DP84
Citerar Linus Ohlsson-99:
Så ja, om någon har något tips på något trevligt punkband som liknar dessa (och inte är allt för svårt att få tag på) så skulle det vara trevligt

Har du inte lyssnat på Strebers? Sjukt bra!
  • 0
Ska se The Exploited live i juli.
Bara glider liksom
  • 0
Många bra band har nämts, men ni verkar ha glömmt det bästa bandet av alla.

'New York Dolls'

och även The Heartbreakers

Johnny Thunders for the win
  • 0
Lyssnade på Nobellkommitén idag, riktigt bra faktiskt.
42
  • 0
Citerar BlindBoyFuller:
Många bra band har nämts, men ni verkar ha glömmt det bästa bandet av alla.

'New York Dolls'

och även The Heartbreakers

Johnny Thunders for the win


Citerar torbli79:
och det mesta som tex Johnny Thunders gjorde.


Läs noggrannare, klart man älskar Thunders och allt han gjort.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Vad är ni för jävla blöjjpunkare?

Crust och käng. Asta-kask och Ebba Grön med mera, fyfan.
The Sun is purple. 3D dimensions. I am for mental extensions.
  • 0
Trallpunk
42
  • 0
Citerar Vulnificus:
Vad är ni för jävla blöjjpunkare?

Crust och käng. Asta-kask och Ebba Grön med mera, fyfan.


Ja, ju hårdare desto bättre, right? Själv gillar jag band från punkens alla grenar, allt från Ebba Grön till betydligt hårdare saker.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Trallpunk


Exakt, det är ju det värsta som finns.

Tillagt 2010-06-29 21:22:
Citerar Lotus:
Ja, ju hårdare desto bättre, right?


Så behöver det verkligen inte vara. Men Ebba Grön och alla liknande band klarar jag inte av.
The Sun is purple. 3D dimensions. I am for mental extensions.
  • 0
Citerar Vulnificus:
Så behöver det verkligen inte vara. Men Ebba Grön och alla liknande band klarar jag inte av.


Så, nämn några band du gillar.
Vik hädan, troll.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!