Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Animerade serier och filmer


Citerar Turambar400:
CN är som sagt riktiga klåpare när det kommer till schemaläggning och kontakt med fansen.


Inge respekt for Rebecca Sugar.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Citerar AG Jati:
Inge respekt for Rebecca Sugar.


Jag har stor respekt för Sackaros och hennes crewniverse, men de har tyvärr väldigt lite att göra med CNs schemaläggning eller PR-avdelning. Ifall det var upp till Rebecca så är jag övertygad om att vi hade haft ett datum för seriens återkomst redan i januari. Vi hade nog även sluppit det konstanta bombformatet och att säsong två delades på mitten utan anledning.

Här är förövrigt två korta och småknasiga animationer från Rebeccas yngre dar:

Singles
Johnny Noodleneck

---

Jag har av jobbrelaterade orsaker varit hemma i födelseorten den sista tiden och har därför utsatts en del för de barnprogram som minsta syrran tittar på(den äldre ser mest på youtube nuförtiden).

Utöver MLP: FiM så har jag även sett minstingen titta på den där 3D-animerade animeversionen av Ronja Rövardotter som kom för något år sedan, samt en serie som heter Mia and Me. Den sistnämnda har inte många starka sidor, möjligtvis utöver någon fin karaktärsmodell, och är ingenting som jag rekommenderar, men delar av designen är tydligt inspirerad av konstnären Gustav Klimt, vilket naturligtvis är coolt. Elfen Lied är ett annat exempel på en serie som hämtade inspiration från samma gubbe till sitt intro.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
YEEES! HTC Vive incoming! Fick till slut mitt trackingnummer. Trodde det skulle dröja till Maj.

Smakade ordentligt, och har knappt råd med det, men god damn om jag inte är hypda nu.

(Sorry för OT ^^; )
  • 0
Citerar Ree:
YEEES! HTC Vive incoming! Fick till slut mitt trackingnummer. Trodde det skulle dröja till Maj.

Smakade ordentligt, och har knappt råd med det, men god damn om jag inte är hypda nu.


Najs. Återkom med en uppdatering sedan när du är fullt uppkopplad.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • Ree
  • Ree
^ Lain.

Citerar Turambar400:
Gustav Klimt

Apropå inget var jag på ett museum där "Kyssen" av Klimt visades. Finns en massa trevlig konst i Wien/Österrike. =3

Och choklad. Massor med choklad. Och öl. På fik. <3

(Såg förövrig "Longinus spjut" där med, som dök upp i Constantine, Hellboy (1) och såklart, Evangelion. Tydligen så blev Hitler förtjust i det när han var där som ung, och dess "mystiska krafter" ska ha varit en anledning till att han invaderade Österrike...)
  • 0
Citerar Ree:
Hnnnnnnnnnnngggggggg (SU kommer tillbaks!)

https://www.youtube.com/watch?v=nxfgKw030Ak



I knooooooooooooooooow

Spoiler:kyss då för fan steven och connie!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Jag såg filmen Home med syrrorna idag. Ganska svag film enligt mig, något enstaka fall av fina animationer var dess starkaste sida, med tjejerna verkade gilla den i alla fall. Alltid något.

Minstingen har även sett lite på olika WInx-serier. Inget direkt anmärkningsvärt där heller. Den 3D-animerade höll extra låg nivå. Det ser inte ut att vara en särskilt kvalitativ franchise vad jag kan se, men man ska väl egentligen inte döma ut någonting efter bara ett par avsnitt antar jag. Meh.

Nya säsongen av Archer har börjat helt OK också. Det känns väl visserligen som att serien kan ha gjort sitt vid det här laget, men dåligt är det inte, så jag fortsätter gladeligen att titta.

Citerar Ree:
Apropå inget var jag på ett museum där "Kyssen" av Klimt visades. Finns en massa trevlig konst i Wien/Österrike. =3


Najs. Skulle vara kul att komma ut och se lite finkultur någon gång.

Citerar Ree:
Tydligen så blev Hitler förtjust i det när han var där som ung, och dess "mystiska krafter" ska ha varit en anledning till att han invaderade Österrike...)


Jo, nazisterna var ju tydligen besatta av artefakter med religiösa anknytningar. Indiana Jones-filmerna var väl delvis baserade på just det.

Citerar Ree:
Hnnnnnnnnnnngggggggg (SU kommer tillbaks!)


http://cdn.unison.mtgradio.se/images/480x280/4ece30b9b15ad.jpg

Lite tidigare än vad man hade oroat sig för dessutom! Trevlig överraskning.

Jag fick lite Plinkett-vibbar av den här videon. So This is Basically Steven Universe

Och här är lite fanart.

Jag skriver kanske förövrigt lite mer kortfattat än vanligt - det beror på att minstingen hänger på mig just nu och gör det ganska svårt att skriva. Lite jobbigt, fast det är väl roligt att vara populär i och för sig.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • Ree
  • Ree
Hmm, kanske inte hör till "animation", eller kanske gör det, men jag har testat Lucky's Tale till VR (trailer nedan), och... det är inget bra spel, men själva animationen och det faktum att allt sker i VR gör det hela rätt.... rätt... hmm... coolt? Revolutionerande? Realistiskt?

https://www.youtube.com/watch?v=KezCxrrchGE

Det känns nämligen som om det är en leksak som kommit till liv. I Youtube-filmer får man ingen uppfattning om skala eller hur det känns, men de har gjort ens huvud väldigt "stort", så man flyter kanske 40cm ovanför marken, och själva Lucky är ~13cm hög, med animationer i supermjuka 90hz. <3 Jag kan definitivt se en framtid med 3D-animerat i VR. Kändes som att flyta omkring i en riktig leksaksvärld, även om själva gameplayet inte var mer än en generisk mario-klon.

Och... hmmm.. vet inte om jag vågar skriva så mycket, men om du vill läsa något roligt/underhållande/risque så kolla in the weaver's zootopia-serie.
  • 0
Citerar Ree:
Det känns nämligen som om det är en leksak som kommit till liv. I Youtube-filmer får man ingen uppfattning om skala eller hur det känns, men de har gjort ens huvud väldigt "stort", så man flyter kanske 40cm ovanför marken, och själva Lucky är ~13cm hög, med animationer i supermjuka 90hz. <3 Jag kan definitivt se en framtid med 3D-animerat i VR. Kändes som att flyta omkring i en riktig leksaksvärld, även om själva gameplayet inte var mer än en generisk mario-klon.


Blir nästan illamående av alla kommentarerna. Nej, spelet är inte desamma som Banjo Overrated Nonsense Blä Kazooie förstår ärligt talat inte storheten i spelet. Det känns ju bra att vi får ett ordentligt spel till virtuell verklighet istället för alla dessa mediokra jumpscare-spel som får sitt beröm av youtubers, am looking at you Markiplier.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Ree
  • Ree
https://www.youtube.com/watch?v=VzeNgwA4DM0

Börjat lurka /trash/ och /co/ av någon anledning. ^^; Filmen är bara för gullig. Ångrar jag inte såg den på engelska på bio när den väl fanns här (bara svenska nu).
  • 0
Citerar Ree:
https://www.youtube.com/watch?v=VzeNgwA4DM0


Nej, nej, nej, nej, nej, nej.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Kul fynd, Maxwell Atoms visar upp sin studentfilm som skulle leda till skapandet av hans Cartoon Network-serie The Grim Adventures of Billy & Mandy:

Billy and Mandy in: Trepanation of the Skull and You

Jag har nu insett att jag behöver se mer av Wander Over Yonder. Serien verkar kul, men den del fyndiga referenser. En del direkta, och en del mer obskyra...
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar swedish_jedi:
en del mer obskyra...

Bahahaha. Ser på en streamer som använder det där klippet (originalet då). Måste länka till detta.

Citerar AG Jati:
Nej, nej, nej, nej, nej, nej.

Videon är inget att ha, men jag gillar orkestermusik, så det så!
  • 0
Jag var på Stockholms Internationella Seriefestival idag och det kan konstateras att Steven Universe är en tydlig favorit bland utställarna. Flera bord erbjöd SU-inspirerade bilder och teckningar. Fanns även en kille som erbjöd att teckna personliga Gemsonas till besökare.

Kan i övrigt rekommendera er att ta en titt på mässan om ni är i Stockholm. Festival fortsätter under söndagen.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
What in the actual fuck... jag har haft en amethyst-mineral (ametist) på bordet framför mig bokstavligt talat 100% av tiden jag sett SU, men jag har aldrig gjort kopplingen förrän nu. XD http://www.perlissima.rs/images/kamenje/ametist.jpg

Morsan hittade den på en strand nån dag. Rund och fin, som Amethyst själv. Har en gul och en röd sten också.. kanske också något från SU?

Fake edit: Waaaaaaaait... jag har en Jasper också?? Hahaha! https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/91/8f/b1/918fb131056882a6dd18163c67c346fb.jpg

Liten googling senare så verkar den gula vara "calcanite". *shrugs* Still, Jasper och Amethyst. <3
Akira, Ninja Scroll, Ghost in the shell, Mononoke hime, Heavy Metal, Transformers the movie, Wizards, The Dark Knight Returns är några favoriter bland animerad film. Men i serie väg är Spawn, Berserk och Batman The Animated Seris det absolut bästa i mitt tycke.
"Welcome back to the land of the livin'... NOW PICK UP A SHOVEL AND GET DIGGING!"
  • 0
  • Ree
  • Ree
Turretbar9000, vart är du?

Af Vrede, börja se Steven Universe med oss. Fast hmmm.. med dom där serierna/filmerna så kanske Rick and Morty är mer för dig?
  • 0
Citerar Ree:
Af Vrede, börja se Steven Universe med oss. Fast hmmm.. med dom där serierna/filmerna så kanske Rick and Morty är mer för dig?


Steven Universe har jag ingen koll på mer än att jag känner igen karaktären, något bra eller?
Rick and Morty är något helt i min smak. adult swim när det är som bäst.
"Welcome back to the land of the livin'... NOW PICK UP A SHOVEL AND GET DIGGING!"
  • 0
Citerar Af Vrede:
Citerar Ree:Af Vrede, börja se Steven Universe med oss. Fast hmmm.. med dom där serierna/filmerna så kanske Rick and Morty är mer för dig?

Steven Universe har jag ingen koll på mer än att jag känner igen karaktären, något bra eller?
Rick and Morty är något helt i min smak. adult swim när det är som bäst.

Oh, yeah!
You gotta get schwifty.
You gotta get schwifty in here.
It's time to get schwifty.
Oh oh.
You gotta get schwifty.
Oh, yeah!
Take off your pants and your panties.
Shit on the floor.
Time to get Schwifty in here.
Gotta shit on the floor.

Yeah rick and morty är helt underbar.
Dock är Steve Universe också helt klart värd att se om man gillar karaktär utvekling.
Riktigt mysig serie

Och Wander over Yonder har jag själv även fastnat vid.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Jag har nu sett fyra avsnitt av Camp WWE, ingen direkt höjdare men nu kan jag inget om wrestling så det påverkar nog mitt omdöme. Den enda karaktären jag kände igen var Sgt. Slaughter, och han känner jag bara igen från gamla GI Joe. Vince McMahon ärr dock rolig. En del Wrestling-fans på nätet tycks dock gilla en del av insider-skämten i serien, tydligen är kärleksparet i serien gifta i verkligheten.

Ny säsong av Red vs Blue har startat, och första avsnittet använder en traditionell animationsteknik. Tydligen kommer denna säsong skifta lite från tidigare och variera stilar. Detta avsnitt har visats upp tidigare för ett par år sen men inte i sin helhet. Verkar som att Rooster Teeth inte riktigt visste vad dom skulle göra med filmen då.

Lite besviken att ingen i tråden har nämnt A Fox in Space, ett Star Fox-fanprojekt. Imponerande kortfilm med häftig retro-stil. Faktiskt bättre än kortfilmen Nintendo själva släppte inför releasen av Star Fox Zero.

Animation med live-action tycks vara en trend nu då två nya piloter med det konceptet är på väg till amerikansk tv. Son of Zorn handlar om en He-Man liknande kille som åker till den verkliga världen för att träffa sin son och sin ex-fru. Tror väldigt lite på denna, framförallt då jag inte fattar varför killen ska vara tecknad. Zorn hade lika gärna kunna varit en verklig fantasy-kille (?) och serien hade fungerat lika bra/dåligt. Imaginary Mary handlar om en vuxen kvinna som blir hemsök av sitt gamla fantasifoster från barndomen. Har även här inga höga förhoppningar.

Till sist en trailer till The Last Fiction, en självständig animerad film från Iran som förhoppningsvis snart kommer att släppas internationellt. Filmen visades på Cannes Filmfestival. Ser riktigt häftig ut.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hela 3 Steven Universe-avsnitt har läckt. Ska kolla in dom nu.

Även Zootopia/Zootropolis är "ute" nu. Tydligen sålt oväntat bra på biograferna, och har klått flera stora animationsfilmer. =) http://i.imgur.com/x4E3wdh.jpg

Turambar, where you at fam?
  • 0
I kväll hade jag en religiös tecknad filmkväll. Började fredagskvällen med klassikern Prinsen av Egypten. Den filmen håller än med snygg design, bra musik och imponerande animation. Detta är också, enligt mig hittills den bästa filmatiseringen av historien om Moses. Några av de mest imponerade animerade skådespelen finns att se i den här filmen.

Därefter såg jag uppföljaren Josef: Drömmarnas Konung. Denna film var dock inte lika bra som Prisen men den var ok. Den hade inte lika tyngd och hade egentligen ingen poäng. Inte undra på att den släpptes direkt på DVD.

Jag avslutade dock kvällen med den mest religiösa animerade filmen jag kunde hitta på Netflix, Scooby-Doo! and KISS: Rock and Roll Mystery. Helt jävla underbar! Den är galen, skruvad men ack så äkta KISS. Det är tydligt att medlemmarna själva har varit med och tagit fram hur filmen skulle fungera. Bandet spelade till och med in en ny låt till filmen, en barbershop-låt. Rekommenderar den att ses minst en gång, vare sig du gillar Scooby Doo och KISS eller inte.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • Ree
  • Ree
^ Diggar den första "Egypt"-filmen också. Kolla igenom Sinbad om du har chansen, också Dreamworks. Är väl egentligen bara Prince of Egypt, Sinbad och Road to Eldorado som är "bra" av Dreamworks. *shrugs*

Såg igenom Secret of NIMH idag med några 4channare. Alltid trevligt med lite 2D-animation. Storyn var faktiskt riktigt underhållande trots att den var lite "Disney-esque". Lagom mörk också, där man då och då sa "You know, for kids!" och skrattade lite oroande över hur hardcore det gick att få det förut. De gick, precis som i Zootopia, in på varför djuren kunde prata i filmen, vilket vad jag förstår är rätt ovanligt. Normalt är de bara "toons" som gör det för storyns skull. Satt som klistrad framför streamen, trots att jag inte brukar göra det när jag kan surfa på sidan. :3

Comf: http://i.imgur.com/Rrzl9K6.jpg
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!