Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den officiella tråden för Harambe v.2


Detta är verision 2 av tråden för Harambe. Här kan man diskutera allt som rör gorillan Harambe. DEn förra tråden för harambe försvann eller togs bort jag vet inte varför.
  • 0
Jag har skickat Pm om orsaken... men jag är villig att låta tråden finnas om diskussion förs på ett moget och seriöst vis utan att önska diverse saker mot barn eller mot djur, och den här stängs också om det eskalerar så pass igen med påhopp eller andra brott mot gemenskapsreglerna som jag noterade.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
okej jag svarade på meddelandet

Tillagt 2016-08-25 03:43:
http://www.dailymail.co.uk/video/news/video-1295429/Extended-video-Harambe-shows-gorilla-holding-boy-s-hand.html

här är en video från det händelseutlopp som kom att bli harambes död. Harambe blev mördad bara dagen efter hans 17:e födelse dag han var en silver yggad gorilla. i videon ser man hur publiken runt omkring står och gör en massa rop och oljud för att de är rädda att harambe ska döda pojken. harambe verkar väldigt konfunderad och rädd för alla rop så han springer iväg med pojken. de som jobbade på zoot bestämde sig för att döda harambe istället för att söva ner honom eller vänta på att han skulle släppa pojken. Harambe har nu blivit en symbol för alla djur som får falla offer för människor grymhet och på så vis lever han kvar efter hans död.

vila i frid harambe
Läs här för en förklaring av varför de gjorde som de gjorde: http://indiatimes.com/news/world/people-are-loving-this-zookeeper-s-explanation-of-harambe-s-death-and-it-makes-perfect-sense-256138.html

Visst hade man önskat att Harambe skulle få leva vidare, men omständigheterna var svåra och krävde tyvärr detta beslut.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
intressant artikel. ja omständigheterna kanske bara var som så att det tvingade fram beslutet att skjuta honom. tidigare tänkte jag att det va fel att skjuta honom men nu får jag tänka om
Citerar Anakin1337:
intressant artikel. ja omständigheterna kanske bara var som så att det tvingade fram beslutet att skjuta honom. tidigare tänkte jag att det va fel att skjuta honom men nu får jag tänka om

Ja, det var ju jättesynd att det blev så, men de hade kanske inte något annat val för att helt säkert få ut pojken oskadd.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Ja, det var ju jättesynd att det blev så, men de hade kanske inte något annat val för att helt säkert få ut pojken oskadd.

ridley varför gjorde du det

varför sköt du harambo
Garçon means boy.
  • 0
Citerar yonobi:
ridley varför gjorde du det

varför sköt du harambo

han sköt först
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
https://www.youtube.com/watch?v=jKGSmRC7FUk

en intressant video om harambe från när han just hade anlänt vid The Cincitinnati Zoo. man får höra lite om hans liv och se honom finna sin plats i sitt nya hem
  • 0
Jag undrar om de stoppade upp gorillan efter att de dödat den, eller om de tog vara på köttet?
FUS RO DAH!!!
  • 0
Solklart att man skulle skjuta gorillan. Tusen gånger om, om det skulle krävas för att rädda ungen. Tycker det är stötande att det finns så många människor som på allvar tycker annorlunda. Framför allt ungdomar i västvärlden kanske har för lite erfarenhet av mänsklig död? Eller så är det kanske ateismen, som på gott och ont gjort oss aningen opartiska sett till skillnaden mellan människors liv och andra varelsers liv.

Med vänlig hälsning, den enda som tar tråden på allvar.
Citerar Lurkman:
Med vänlig hälsning, den enda som tar tråden på allvar.


Lurkman du har rätt, men du kan inte vara allvarlig i en sån här tråd.
FUS RO DAH!!!
  • 0
så hade ni nog inte tyckt om de va ni som va gorillor. det finns alltid två sidor av myntet. det känns överdrivet att man skulle skjuta harambe tusen gånger iaf. även om man hade en k-pist hade man ju fått stå och peppra ganska länge och då hade det ju funnits risk att träffa pojken.
Citerar ante-vante:
Lurkman du har rätt, men du kan inte vara allvarlig i en sån här tråd.


Här försöker man rädda tråden... men okej då! Stäng tråden Patrik.
  • 0
dicks out
"It's a statistical fact that people who watch anime are delinquents and/or underachievers most likely suffering from autism and on welfare."
  • 0
Att gorillajäveln heter Harambe provocerar mig något enormt. Det är nog mest därför jag känner att det är helt rimligt att någon panga honom. Varför kan han inte bara heta Kong? Eller Jesper, Mikko eller Jorma. Eller typ Mmbaza. Vad heter den där lilla jäveln på Kolmården... Enzo. Enzo lyckas jag googla fram och hatar mig själv medan jag skriver in "gorillaunge kolmården" på Google.

Sånt ska gorillor heta. Inte "Harambe". Det låter som någonting ur en coffeetablebok om kama sutra - typ en inverterad 69:a eller någon exotisk variant på rimjob. Det låter också lite som en stark chiligryta. Döp om gorillan postumt så ska jag sörja hans död.
Citerar Moose:
Att gorillajäveln heter Harambe provocerar mig något enormt. Det är nog mest därför jag känner att det är helt rimligt att någon panga honom. Varför kan han inte bara heta Kong? Eller Jesper, Mikko eller Jorma. Eller typ Mmbaza. Vad heter den där lilla jäveln på Kolmården... Enzo. Enzo lyckas jag googla fram och hatar mig själv medan jag skriver in "gorillaunge kolmården" på Google.

Sånt ska gorillor heta. Inte "Harambe". Det låter som någonting ur en coffeetablebok om kama sutra - typ en inverterad 69:a eller någon exotisk variant på rimjob. Det låter också lite som en stark chiligryta. Döp om gorillan postumt så ska jag sörja hans död.


Mörda alla gorillor med tre stavelser i sitt namn. På tok för långt för ett djur.
"It's a statistical fact that people who watch anime are delinquents and/or underachievers most likely suffering from autism and on welfare."
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Eftersom tråden redan efter ett par kommentarer tappat sitt syfte stängs den härmed- Moderator