Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Deus Ex: Human Revolution


"Developer-publisher Eidos has revealed that its new studio in Montreal, Québec, first announced earlier this year, has opened its doors to the public, and the company is inaugurating the facility with the announcement of its first project: a third installment of the futuristic first person-shooter/RPG Deus Ex.

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=16365
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
MM. Väldigt bra startinlägg...
Du har citerat något... och vad ska vi göra åt det?
"Wise men speak because they have something to say, fools speak beacuse they have to say something" - Plato
  • 0
Lär förmodligen suga stenhårt och dra hela Deus Ex-namnet i skam då Warren Spector (da man) inte är involverad.
  • 0
Hoppas att de gör det till rättvisa Om det nu kommer.. Gillade tvåan, har dock inte kört det första som sägs vara bättre,
If I had a Rocket Launcher, I'd make somebody pay
  • 0
Citerar Medley:
Hoppas att de gör det till rättvisa Om det nu kommer.. Gillade tvåan, har dock inte kört det första som sägs vara bättre,


2an är bra. Men inte det ultimata Deus Ex-spelet. DX1 var verkligen otroligt, stort och de uppmanade en verkligen att utforska stora delar av spelet med att dela ut Skill points för just, ja, utforskande.
  • 0
Citerar joelipoika:
2an är bra. Men inte det ultimata Deus Ex-spelet. DX1 var verkligen otroligt, stort och de uppmanade en verkligen att utforska stora delar av spelet med att dela ut Skill points för just, ja, utforskande.


Tackar för rekomendationerna! Blir väll till att köpa på Steam.
Hur som helst vill jag ha det friare ( DX 3) än vad DX 2 var.
If I had a Rocket Launcher, I'd make somebody pay
  • 0
Ettan är fömodligen ett av de bästa spelen genom tiderns. Tvåan är tröök och trean kommer lukta lika unket som Stockholm.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Citerar Arcane:
Ettan är fömodligen ett av de bästa spelen genom tiderns. Tvåan är tröök och trean kommer lukta lika unket som Stockholm.



Så sant så sant. Ettan klassar jag som världens bästa spel, men tvåan däremot hamnar 100 platsen och uppåt.....tyvärr. Tror inte allför mycket om 3:an, dessutom är väl detta gamla nyheter? Inte hört något nytt om spelet sen i våras nämligen.
  • 0
Citerar Arcane:
Ettan är fömodligen ett av de bästa spelen genom tiderns. Tvåan är tröök och trean kommer lukta lika unket som Stockholm.


Bajarna får hela stan att stinka. Förorter ftw
  • 0
Warren Spector är definitivt en speldesigner jag har respekt för, men att han är med är knappast ett krav för att det ska bli ett bra spel. Skulle tom kunna drista mig till att påstå att det är bra att Warren inte är inblandad. Hade han hållit i trean är jag övertygad om att den hade blivit mer lik tvåan än ettan (fast större). Han är lite insnöad på det här med att låta spelaren skapa/berätta sin egen story. Personligen föredrar jag en tätare berättad historia som den i ettan medan Warren själv helt klart föredrar tvåan när det gäller berättandet.

Med ett helt nytt team hoppas jag trean blir lite av en återgång till ettan där friheten inte hindrar berättelsen eftersom det var den som var framgångsrik.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Vad jag framförallt skulle finna intressant vore att få reda på vilka individer detta "nya team" består av, så att jag vet om jag skall räcka ut tungan eller nicka bekräftande.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Citerar HeinzHarald:
ersonligen föredrar jag en tätare berättad historia som den i ettan medan Warren själv helt klart föredrar tvåan när det gäller berättandet.


Det "lustiga" var ju att Warren inte alls var nöjd med ettan, utan tänkte sig ett bra mycket friare spel än vad det blev. Kan ju inte säga att tvåan blev mindre fri, snarare tvärtom.
  • 0
Citerar Ensamvargen:
Citerar HeinzHarald:ersonligen föredrar jag en tätare berättad historia som den i ettan medan Warren själv helt klart föredrar tvåan när det gäller berättandet.

Det "lustiga" var ju att Warren inte alls var nöjd med ettan, utan tänkte sig ett bra mycket friare spel än vad det blev. Kan ju inte säga att tvåan blev mindre fri, snarare tvärtom.


Precis, han var inte nöjd med ettan utan tycker bättre om tvåans friare upplägg. För tvåan var tveklöst friare, men hade mindre miljöer vilket kanske förtog lite av illusionen av frihet som ettan lyckades skapa.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Citerar HeinzHarald:
Precis, han var inte nöjd med ettan utan tycker bättre om tvåans friare upplägg. För tvåan var tveklöst friare, men hade mindre miljöer vilket kanske förtog lite av illusionen av frihet som ettan lyckades skapa.


Well, vad jag har läst så ville han ha en enorm värld med massor av val man kunde göra i ettan. Dock var de tvunga att skala ner då det inte var tekniskt möjligt och de stötte på alla möjliga problem
  • 0
Jag gillade 2:an skarpt, det var ett riktigt bra RPG med fin story och stor frihet. Köpte 1:an ett tag efter men uppskattade inte det lika mycket, förmodligen eftersom att det vid det laget var ett ganska gammalt spel. Jag ser helt klart fram emot en 3:a och hoppas att de låter sig inspireras en hel del av 2:an.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Personligen tycker jag att Deus Ex 2 är ett fullkomligt ruttet spel. Medan ettan är ett av det bästa spelen i spelhistorien, är det som om 2:an tog allt som gjordes bra i ettan, slängde ned det i köttkvarnen, lade till en stor hög stinkande skit och kallade det som kom ut för en uppföljare.
I live in a world of cold steel, dungeons and mighty foes!
  • 0
9 nya skärmbilder från Deus Ex: Human Revolution:

http://scrawlfx.com/gallery/deus-ex-human-revolution/june-7-2010
/


(fann ingen annan tråd än den här, borde kanske skapa en ny...eller så kan någon mod. byta namn på denna?)

Hur som helst, bilderna är härliga, i synnerhet no.8, som ju visar att strid tar plats i fps-perspektiv (mitt favorit)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Jag tror på det här spelet, och att det kan bli riktigt trevligt C:
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Citerar Jakkal:
Läckt gameplay.


Mmm...trots den låga bildkvalitén, så tycker jag ändå att man kan se att detta är såväl grafiskt snyggt som läckert designat.

Vet inte riktigt hur jag känner inför skiften mellan 1:st person/3:rd person, känns som det kan vara ett störande inslag, fast det är såklart omöjligt att säga innan man prövat det själv.

Annars hade jag hoppats att dom visat något i stil med ett "inventory", eller "Character Advancements Sheet", eller "Cyborg Upgrade Diagram" eller "Avilable Technological Gizmos"...

Tja, helt enkelt lite saker som gått mer åt RPG-hållet än bara ren action.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
gillar inte sega takedowns, visst att se de från 3´e persons perspektiv ser fräckt ut men man tröttnar nog ganska fort.
förutom detta ser de ut som ett riktigt roligt spel, är mycket intresserad. hoppas bara det inte kommer någon löjlig "limited eller special" edition, pallar inte betala några extra hundralappar för någon artbook eller någon in-game skin eller liknande. fast det är ju så frestande att ha den "bästa" versionen.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!