Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Forza horizon 3 tråden.


Har en logitech g27 ratt och verkar vara problem att få den att fungera, verkar bara gå att välja standard ratten.
Verkar inte heller finnas någon exe fil att öppna med logitech profiler???
Någon som hittat en lösning på detta?
Verkar inte heller hitta någon inställning för om man vill spela med h shifter lr paddlar????
Inte heller någon inställning för känslighet för styrning????
Har en polare som kommer över om ett par timmar och vi tänkte lira, någon som har nå snabba lösningar på dessa problem???
  • 0
Det arbetar på en fix jag har förstått det som att utvecklarna är medvetna om denna bugg bland många. Så jag har tyvärr ingen lösning men jag har hört att de åtminstone är medvetna om detta och att fler sitter på samma problem.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Joo såg det jag också, forumet verkar rätt dött på detta spelet? Kanske kommer igång nu snart när alla som inte köpte tidigar relizen drar igång
Spelar du detta?
  • 0
Citerar Zenon:
Joo såg det jag också, forumet verkar rätt dött på detta spelet? Kanske kommer igång nu snart när alla som inte köpte tidigar relizen drar igång
Spelar du detta?


Tror inte att det är dött så sett, det finns många som spelar. Ibland kan det vara så att folk spelar och inte är så aktiva på forumen. Jag spelar ja, men jag spelar enbart sp med lite inhopp i auktionshuset och tjuvlånande av andras design/färg alternativt inspiration till egna verk som inte skapats än

Spelet är ett exempel på ett helt fantastiskt racing spel ett av de bättre jag spelat, med en ryggsäck av nästan allt jag ogillar med moderna spel. Verkligen överdriven framtoning av dlc, lite väl mycket mini film sekvenser för allt som blir frustrationselement i denna kontext de befinner sig i... kör in i garaget, kör ut ur garaget, köpt ny bil o.s.v. Eller bara att hämta gratis bilar man får... varför finns det ingen knapp att bara ladda in alla gratisbilar i ens garage på en gång liksom. Långsamma bökiga menyer, konstanta laddningstider, att byta delar på bilen kan vara onödigt tidsödande då fps går ner i 5-10 på PC trots att resten av spelet flyter på i närmare 60 fps på high på en stark dator. Det kan patchas dock, men det är lite mycket menyer i menyer, och gambling elementen är väl lite sisådär. Men jag accepterar det, jag ska försöka stänga av xp systemet, dock att det ploppar upp hela tiden i hud, det är lika störande som i Battlefield haha med medaljer, poäng, xp hit och dit.

Sen har det fenomenal customizing, enormt varierande spelvärld, otroligt vacker grafik, bra ljud, fenomenal körkänsla som är mittemellan simulator och arkad, och en massa möjligheter över arkadspelen att tweaka lite avancerade aspekter av körningen utan att gå helt åt simulatorhållet. Det blir ändå ett ganska lättsamt spel man kan utvecklas, lära sig mer av och konstant gräva djupare i utan att få känslan av att spelet inte har mer att erbjuda. Att racen är så tweekbara gör också att man kan återvända och köra om ett race med helt andra inställningar och bilar, samt få en helt annan känsla. Jag körde ett ofroad race med italienska sportbilar på natten med regn, neon eldflammor... sen körde jag samma race på dagen med ofroad fordon och det är bra. Jag tycker just möjligheterna att ändra och pilla på alla detaljer i alla race är en stor styrka. Och möjligheterna att ställa in AI och svårighet är riktigt bra.
Do what you can, with what you have, where you are.
Lite mätningar som jag gjorde idag efter ett par timmar spelande, loggade och tog ut maxvärden på allt.
Kör i 1080p och med alla grafikinställningar på max, får dock bara ut mellan 30-60 fps hur jag än gör, men flyter på fint förutom att det hackar till ca 1-2 gånger minuten, men beror säkert på att jag har spelet på en vanlig hdd som ligger konstant 100% belastning i detta spelet.
Cpu: Intel core i7 875k 3.06 [GHz]
70%load, 55 grader.

Gpu: Gtx 1070
Core Clock [MHz] Memory Clock [MHz] [°C] Fan Speed (%) Fan Speed (RPM)
1835/1835 2003.4/2003.4 64.0 39/100 1361
Memory Used [MB] Load [%] Power Consumption [% TDP]
5434/8000 76/100 71.1/100

Minne: DDR3 2400 [MHz]
8/16

OC Mode - GPU Boost Clock : 1797 MHz , GPU Base Clock : 1607 MHz
Spelläge (standard) - GPU Boost-frekvens: 1771 MHz , GPU-basfrekvens: 1582 MHz
*Butiksvaror har spelläge som standard, OC-läge kan justeras med ett klick på GPU Tweak II.

Ligger alltså över standard plus spel läget, verkar som att den boostar sig själv;P .
Pratar ni om levels på själva festival garage grejen, lr på egna profil spelaren? Det är ju olika levels, verkar ju som att man låser upp nya race varje gång festivalen går upp i level?
Har dock inte fått några nya race nu på ett tag o fattar inte riktigt vad jag ska göra, måste kanske upp i level på profilen genom att köra gamla race igen så man får mer xp? osv.?
  • 0
Citerar Zenon:
Lite mätningar som jag gjorde idag efter ett par timmar spelande, loggade och tog ut maxvärden på allt.
Kör i 1080p och med alla grafikinställningar på max, får dock bara ut mellan 30-60 fps hur jag än gör, men flyter på fint förutom att det hackar till ca 1-2 gånger minuten, men beror säkert på att jag har spelet på en vanlig hdd som ligger konstant 100% belastning i detta spelet.
Cpu: Intel core i7 875k 3.06 [GHz]
70%load, 55 grader.

Gpu: Gtx 1070
Core Clock [MHz] Memory Clock [MHz] [°C] Fan Speed (%) Fan Speed (RPM)
1835/1835 2003.4/2003.4 64.0 39/100 1361
Memory Used [MB] Load [%] Power Consumption [% TDP]
5434/8000 76/100 71.1/100

Minne: DDR3 2400 [MHz]
8/16

OC Mode - GPU Boost Clock : 1797 MHz , GPU Base Clock : 1607 MHz
Spelläge (standard) - GPU Boost-frekvens: 1771 MHz , GPU-basfrekvens: 1582 MHz
*Butiksvaror har spelläge som standard, OC-läge kan justeras med ett klick på GPU Tweak II.

Ligger alltså över standard plus spel läget, verkar som att den boostar sig själv;P .
Pratar ni om levels på själva festival garage grejen, lr på egna profil spelaren? Det är ju olika levels, verkar ju som att man låser upp nya race varje gång festivalen går upp i level?
Har dock inte fått några nya race nu på ett tag o fattar inte riktigt vad jag ska göra, måste kanske upp i level på profilen genom att köra gamla race igen så man får mer xp? osv.?


Ok för mig är det när spelet ska spara i openworld körandet som det sjunker ibland och i menyerna då fps biten tankar. Jag har inte slagit på fps räknaren men jag undrar om det faktiskt är 30 fps i menyerna även om man har 60 påslaget oavsett vad måste det gå att åtgärda.

Jo du kan ju expandera och sen uppgradera mässorna. Vissa låser du upp genom att utföra saker i spelvärlden annat genom xp och antal fans. Hoppas, köra fartkameror, kanske köra streetrace mm. En sak du kan göra är att kolla inställningar d.v.s. svårighetsgrad. Ju svårare du ställer in spelet desto mer belöningar får du. Jag tror jag har så att jag får ca 70-75% det är lagomt för mig. Men är man bra så kan man nog tweaka så att man får mycket mer bonus. Se till att du använder perks också, du kan välja mellan tror det är tre grenar, vissa ges en gång direkt, men jag brukar lägga perks på xp bonusar som ges permanent... ca 10% mer vid omkörningar och sånt. Tidigt i spelet så gör det mycket.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Okok!
Någon som har sitt pc spel liggande på vanlig hdd '7200rpm och ändå kan köra spelet i 1080p och på ultra utan att det hackar till ett par gånger minuten??
  • 0
Citerar Zenon:
Okok!
Någon som har sitt pc spel liggande på vanlig hdd '7200rpm och ändå kan köra spelet i 1080p och på ultra utan att det hackar till ett par gånger minuten??


Tror inte det, jag kan ju inte prata för andra men få kan köra spelet i Ultra om någon med stadiga fps som jag förstått det. Spelet är mer krävande än de behöver. Varför är svårt att säga vissa spekulerar i att Winstore formatet och porten inte är tillräckligt väl byggd. Men återigen svårt att säga. Du kan ju alltid kika i forum och söka och kolla hur tester på spelet sett ut hos olika individer och siter som gör tekniska kontroller på spelen prestanda mässigt.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Funkar bara hdr på xbox? lr funkar det genom pc också så länge man har en hdr skärm lr tv?
Har sätt flera videor där folk lyckas hålla 60 fps konstant typ, min pendlar ju skit mycket mellan 30-60 typ, varken cpu lr gpu ligger ju max, vad är felet ?
  • 0
Citerar Zenon:
Funkar bara hdr på xbox? lr funkar det genom pc också så länge man har en hdr skärm lr tv?
Har sätt flera videor där folk lyckas hålla 60 fps konstant typ, min pendlar ju skit mycket mellan 30-60 typ, varken cpu lr gpu ligger ju max, vad är felet ?


Det är inget fel på din hårdvara, det är bara fel på spelet som inte är så väl optimerat och lider av problem som följd av att det är konsol port och inte anpassad mer efter PC formatet.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!