Need for Speed: Hot Pursuit

Need For Speed Hot Pursuit REVIEW PC

Det nya Hot Pursuit är utvecklat av företaget Criterion Games, mest kända för den berömda Burnout serien har fått ta itu med den ytterst dåliga serien Need For Speed. Och om jag ska vara ärlig så har de lyckats!

Presentation: Hot Pursuit är en modern remake från klassikern på 90-talet, och med en helt otrolig balansering från att spela med hög eller låg grafiknivå, så kan man spela spelet på nästan vilken dator som helst. Bilarna är själva stjärnorna i presentationen och innehåller en enorm mängd detaljer som skador, ljuseffekter och omgivningarna. Med spelet följer även något som kallas för"Autolog TM", form av ett socialt nätverk där vänner kan chatta och köra mot varandra, slå ens tid på en specifik bana eller bil. Detta ger ett litet extra när du kör en bana fortare än ens vän. Detta är helt sjukt kul och man får en vinnarskalle.

Gameplay: Eftersom jag spelat PC-versionen så kan man välja med att lira med tangentbordet eller en Xbox360 controller för PC, den är vad jag rekommenderar att använda, visserligen så är det upp till var och en att välja hur. Bilarna är väldigt olika beroende på vilken situation du befinner dig i, är du polis så har du en trimmad version av tex. Nissan 370Z (urläcker), varje bil styr olika. Du får välja mellan racer eller cop, vardera med sina egna vapen. Många den samma, men med olika funktioner. Spelet introducerar ett Career-mode, där du kan välja från ett antal race, vinna låsa upp nya race, osv. men även saker du låser upp är helt otroliga. Nya bilar och vapen, vilket är helt awsome.

Grafik/Ljud: Need for speed Hot Pursuit är idag ett av de bästa spelen i serien sen NFS Shift. Med realistiskt ljud och med ett underbart Soundtrack, så kan du känna hur de sitter och kör en av många bilar. Grafiken är bara en helt underbar njutning, du behöver inte ens spela för att ta in alla godsaker som satts in i detta helt awsome bilspel, många effekter är fantastiskt välgjorda och bilarnas detaljer och hur de kör är underbart. Men det är omgivningarna och miljön som ger mig ett stort intryck, regnväder, blixtväder, snö och en tidcykel. Allt är extremt välgjort och Criterion är kända för att göra snygga krascher, väldigt väldigt snygga krascher.

Slutsats: Need For Speed Hot Pursuit är väldigt roligt och utmanande, samtidigt som du kan umgås i spelet med dina vänner och utmana deras tid för ett specifikt race. Men spelet har sina små problem. Många utav tävlingarna utförs på precis samma sätt men endast inom olika områdena och utmaning gör att det blir annorlunda. Men tävlingarna kan bli lite enformiga. Dessutom har du ett level system där du bara kan nå upp till level 20. Notera för både racer och cops kan man nå 20 på vardera!

+Utmanande

+Extremt grym grafik

+Belönningarna