The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Skrivet av: fille49   2017-05-13

Här vcet jag inte riktigt hur jag ska börja, att recensera detta spel är som att köpa korv på Cirkel K klockan 03:40 med massa smygande gubbar som ska tanka nylackerade volvo v70 och köpa löss snuus.

Hursomhelst så börjar man med att vakna upp. man spelar som vanligt som vanligt Zelda och får en iphone liknande mackapär, med denna sak finns ett litet minispel som för tankarna till mulle meck där man kan bygga sina egna varianter av armor och svärd för att gå upp i level och äta mat. Detta Zelda är open world man kan klättra överallt och man kan gå överallt precis som i verkliga livet bara det att spelet ser ut som en köttgryta blandat med afsvaltläggningar. Musiken sprängs och alla bybor är ledsna över att världen än en gång är på väg att försötras denna gång är de en del voice acting vilket man trodde skulle bidra med lite kåthet för öronen men icke sa nicke, istället slår man på Mix Megapol och mutar tv och fortsätter gnagga vidare på lite nacho chips för det passar temat lite i Zelda.

Vapnen man hittar och saker runt om i världen går sönder och denna sorts realsim var nästan sedan arma 3 vi hade. Jag älskar att behöva hitta nya saker och spendera min tid på saker som jag gillar att spendera tid på. JAg har många bra vapen i detta spel. spelet or stort o långt och en bil hade passat bra i detta spel men vi för nöja oss med en iphone eftersom det tydligen är det ända som är nyskapande och teknsikt i denna version av Zelda. Grafiken som sagt ör vldigt grötig och blandad och jag tycker man borde gått mer åt borderlands hållet vilket också e open world hållet. Jag har spelat ungefär 55timmar och 20 av dom på ett berg som jag bara inte kan klättra upp för, man flyger av som att man aldrig kan gröppa tag i berget och man tappar stamina och dör... Zelda har dålig kondis.....

Hursomhelst är detta ett spel för den som vill spendera roliga stunder i tråkiga miljöer på ett bra sätt. Jag gillar verkligen hur långt detta spel är men hade gärna haft lite mer handhålning och en kortare varaition med mer möjligheter att utföra mina uppgifter på ett produktivt sätt i världen av Zelda.

grafik: 4/10
Ljud 4/10
Spelbarhet 5/10