Svenska
Gamereactor
nyheter
Days Gone

Zombiehorderna i Days Gone pressar PS4-prestandan hårt

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

En av överraskningarna som kom från Sonys E3-konferens i år var deras nya varumärke, Days Gone, ett postapokalyptiskt överlevnadsspel i en öppen värld sett ur tredjeperson utvecklat av Bend Studio. Efter dess avtäckning fick vi chansen att prata lite med Bends egna Darren Chisum, som kunde berätta mer om hur de använt prestandan i Playstation 4 och Unreal Engine för att få med så många NPC:er på skärmen som möjligt.

"We've dug deep into the power of the PlayStation 4 and the Unreal Engine, and done a lot of customised work. We're really pushing the boundaries of how many NPCs we can get on screen at once."

Horden har dess egna AI och strategi, förklarade Chisum: "The horde almost works as a hive mind. They're all focused on food and destruction and they are coming after you."

HQ

De har också sett till att det finns hjälpmedel för spelaren att använda i miljöerna: "We try to put things in the environment to help you escape. You may have noticed him throwing over barricades in the way and knocking and knocking things in their path."

"The player can take any route they want and the results will vary depending on the choices that the player makes."

Days Gone, exklusivt till Playstation 4, har inget releasedatum i skrivande stund. Men ni kan se den första trailern för spelet nedan.

HQ

Relaterade texter

Days Gone (PC)Score

Days Gone (PC)

RECENSION. Skrivet av Patrik Severin

Skrivbordsgeneralen Patrik har bytt ut legionerna, hästarna och kartorna för att avnjuta apokalypsen med sin skinnväst, hagelbrakare och motorcyklar PC-versionen av Days Gone...

Days GoneScore

Days Gone

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Sonys storsatsning handlar om broderlig kärlek, zombies och motorcyklar. Kim har puttrat omkring i ett postapokalyptiskt Oregon i ständig jakt på bensin...



Loading next content