Svenska
Gamereactor
nyheter
Gears of War 4

Vi intervjuar Rod Fergusson om allt gällande Gears of War 4

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Vi fick en pratstund med Gears of War-veteranen tillika studioöverhuvud för The Coalition, Rod Fergusson, på E3 i Los Angeles om den nya kampanjen i Gears of War 4, Horde 3.0, Marcus Fenix och mycket mer.

Bland annat rörde han vid resonemanget kring beslutet att dra ner spelarantalet i co-op från fyra till två och det var för spänningen och intimitetens skull. Fergusson pratade också om hur de innan utvecklingen började diskuterade kring huruvida de ville göra en reboot, prequel eller direkt uppföljare men beslutade att de ville ge serien en "ny start utan att förlora dess förflutna" - så de valde att försätta spelets handling tjugofem år framåt i tiden.

Vår intervju, som du ser i sin helhet här nedan, är proppad av intressant information och designfilosofi så är du det minsta intresserad av Microsofts största hösttitel så gör du bäst i att titta.

HQ
Gears of War 4

Relaterade texter

Gears of War 4Score

Gears of War 4

RECENSION. Skrivet av Oliver Thulin

Det är äntligen dags för det efterlängtade Gears of War 4 att göra entré på marknaden. Oliver Thulin har hårdgranskat det för att se om det håller de höga förväntningarna...

0
OpTic mästare i Gears Pro Circuit San Diego

OpTic mästare i Gears Pro Circuit San Diego

ESPORT-TEXTER. Skrivet av Jonas Mäki

Om du gillar Gears of Wars esportscen, är du såklart välbekant med namnet OpTic Gaming eftersom de verkligen regerar denna gren. Nu har de återigen visat var skåpet ska...



Loading next content