Svenska
Gamereactor
nyheter
Lawbreakers

Cliffy pratar lite mer om framtiden för Lawbreakers

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det började inte särskilt lovande för Gears of War-pappan Cliffy B:s ambitiösa actionfest Lawbreakers närt det släpptes förra veckan. PC-versionen spelades bara av några ynka tusen spelare under fredagen och lördagen medan PS4-upplagan dras med tekniska bekymmer/buggar som förstör spelupplevelsen. Trots detta har vi här på Gamereactor haft riktigt roligt med spelet som känns som en vildsint mix av Quake III och Overwatch och naturligtvis hoppas vi på en ljus framtid för Lawbreakers. Nu har "Lead designer" och "Studio Head / Founder" Cliff Bleszinski pratat lite med Eurogamer om framtiden för titeln.

"We see this game as a marathon and not a sprint."

Sade Cliffzter om buggarna i spelet samt fler karaktärer. Tydligen testar Boss Key Productions den tionde karaktären i spelet just nu. Det finns tydligen färdiga banor också som alldeles strax kommer att släppas. Han pratar sen lite om problemen med PS4-versionen:

"It's one of those things - my CEO Arjan, he's very big on frame rate and always has been, going back to when we did Jazz Jackrabbit, and a small snafu slipped through the PlayStation version where people would join and leave and a small hitch would hit, which is entirely unacceptable, and the programming team scrambled and worked for 16 hours to make sure that was fixed. We're now at the point where the game's running at a smooth 60fps - and PC, if you've got a solid rig, you can get it up to 144 plus. The older I've got the more of a framerate snob I've become. I can't play a shooter at 30fps - I just can't do it - I need 60 or higher. There's a whole argument about 24fps is more cinematic - for your cutscenes that's fine but for actual gameplay fuck off, right?"

LawbreakersLawbreakersLawbreakers

Länk

LawbreakersLawbreakers

Relaterade texter

6
LawbreakersScore

Lawbreakers

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Cliff Bleszinskis arenaskjutare är äntligen här och Kim har utforskat hur det egentligen är att panga motståndare i viktlöst tillstånd...



Loading next content