Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Elektronisk musik


Citerar Behzad93:
Gillar inte alls "elektronisk" musik. Rock is tha shit!


Vad är så dåligt med det då?
  • 0
Jag kan rekomendera Covox till alla som gillar Elektronisk musik (chipmusik).
Covox hemsida finns i thordings blogg, jag orkar inte länka.
  • 0
Citerar TwentyOne:
Jag kan rekomendera Covox till alla som gillar Elektronisk musik (chipmusik).
Covox hemsida finns i thordings blogg, jag orkar inte länka.


http://www.covox.net
  • 0
Citerar thording:
Citerar Lorien:
Här är en del utav Daft Punks koncert i Coachella förra året. \o/ Måste ghöras.

http://media.putfile.com/Daft-Punk-Coachella06


Fy helvete vad taggad man blir när man hör sånt.

Funtar nästan på om man skulle dra till Paris i sommar och se dem.


Indeed!


Citerar thording:
Någon som har eller har sett nåt från nån gammal spelning när de spelade utan masker? Är jävligt intresserad av det.

Förstår inte riktigt vad du menar men visst vet jag hur de ser ut utan masker.. men inte under en koncert etc, nej.
Come in Peace or Leave in Pieces | (In)aktiv igen
  • 0
Citerar Lorien:
Förstår inte riktigt vad du menar men visst vet jag hur de ser ut utan masker.. men inte under en koncert etc, nej.


De gjorde ju några spelningar när de inte var särskillt kända och det finns klipp från i alla fall en av dem vet jag. Fast jag har för mig att man bara ser den ena av dem. Vem kommer jag inte ihåg.
  • 0
Har hört lite av Daft punk, och diggar videon till Robot rock. Den e najs!

thording: Kolla pm ffs!
  • 0
<3 Daft Punk!!

Kolla in videon till Around The World!
http://www.youtube.com/watch?v=vUoUpLMfngA

Har ni sett Interstella 5555?
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
Citerar TwentyOne:
thording: Kolla pm ffs!


Addad!

Citerar TwentyOne:
Har hört lite av Daft punk, och diggar videon till Robot rock. Den e najs!


Du har väl set videon till Around the world också? Den är skitcool.

Tillagt 2007-01-28 20:46:
Citerar FORCEN:
Har ni sett Interstella 5555?


Tyvärr inte, men jag funtar på att skaffa mig den. One more time videon är ju bara för skön.
  • 0
Citerar thording:
Du har väl set videon till Around the world också? Den är skitcool.


Nej, det har jag inte. Men vaffan, jag gör det nu.
  • 0
Citerar FORCEN:
Här är en bild på anime versionerna av daft punk:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/25/Daftpunkanimated.j
pg


Den bilden jag hade som avatar förut var lite bättre tycker jag.

Någon som vet nåt bra "netlabel" som har lite hardcore, d n b och techno aktigt?
  • 0
Daft Punk är helt sjukt underbara. Hade deras album innan all min musik försvann för ett tag sedan. Favoriter är; Around The World, Technologic (stav), Robot Rock sen många andra som jag inte kommer ihåg namnet på.

Ett annat band ni skulle kunna checka in är Alice In Videoland, helt hysteriskt bra svenskt elektroniskt/synth band. Har förövrigt (den grymt snygga) sångaren i Alice som avatar.
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Alice in Videoland är riktigt sköna det lilla jag har hört i alla fall.

The Tough Alliance är ett band jag har fastnat lite för i alla fall. Har allt deras kommersiellt släppta material, och måste säga att jag är rätt stolt.

Slagsmålklubben har jag lyssnat för första gången så sent som idag, och är helt frälst.
  • 0
"Nine Inch Nails" debut är helt elektronisk...
"Pretty Hate Machine" som skivan heter är bland de plattor som haft mest inflytande över modern elektronisk musik hittills,
en riktig klassiker!

(Inte bara för att jag tycker det, den har faktiskt en plats i musikhistorien på riktigt!)

Annars äger ju "Depeche Mode" här, bitar av "The Cure" är mer eller mindre helt elektroniska och "Front Line Assembly" är sköna trots sina askassa texter.

Jupp ovanstående är världens bästa eletroniska musik!
  • 0
Depeche Mode är bäst av synthen! Tog inte med dom med tanke på att det var mer av det elektroniska.

Var på en konsert med dom den 7 Juli i somras. Helt magiskt, och förband var Muse!
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Åhhh NIN får vi ju inte glömma. Downward Spiral är ju bara för underbar.
  • 0
Tycker mer om rock än elektronisk musik. För, jag menar, det är ju inte dåligt så, men det är ju liksom bara så simpelt! Alla kan göra techno liksom! Det kan ju vara rätt så skönt att lyssna på det ibland men det är ju inget jag lyssnar på dagligen...
Praise the lord, and pass the ammunition!
  • 0
Citerar -XandeR-:
Tycker mer om rock än elektronisk musik. För, jag menar, det är ju inte dåligt så, men det är ju liksom bara så simpelt! Alla kan göra techno liksom!


Jag håller inte med där riktigt. Visst finns det en hel del program man kan tanka och få det att låta skapligt, men det är inte ens i närheten av den kvalité som de artister levererar i och med sin musik.

Om man bara har en gitarr kan ju vem som helst göra rock kan jag ju säga i mitt försvar. Men bara för att man är rätt skaplig på gitarr betyder inte det att man är en fullfjädrad stjärna.

Elektronisk musik är för det mesta jävligt komplicerad, i alla fall när vi talar om eliten. Jag tycker att du tar väldigt fel i och med att smutskasta alla musikalsika genier där ute som får mig och många andra att njuta i fulla drag.

Jag kan till viss del förstå om du trycker att viss elektronisk musik är simpel då en hel del känd musik som typ Basshunter, Cascada och så vidare bygger på väldigt simpla grunder. Men om du bara hört sånt borde du öppna upp ögonen för de artister vi tidigare nämnt i tråden.
  • 0
Top 3 dj:s enligt mig

1. Dj Tiesto
2. Armin van Buuren
3. ATB

Top 3 dj:s enligt officiell ranking (www.thedjlist.com)
1. Dj Tiesto
2. Paul van Dyk
3. Armin van Buuren
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
  • 0
Lite bra grejer, olika genrer.

Nathan Fake
Pantha Du Prince
Milosh
Para One
Ratatat
Gui Boratto
Ellen Allien & Apparat
Erol Alkan
SebastiAn
Simian Mobile Disco
Digitalism
Studio
Surkin
Hot Chip
M83
Familjen
The Field
Lo-FI-FNK
Goto80
The Knife
Apparat
Boys Noize
Duran Duran Duran
Dntel
Does It Offend You, Yeah?
Helios
Daft Punk
Justice
Kavinsky
MSTRKRFT
DJ Mehdi
I Am Robot And Proud
Junior Boys
Krazy Baldhead
Mr Oizo
Familjen
The Tough Alliance
Ulrich Schnauss
Venetian Snares

-.-
Blah
  • 0
Äldre elektronisk musik som t ex Kraftwerk, Klaus Schulze & Tangerine Dream gillar jag oerhört mycket. Är det någon som gillar Whitehouse?
  • 0
Armadillo - Digital Kladdkaka
You can't spell manslaughter without laughter.
  • 0
Älskar Trance, Dance och Dance, Hard Dance och annan club musik. Det passar som handen i hansken nu till sommaren ju! ;)
  • 0
Någon som kan ge mig ett litet omdöme gällande Familjens debut?
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
www.urbanisationobscure.link.se

Min broder. Skall släppa sin första skiva i maj.
Skyll inte på mig! Jag röstade rött!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!