Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Citerar MiggeG:
sadfgasdfgsadfgh


Eh, nu håller jag absolut med om att spelindustrin består till större delen av ett gäng äckliga superfedoras som slut-shamear och beter sig som totala idioter, men ingenstans bekräftar Räv det faktiskt i det där inlägget.

Men om det nu är sant så får du gärna peka ut det, herr motocross.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Räv:
Jag tycker synd om resterande kvinnliga medlemmar på den här sidan, eftersom Fenjima i frisk anda och rasslande takt är på god väg att lyckas bekräfta den största myten som finns om kvinnor som spelar; de gör det för uppmärksamheten.


Det är väl snarare synd om dem som har såna fördomar från första början, och de som tar illa upp av att en tjej gör det "lite för uppenbart" att hon är just tjej. Men nu ska jag kanske föregå med gott exempel och föreslå att vi håller oss till ämnet i stället.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Kraz: Exakt det fenomen jag syftade på fast formulerat på ett sätt som kanske är lättare att ta till sig. Tack.
  • 0
Personligen älskar jag att det finns tjejer på den här siten, de ger nya och annorlunda perspektiv på saker och ting. Skapar diskussioner som kanske annars inte skulle funnits. Sen att Fenjima ruskat om getingboet är en positiv sak, hon kommer med utmanande åsikter, annorlunda tänk och verkar älska spel och film mm. Att en del grabbar inte kan ta det är en helt annan sak. Detsamma gäller flera andra kvinnliga bloggerskor och läsare som Kraz, Sopfia, Apricat, Amelinde, Ninjatheboob, Nooboo, Little:_Boo... och många flera. Jag tycker att att de tillsammans med många som jag inte nämnt tillför så otroligt mycket till den här sidan, bloggsektionen, och deras spelintresse syns och märks. De är förövrigt otroligt snälla, trevliga och går att föra vettiga diskussioner med kring spel mm mogna människor helt enkelt.

När jag var yngre blev jag utfrusen, slagen och allmänt oaccepterad för att jag spelade spel både av tjejer och killar. En del vänner satt i samma båt, vi önskade att spel kunde bli något alla älskade, något normalt, något som sträckte sig över könen, sexualitet, etniciteter, religioner mm en plats där folk oavsett vem och vad de var kunde ha roligt ensamma eller ihop. Kunde prata om något utan att börja bråka eller slåss. För när människor samarbetar, lägger allt tjafs åt sidan och har roligt tillsammans; de är bland de finaste stunderna vi människor har om vi ser till livet som det är; där man krigar, dödar och hatar på allt och alla av olika anledningar. Även där finns mycket positivt givetvis men varför ta bort ytterliggare en plats där folk kan uppleva detta. I spel ganska ofta suddas det där bort och man kan ha roligt trots att man är lite annorlunda... det är magiskt på ett sätt som saknar motstycke och borde uppmuntras istället för att slitassönder. Som en del killar verkar vilja göra, stänga ute alla kvinnor från spelvärlden.

Jag vill slänga in ett exempel när jag var I namibia... kunde inte mörkhyade/ljushyade människor sitta på samma bänk, apartheid som avskaffats då jag var där hade satt sina spår innan många av dem var födda. Rasism och fientlighet var utbrett... det fanns ett hat där vars orsak sedan länge upphört och inte fanns till att börja med. När vi kom dit och pratade med mörkhyade elever som vanliga människor blev både lärare och ljushyade elever först misstänksamma och sedan tog de efter. En kille berättade för sin lärare att han fått sin första mörkhyade vän och lärarna började gråta, för dom var det något vackert dom trodde aldrig att dom skulle få se detta i sina liv. Dom var inte vana med sånt här där... Något som för oss är helt främmande där vi behandlar oftast alla likvärdigt vill man tro. Så var inte fallet där till en extrem grad, det gällde även privatskolororna där de flesta ljushyade gick... En helt annan värld som gör mig påmind om klimatet i spelensvärld.

Men ändå gör en stor del av oss just detta mot kvinnor, vi trycker bort dem från spelens värld pga att de är just det kvinnor! Spel är till för alla oavsett vem du är, det är en underhållningsform alla har rätt att ta del av, som har råd givetvis (spel kan vara dyrt). Och ingenting som är restrikterat till 14-20 åriga killar.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Fint osv...

Känns som att ni vandrat bort i era tankar till något som inte berör ämnet riktigt. Det är ingen här som inte tycker om att tjejer spelar eller befinner sig på den här siten och det är ingen här som trycker bort kvinnor från spelens värld.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Patrikseve:
, hon kommer med utmanande åsikter, annorlunda tänk



eeeeeeh
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
The Vision: Indirekt är det ju precis det man gör om man skapar ett klimat där tjejer inte trivs. Jag säger inte att man ska dalta med kvinnor för sakens skull, men jag tvivlar på att någon skulle inleda ett inlägg med "Jag tycker synd om resterande manliga medlemmar på den här sidan, eftersom The Vision i frisk anda och rasslande takt är på god väg att lyckas bekräfta den största myten som finns om män som spelar; de gör det för att här är kvinnor inte ett hot." Kanske inte det mest klockrena exemplet, men ett exempel på hur man gör för att skapa ett klimat som inte uppfattas som det mest välkomnande kanske. Ibland kan det vara värt att cutta någon lite slack för att skapa en trevligare stämning och locka en mer heterogen målgrupp.
  • 0
Nu är ju gamereactor är fruktansvärt community, så alla som skräms iväg har väl snarare lite tur.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Inkvoterad, jag är ju ny här så du får gärna utveckla. Jag väljer att tolka dig seriöst och då är det väl ännu bättre om vi kan skapa en mindre dömande och mer positiv stämning här?
  • 0
Citerar MiggeG:
Indirekt är det ju precis det man gör om man skapar ett klimat där tjejer inte trivs.

Vilket ingen heller gör. Det finns inget tjejer i plural i denna diskussion utan det handlar enbart om en individ. Det handlar om individens bloggande och beteende. Precis som folk skriver om andra medlemmars bloggande och beteende, har Räv skrivit om Fenjimas.

Och ja, jag kan skriva "Jag tycker synd om resterande manliga medlemmar på den här sidan, eftersom MiggeG i frisk anda jadajada lyckas bekräfta den största myten om män som skriver till kvinnor; de gör det för att de är snuskiga svin med äckliga fantasier" och ingen hade tagit åt sig, förutom du, vilket hade varit poängen. Kanske inte det bästa exemplet, men cutta mig lite slack. Att någon bekräftar en myt betyder inte att myten gäller alla.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Jag fattar vad du vill få fram även om jag inte delar din åsikt. En myt är väl inte bara lokaliserad till en persons fantasi utan poängen är väl att den är utbredd och knappast behöver späs på. Och nej, jag anser inte att det här bara berörde en person utan det breddades i och med att andra kvinnor blandades in och att man hänvisade till en allmängiltig myt.
  • 0
En gamertjej: Någon som är upptagen med att spela spel. De gånger hon går in i spelforum är för att diskutera spel och de bloggar hon skriver handlar mer om spel än henne själv. Ofta får man aldrig reda på om hon är en kvinna, för hon bryr sig inte om att informera folk om det.

En tjej på ett spelforum: En tjej på ett spelforum.
Färska grönsaker.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Intressant diskussion, som dock bör tas någon annanstans. Nu återgår vi till tilltyckningar people.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Fenjima är typ den kvinnliga versionen av veteranen "Dragonforce" på GR.

Tillagt 2013-12-19 20:40:
Skämt åsido, en väldigt aktiv användare här på GR. Tror nog att hon är den som bloggar mest av alla användare någonsin. Slog nyligen chefredaktör Petter i antalet bloggar på en vecka, en imponerad bedrift. Kul i alla fall att hon är väldigt personlig tjej och skriver som hon vill. Fortsätt så! Vi på GR kan behöva sådana personer som du.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Fenjima:
Att gnälla som kärringar gör ingen skillnad.


Så roande att du gör det själv, samtidigt som du passar på att nedvärdera ditt kön.
Men du har rätt. Kärringar gnäller.

Räv gillar jag. Har man funnits på sidan såpass länge förtjänar man en fet highfive.
Kul dessutom att någon håller ställningarna i den här tråden.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Vad är det för mening med en sådan här tråd när man ändå inte får säga vad man tycker? Man får ju bara uttrycka sig om man har något positivt att säga, allt negativt ska minsann sopas under mattan för där upphör det att existera...
  • 0
Citerar Kalopsis:
Vad är det för mening med en sådan här tråd när man ändå inte får säga vad man tycker? Man får ju bara uttrycka sig om man har något positivt att säga, allt negativt ska minsann sopas under mattan för där upphör det att existera...

Vad bygger du det där på?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Citerar Kalopsis:Vad är det för mening med en sådan här tråd när man ändå inte får säga vad man tycker? Man får ju bara uttrycka sig om man har något positivt att säga, allt negativt ska minsann sopas under mattan för där upphör det att existera...
Vad bygger du det där på?


Alla nätforum förutom Flashback fungerar på det sättet. Om jag tycker att någon användare är en idiot och uttrycker det i text dröjer det inte länge förrän inlägget censureras och jag får en varning.
  • 0
Nu har jag knappt läst något av Fenjima, men surfade över till hennes blogg nu för att undersöka Rävs påstående. Jag ogillar precis som alla andra "fake gamer girls", men jag kan för mitt liv inte se vad som skulle vara så falskt med henne. Skulle t.ex Räv kunna bjuda på några specifika inlägg som hon gjort som kan styrka hans påstående? Skulle vara väldigt intressant att höra.

Jag är för övrigt ihop med en tv-spelande tjej, och hon får ofta utstå precis sådana kommentarer som Räv skriver, trots att hon säkerligen spelar mer än många män/killar på den här sidan. Att hon gillar spel och vill prata om det, betraktas som uppmärksamhetssökande, men när jag gör samma sak så är det helt normalt (nåja).
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Citerar Görta:
Nu har jag knappt läst något av Fenjima, men surfade över till hennes blogg nu för att undersöka Rävs påstående. Jag ogillar precis som alla andra "fake gamer girls", men jag kan för mitt liv inte se vad som skulle vara så falskt med henne. Skulle t.ex Räv kunna bjuda på några specifika inlägg som hon gjort som kan styrka hans påstående? Skulle vara väldigt intressant att höra.

Jag är för övrigt ihop med en tv-spelande tjej, och hon får ofta utstå precis sådana kommentarer som Räv skriver, trots att hon säkerligen spelar mer än många män/killar på den här sidan. Att hon gillar spel och vill prata om det, betraktas som uppmärksamhetssökande, men när jag gör samma sak så är det helt normalt (nåja).


Vilket beror på att hon tillhör en minoritet, och minoriteter kommer alltid behöva stå ut med att folk ifrågasätter dem. Likadant med en kille som gillar hästar eller att dansa balett.
  • 0
Mr. Smiley är elak. Han vill inte acceptera min vänförfrågan trots att vi i stort sätt var älskare när han hette Reader.

Fan.
"Angels don't wait for slowpokes."
  • 0
Citerar Kalopsis:
Alla nätforum förutom Flashback fungerar på det sättet. Om jag tycker att någon användare är en idiot och uttrycker det i text dröjer det inte länge förrän inlägget censureras och jag får en varning.

Än en gång förstår jag inte vad du snackar om. Var har ett negativt inlägg censurerats och varit grund för en varning? Alla negativa inlägg med konstruktiv kritik är precis lika välkomna som alla positiva. Så har det alltid varit och så kommer det, förhoppningsvis, att alltid vara. Att man censurerar påhopp och förolämpningar är en annan sak då förolämpningar inte är någon konstruktiv kritik utan bara dumma ord som smutsar ner.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Citerar Kalopsis:Alla nätforum förutom Flashback fungerar på det sättet. Om jag tycker att någon användare är en idiot och uttrycker det i text dröjer det inte länge förrän inlägget censureras och jag får en varning.
Än en gång förstår jag inte vad du snackar om. Var har ett negativt inlägg censurerats och varit grund för en varning? Alla negativa inlägg med konstruktiv kritik är precis lika välkomna som alla positiva. Så har det alltid varit och så kommer det, förhoppningsvis, att alltid vara. Att man censurerar påhopp och förolämpningar är en annan sak då förolämpningar inte är någon konstruktiv kritik utan bara dumma ord som smutsar ner.


Skillnaden mellan "konstruktiv kritik" och "förolämpning" är lika hårfin som den är subjektiv. Jag har lärt mig att vara tyst om jag inte har något positivt att säga, ty yttrandefrihet finns bara på Flashback.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Skillnaden mellan "konstruktiv kritik" och "förolämpning" är lika hårfin som den är subjektiv.

Är du seriös?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Citerar Kalopsis killnaden mellan "konstruktiv kritik" och "förolämpning" är lika hårfin som den är subjektiv.
Är du seriös?


100 %. Det är otroligt lätt för en med makt (GR-redaktionen eller moderator) att fritt tolka konstruktiv kritik till att bli en förolämpning.

Varför tror du paragrafen "vi förbehåller oss rätten att ta bort vilket meddelande som helst utan vidare diskussion" finns på ALLA forum? Det är för att sajt- eller serverägaren aldrig vill hamna i en debatt där man faktiskt måste förklara sina handlingar. Det är mycket enklare att bara radera, varna och banna utan att behöva ta diskussionen.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!