Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Jag förstår mig verkligen inte på AG Jati emellanåt. Han är vettig på forum och i kommentarfält men det är mer regel än undantag att jag inte förstår mig på hans blogginlägg.
Battle.NET: Straholic#2966 | PSN: Straholic | Steam: Straholic | XBL: Straholic
  • 0
Citerar Krispig:
det är mer regel än undantag att jag inte förstår mig på hans blogginlägg.

Tycker de är bra, lite mystiska ibland bara.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Tycker de är bra, lite mystiska ibland bara.


Det är lite det jag menar. Man får en olustig känsla över att det är något skojigt man ska förstå, men som helt går över huvudet på en.
Battle.NET: Straholic#2966 | PSN: Straholic | Steam: Straholic | XBL: Straholic
  • 0
Straholic V.3 är väl glad nu. Men vad kommer hända då han blir sur?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Straholic V.3 är väl glad nu. Men vad kommer hända då han blir sur?


Då får du detta omdöme:
Tycker faktiskt stralleknall var kuligare förr. Nu är han bara en avslagen skugga av sitt forna jag sedan han måste upprätthålla en mer 'korrekt' fasad för bloggen...
Inte menat som ett personangrepp. Tycker stralle är helt ok både nu och förr.

Citerar Straholic:
Jag tycker att AG Jati har förändrats. Äntligen så har han slutat med att trolla runt på regulär basis (han var enormt störande under den tiden, finns nog fler än jag som tycker så).

Dock är det lite svårt att veta var man har honom nu riktigt ibland. Känns lite som att han håller med alla veteraner och "+1:ar" lite överallt på sajten. Men han vågar stå för sina åsikter nu för tiden. Lite synd dock att folk verkar ignorera honom emellanåt då det faktiskt verkar som att han försöker att lägga den där hemska trollningstiden bakom sig. Känns som att han försöker liiiite för mycket emellanåt och det blir lite rövslickeri-stuk här och där.

Och snälla, sluta med dessa "@Musikbloggen", @"Energidrycksbloggen" och så vidare. När vi läser din blogg så fattar vi mycket väl vad den handlar om, man känner sig bara dumstämplad.

Annars tycker jag det är fantastiskt bra att du vågar stå för dina åsikter och försvarar dem med råge ifall någon ifrågasätter dig.
  • 0
Får jag fråga varför du citerar något som skedde för år och dar sen herr Hurtig? Räcker bara med att skriva "det här är hen bra på och mindre bra på".
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Tycker det var en bra analys av dig som står sig.
  • 0
Citerar AG Jati:
Straholic V.3 är väl glad nu. Men vad kommer hända då han blir sur?


Då blir det en avskedsblogg. Men frukta ej, återkomsten är bara tre dar senare.
What a nice boat...
  • 0
Herr Hurtig är så slapp att han ska gå full off-topic och citera händelser som hände för flera år sen bara för att han inte orka skriva något själv. Nej, jag citerar väldigt sällan, nej jag är ingen rövslickare som förr, nej @-bloggarna har inte existerat på flera år.

Kolla själv forumflödet på det jag skrivit den senaste tiden. Bara för att en person betedde sig så förr betyder inte att hen beter sig så i nu-läget.

Just sayin'

Tillagt 2018-01-08 19:28:
En bra analys av Stralle var det dock.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Gamereactors legend Misternice/Dragonforce fortsätter göra mig mer och mer imponerad med tanke på att allt han skriver ger mig ett minne kring hur han var första gången. Rihannadyrkan och den hårda rocksmaken för att nämna. Vad blir här näst? Only time can tell.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Tycker AG Jati bara är. Han blandar och ger, så att säga. Ena sekunden kläcker han ur sig någon dumhet för att ett ögonblick senare skriva något mer eller mindre relaterbart. Tror han är likadan IRL.
It Can't Rain All the Time
Citerar Ageless Force:
Tycker AG Jati bara är. Han blandar och ger, så att säga. Ena sekunden kläcker han ur sig någon dumhet för att ett ögonblick senare skriva något mer eller mindre relaterbart. Tror han är likadan IRL.


Håller med där. Tror beteendet kan liknas lite med Bingolottos egna hjul. Ibland stannar hjulet och något slumpmässigt hoppar fram.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar Le Grand Blonde:
På tal om Petters blogg. Trodde alltid att han som kallades straholic var den där andra, äldre Christoffer som jobbade på redaktionen förr och som också var en av de där typerna som baktalade chefredaktören på twitter (verkar vara många som pysslar med det, hakar upp sig på en eller två blogginlägg han skrivit som dessutom inte ens var illa alls, och får det att framstå som att han begått ett mord eller något). En ganska spännande historia som redogörs i blogginlägget i alla fall. Pinigt förstås för straholic, men han får skylla sig själv som är med i den där PK-twitterklubbens giftpilande mot Gamereactor.


Aha, nä det är ju inte samma snubbe. Jag vet egentligen inte vad det är med Straholic. Jag har alltid synat honom när han glider runt och droppar snälla kommentarer till random användare, både här på GR och på sociala medier. Jag tror inte att han är en snäll människa. Han gör det för sin egen skull, för att bygga sitt varumärke och allt han gör gör han för att det på något sätt ska gynna honom. Han verkar också vilja glida in på en räkmacka överallt. Har sett hur han blivit "kompis" med Fenjima och andra lite mindre kända "profiler". Man kan ju undra om det är för att han verkligen vill ha de som vänner eller om det är för att promota sig själv, genom att ses i samma sammanhang som de. Och då tänker jag främst på varför han ställer sig på deras sida på Twitter, som du nämnde, och plötsligt börjar snacka skit om Petter.

Sen att han får gratis spel etc, utan att ens recensera allt finner jag märkligt. Jag kikade på hans trophies för ett tag sedan för att se om han verkligen spelade klart spelen han fick, men i de flesta spel han spelat hade han en trofé. Detta ledde såklart till att jag blev blockad och min kommentar togs bort, som vanligt han blir ifrågasatt eller påkommen. Snubben vill bara ha allting utan att själv lyfta ett finger. Han har i omgångar på Instagram bett om att folk ska donera till honom, och han har även en banner på sin hemsida där han ber om donationer. Nä, så här svårt för en människa jag aldrig träffat har jag aldrig haft.
What a nice boat...
  • 0
Citerar Dusty:
Aha, nä det är ju inte samma snubbe. Jag vet egentligen inte vad det är med Straholic. Jag har alltid synat honom när han glider runt och droppar snälla kommentarer till random användare, både här på GR och på sociala medier. Jag tror inte att han är en snäll människa. Han gör det för sin egen skull, för att bygga sitt varumärke och allt han gör gör han för att det på något sätt ska gynna honom. Han verkar också vilja glida in på en räkmacka överallt. Har sett hur han blivit "kompis" med Fenjima och andra lite mindre kända "profiler". Man kan ju undra om det är för att han verkligen vill ha de som vänner eller om det är för att promota sig själv, genom att ses i samma sammanhang som de. Och då tänker jag främst på varför han ställer sig på deras sida på Twitter, som du nämnde, och plötsligt börjar snacka skit om Petter.

Sen att han får gratis spel etc, utan att ens recensera allt finner jag märkligt. Jag kikade på hans trophies för ett tag sedan för att se om han verkligen spelade klart spelen han fick, men i de flesta spel han spelat hade han en trofé. Detta ledde såklart till att jag blev blockad och min kommentar togs bort, som vanligt han blir ifrågasatt eller påkommen. Snubben vill bara ha allting utan att själv lyfta ett finger. Han har i omgångar på Instagram bett om att folk ska donera till honom, och han har även en banner på sin hemsida där han ber om donationer. Nä, så här svårt för en människa jag aldrig träffat har jag aldrig haft.


Det är tyvärr inte synd om Straholic, så jag håller med dig och det är skönt att andra ser det jag också har observerat under många år. Det handlar definitivt om enbart honom, när han jämt och ständigt försöker knyta an nya kontakter. Han väljer oftast ut de som på något vis kanske kan "bidra" med något för hans personliga "utveckling". Oftast väljer han ut personer som själva har ansträngt sig i många år inom spelindustrin. För att sedan snylta lite på deras framgångar. Jag tror inte heller att Straholic är den enda som har lyckats glida på räkmacka tyvärr. Utan liknande fenomen är nog vanligare än vad man kan tro. Fenjima som du nämnde bland annat, är också en individ som har kört fulspelet mot framgångarna bland annat.

Jag känner väldigt mycket som dig annars kring frustrationen. Dels för att han inte har varit genuin, samt för att många har fallit för hans beteende. Det säger samtidigt väldigt mycket om hur andra människor värderar varandra och det är oroväckande. Människor är extremt ytliga i sina bedömningar och borde bli mer kritiska. Annars kommer folk som Straholic och andra kelptomaner fortsätta att härja runt fritt.

Nej, jag är oerhört tacksam över att det sattes punkt på eländet tillslut. Nu kan jag och många andra här andas ut.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Citerar -Ogge-:
Nej, jag är oerhört tacksam över att det sattes punkt på eländet tillslut. Nu kan jag och många andra här andas ut.

Hold up, är han borta igen?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar -Ogge-:
Citerar Dusty:Aha, nä det är ju inte samma snubbe. Jag vet egentligen inte vad det är med Straholic. Jag har alltid synat honom när han glider runt och droppar snälla kommentarer till random användare, både här på GR och på sociala medier. Jag tror inte att han är en snäll människa. Han gör det för sin egen skull, för att bygga sitt varumärke och allt han gör gör han för att det på något sätt ska gynna honom. Han verkar också vilja glida in på en räkmacka överallt. Har sett hur han blivit "kompis" med Fenjima och andra lite mindre kända "profiler". Man kan ju undra om det är för att han verkligen vill ha de som vänner eller om det är för att promota sig själv, genom att ses i samma sammanhang som de. Och då tänker jag främst på varför han ställer sig på deras sida på Twitter, som du nämnde, och plötsligt börjar snacka skit om Petter.

Sen att han får gratis spel etc, utan att ens recensera allt finner jag märkligt. Jag kikade på hans trophies för ett tag sedan för att se om han verkligen spelade klart spelen han fick, men i de flesta spel han spelat hade han en trofé. Detta ledde såklart till att jag blev blockad och min kommentar togs bort, som vanligt han blir ifrågasatt eller påkommen. Snubben vill bara ha allting utan att själv lyfta ett finger. Han har i omgångar på Instagram bett om att folk ska donera till honom, och han har även en banner på sin hemsida där han ber om donationer. Nä, så här svårt för en människa jag aldrig träffat har jag aldrig haft.

Det är tyvärr inte synd om Straholic, så jag håller med dig och det är skönt att andra ser det jag också har observerat under många år. Det handlar definitivt om enbart honom, när han jämt och ständigt försöker knyta an nya kontakter. Han väljer oftast ut de som på något vis kanske kan "bidra" med något för hans personliga "utveckling". Oftast väljer han ut personer som själva har ansträngt sig i många år inom spelindustrin. För att sedan snylta lite på deras framgångar. Jag tror inte heller att Straholic är den enda som har lyckats glida på räkmacka tyvärr. Utan liknande fenomen är nog vanligare än vad man kan tro. Fenjima som du nämnde bland annat, är också en individ som har kört fulspelet mot framgångarna bland annat.

Jag känner väldigt mycket som dig annars kring frustrationen. Dels för att han inte har varit genuin, samt för att många har fallit för hans beteende. Det säger samtidigt väldigt mycket om hur andra människor värderar varandra och det är oroväckande. Människor är extremt ytliga i sina bedömningar och borde bli mer kritiska. Annars kommer folk som Straholic och andra kelptomaner fortsätta att härja runt fritt.

Nej, jag är oerhört tacksam över att det sattes punkt på eländet tillslut. Nu kan jag och många andra här andas ut.


Du lyfte fram det väldigt bra där! Ja, Fenjima började ju sin "karriär" här på Gamereactor. Hade bloggrubriker som handlade om "rumpsex" och liknande, vilket så klart blir uppenbart clickbait när hon i samma veva länkar till sin egna blogg. Men det mest oroväckande är hur lätt de har för att bli så pass "kända" när de använder sig av denna metod, och att de lyckas med det.
What a nice boat...
Citerar Danne89:
Övervägde nästan att sluta läsa GR efter att den där typen blev "anställd".
Hade ingenting emot honom innan han började sabba för mig privat utan att ens känna mig.


Nästan ett år har gått sen jag droppade kommentaren och jag glömde bort den lika fort som jag skrev den. Sorry att jag inte varit så aktiv på forumdelen, tydligen är man lögnare om man inte delar med sig av detaljer direkt.

Vi var vänner på FB, men jag blockade honom då han inte var en särskilt bra vän. Jag gjorde slut med min flickvän sen två år februari 2016 och direkt började han skriva med henne och snacka skit om mig för att hon skulle gilla honom istället. Hon var fortfarande väldigt förälskad i mig och hon skickade prints på allt han skrev till henne... Jag droppade det då jag är väldigt förlåtande av mig, men självklart kändes det konstigt att man kan göra så mot någon.

Runt midsommar samma år så ringer mitt ex mig med panik och skriker på mig. Det visar sig att han har skickat "bildbevis på att jag träffat en ny". Jag blir såklart chockad.
Jag hade börjat prata med en tjej från en dejtingsida och han kände igen henne när hon och jag blev vänner på fb. Han frågar ut henne om varför hon är vän med mig och hon säger att hon och jag dejtar (vi hade bara träffats 2 gånger). Det första han gör är att skriva det till mitt ex som jag inte längre är vän med på fb (som är väldigt känslig och fortfarande hade känslor för mig). Hon får spelet och hotar med att ta livet av sig och att jag lekt med hennes känslor...

Hon förtjänade inte att få höra det på det sättet och det kändes som att han njöt av att sabba för mig. Jag blockade honom och bad mitt ex att ta bort honom som vän - vilket hon gjorde.

Finns en hel del detaljer om allting, men jag försökte korta ner det och jag hade säkert kunna skriva det bättre om jag lagt mer tid på det.

Jag vill inte skapa något mer drama, ville bara förklara varför jag skrev sådär för ungefär ett år sedan.

P.S
Mitt ex mår bättre idag då hon till slut gick med på att prata med en kurator. Hon har ett nytt förhållande där hon är förlovad med en jätteschysst kille. Jag är glad för hennes skull.

Edit:
Det här var som sagt över 1,5 år sedan. Jag hoppas för hans egna skull att han mår bättre idag och att han inte gör andra illa på detta sättet igen. Han mådde uppenbarligen inte bra just då. Så inget mer drama, snälla. Jag har glömt detta nu.
Tack Danne. Har länge gått och funderat över vad han kan ha gjort. Han växte ju inte precis i mina ögon efter att ha läst detta. Men man lär aldrig få höra hans version av det för så fort han blir konfronterad tar han till blockering direkt

Tack för att du delade med dig!
What a nice boat...
Citerar Dusty:
Tack Danne. Har länge gått och funderat över vad han kan ha gjort. Han växte ju inte precis i mina ögon efter att ha läst detta. Men man lär aldrig få höra hans version av det för så fort han blir konfronterad tar han till blockering direkt

Tack för att du delade med dig!


Lugnt! Kände att det var dåligt av mig att inte ge en förklaring tidigare, men ärligt talat så glömde jag bort det totalt... Ber om ursäkt!

Hoppas att alla får en fin helg!
Citerar Dusty:
Du lyfte fram det väldigt bra där! Ja, Fenjima började ju sin "karriär" här på Gamereactor. Hade bloggrubriker som handlade om "rumpsex" och liknande, vilket så klart blir uppenbart clickbait när hon i samma veva länkar till sin egna blogg. Men det mest oroväckande är hur lätt de har för att bli så pass "kända" när de använder sig av denna metod, och att de lyckas med det.


Yes, jag minns det. Var en hel del fantasilösa blogginlägg om ytlighet och sen sattes offerkoftan på. Visserligen provocerade hon även fram idioter som kanske gick för långt med vissa kommentarer. Men hon försatte sig själv i en dum sits samtidigt. Jag uppskattade inte hennes beteende och det är skrämmande som du säger där, att vissa kan lyckas "bra" trots att de beter sig på det här viset. Det säger ändå en hel del om vilka som sitter i toppskicket och styr industrin samt diverse kretsar inom spelmediet.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Yes, jag minns det. Var en hel del fantasilösa blogginlägg om ytlighet och sen sattes offerkoftan på. Visserligen provocerade hon även fram idioter som kanske gick för långt med vissa kommentarer. Men hon försatte sig själv i en dum sits samtidigt. Jag uppskattade inte hennes beteende och det är skrämmande som du säger där, att vissa kan lyckas "bra" trots att de beter sig på det här viset. Det säger ändå en hel del om vilka som sitter i toppskicket och styr industrin samt diverse kretsar inom spelmediet.


Jag vet inte om "styr" är rätt ord, det är väl snarare så att det är helt andra personer som egentligen styr, men att de väljer att kapitalisera på såna individer som "sticker ut". De är lätta att sälja, men inte så mycket mer än det.

Nåväl, off-off-topic.

Till ämnet så vet jag knappt vad jag ska tycka. Man får lite missanpassad, snudd-på borderline tonåring-vibbar av både Petters och Dannes inlägg. Känns bekant, men extremt avlägset. Och skönt är ju det.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Citerar -Ogge-:
Yes, jag minns det. Var en hel del fantasilösa blogginlägg om ytlighet och sen sattes offerkoftan på. Visserligen provocerade hon även fram idioter som kanske gick för långt med vissa kommentarer. Men hon försatte sig själv i en dum sits samtidigt. Jag uppskattade inte hennes beteende och det är skrämmande som du säger där, att vissa kan lyckas "bra" trots att de beter sig på det här viset. Det säger ändå en hel del om vilka som sitter i toppskicket och styr industrin samt diverse kretsar inom spelmediet.


Vissa av bloggarna innehöll lättklädda bilder också... Bilder på henne som varit med i olika tidningar iförd endast underkläder etc. Kändes rätt konstigt att se det här.
  • 0
Citerar Danne89:
Vissa av bloggarna innehöll lättklädda bilder också... Bilder på henne som varit med i olika tidningar iförd endast underkläder etc. Kändes rätt konstigt att se det här.


Yes I know, det var ett oerhört märkligt narcissistiskt beteende. Sen dök hon även upp från ingenstans och bombarderade oss med allt detta. Som att kontot enbart var skapat för bloggen och som att intresset för GR aldrig riktigt existerade.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Ridley är den utan tvivel största behållningen med detta forum. Stabil, rättvis och håller alltid en god ton, oavsett vad som diskuteras. Tycks till skillnad från många andra (inkl. undertecknad) sakna tendenser till meningslöts bråkande. Approachen är alltid konstruktiv.
Stralle...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!