Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Roguelikes


"The roguelike is a sub-genre of role-playing video games, characterized by randomization for replayability, permanent death, and turn-based movement. Most roguelikes feature ASCII graphics, with newer ones increasingly offering tile-based graphics. Games are typically dungeon crawls, with many monsters, items, and environmental features. "

Nå, hur många här på forumet är inne på Roguelikes? Har ni någon favorit? Jag själv är ett stort fan av Dwarf Fortress, men bortsett från det så gillar jag också Dungeon Crawl Stone Soup, som är ett otroligt välgjort Roguelikespel. Det är gratis att ladda ner på den här länken; http://crawl.develz.org/wordpress/

Berätta gärna historier om era eller andras äventyr samt diskutera allt som har med Roguelikes att göra!
"Qiu Chengwei stabbed Zhu Caoyuan in the chest when he found out he had sold his virtual sword for 7,200 Yuan (£473)."
  • 0
Jag började nyligen spela roguelikes och har än så länge endast spelat Caves och Space Grunts på Android. Ska dock ta och ladda ner Dungeon Crawl Stone Soup.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Några av mina roguelike-favoriter är
FTL: Faster Than Light
Dungeon of the Endless (roguelike, tower defense, strategi), kan köpas extremt billigt via Humble Bundle just nu.
Enter the Gungeon för ren action
Slutligen nya Enter the Breach från skaparna av FTL. Väldigt välgjort spel med stora robotar som slås mot ännu större monster. Mitt enda klagomål är att själva kampanjen är på tok för kort.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!