Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Blir mer och mer sugen på Wii U.

- Mario Bros.
- Mario Kart 8
- Mario World
- Zelda Wind Waker
- Donkey Kong

Fast det får komma ett par exklusiva och grymma spel till för att jag ska överväga ett köp. Har ju ägt både GC och Wii men sålt båda.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • ses
  • ses
Är själv otroligt skeptisk till Wii U i dagsläget, och detta säger jag ändå i egenskap av att ha en 3DS och att ha ägt ett Wii. Tycker på ett sätt att kritiken varit hård, då exempelvis PS3 inte hade särskilt många topptitlar efter ett år på marknaden.

Samtidigt ringer varningsklockorna när DE ENDA två spelen som fokus läggs på under hela 2014 är Mario Kart 8 och Super Smash Bros 4. Dels för att man försöker sälja konsolen med gamla, näst intill utvattnade serier. Men framför allt för att det handlar om mer lättviktiga spel för underhållnings skull.

Jag var själv inget stort fan av Mario Kart Wii, kul att spela tillsammans, men det lockade inte till mer intensiva spelsessioner. Nu finns också redan Mario Kart 7 till 3DS, ett format som spelkonceptet passar perfekt för.

Samma sak med SSB4. Det skriker inte direkt framtid att återigen samla gamla ansikten för ett slagsmål i samma manér som de tidigare installationerna i serien. Det är förmodligen ett helt okej spel, absolut, men fighting känns allmänt som en förlegad genre, helt inriktad på teknik och bortom fokuset att skapa en omvälvande spelupplevelse.

Vi har alltså två partyartade spel på intåg, och utöver det är det mest 3D World som lockar. Kommer Wii U att leverera mastiga AAA-titlar? Nja. Kommer Wii U vara värd att satsa på om man vill spela nya, fräscha spelserier? Knappast. Kommer Wii U att leverera med utbudet av konstnärliga spel och indietitlar? Tror inte det.

Det enda Wii U kan locka med är nostalgi, och jag tror att det kommer att bli deras fall.
Reach out and touch faith!
  • 0
Nintendo har gett upp WiU?
Dom sak bara få ut Mario Kart sen SSB4 och kanske Zelda år 2014 och 2015.
Sen satsar dom på två nya konsoller med arbetsnamn Fusion.
Som kan direkt konkurrera med Sony och MS i framtiden.
Känner mig rätt blåst faktiskt av Nintendo.

Mer av det får vi väl veta på E3
  • 0
Citerar Sallamander:
Nintendo har gett upp WiU?


ja tyvärr verkar det inte bättre.
Holy stuff! It talked! Wow-cow-chow!
  • 0
har en wiiu o en xboz nu... asså hoppas nintendo skärper sig, annars säljer jag den på wiiu o köper xbox one spel

Tillagt 2014-04-25 14:37:
på gamestop*
  • 0
Jag har Wii U och jag tycker om den.

Den har bra bild, bra speciell kontroll. Mycket kul finns att ladda ner till den. Tyvärr är det (som alla vet) för lite spel till den. Men den har ett fåtal som är mycket bra och fler blir det.

Den är mycket bättre än Wii, och spelen samt kontrollerna som finns till Wii fungerar på Wii U.

Jag tycker alla ska ge Wii U en chans, det är ett bra komplement till PS3/XBONE
  • 0
Verkar tyvärr som att det har stannat upp för Wii U. Super Mario 3D World är definitivt något av det bästa jag haft nöjet att uppleva like ever, men nu spelar jag mest på virtual console. Nintendo var kanske bättre för ändå.
  • 0
Finns att köpa Wii U (premium) på ICA Maxi för 1999kr för den som är sugen, bl.a. jag som inte har Wii U.

Klart billigaste stället hittills, har inte hittat något billigare alternativ i alla fall
(:
  • 0
Ska man satsa på Zelda Wind Waker eller New Super Mario Bros U?
Det är ju kampanj nu i och med MK8
Gatorade Me Bitch!
  • 0
Citerar wii_alle:
Ska man satsa på Zelda Wind Waker eller New Super Mario Bros U?
Det är ju kampanj nu i och med MK8


Har du spelat Wind Waker innan? Gillar du Zelda?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Fick hem Mario Kart 8 idag - sjukt roligt spel med väldigt mysig grafik och roliga kartor att spela på.

Men de har förstört battle-läget totalt. De har tagit ett kul alternativt spelläge och kört det i botten av de djupaste unkna träsken. Fy fan. Den som tog beslutet att ändra det så brutalt måste ha fått fnatt eller liknande, förstår verkligen inte resonemanget.
  • 0
Om någon vill lägga till mig som friend för Mario Kart heter jag Adaell
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Har du spelat Wind Waker innan? Gillar du Zelda?


Jag har Wind Waker till mitt gamla Gmaecube, och jag är en stor Zelda beundrare
Gatorade Me Bitch!
  • 0
Citerar wii_alle:
Jag har Wind Waker till mitt gamla Gmaecube, och jag är en stor Zelda beundrare


Well, är du sugen på att spela om ett spel du redan spelat eller vill du spela ett Co-op-centrerat gammel-Mario?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Får man ett extra spel till Mario Kart 8 även om man laddar hem det?
Nintendo Switch friend code: SW-5931-7111-9427 | Twitter: @LAHcontact | Youtube: https://youtube.com/channel/UCM-HoQPg3TAvkAyNtpv5XlA | Tiktok: https://www.tiktok.com/@_lastactionhero_?is_from_webapp=1&sender_device=pc
  • 0
Det ska vara som så att man ska få en promotion code även om man laddar ner.

Citerar Humanisten:
Well, är du sugen på att spela om ett spel du redan spelat eller vill du spela ett Co-op-centrerat gammel-Mario?


Då låter ju Wind Waker roligare. Utan att låta som en ensamvarg så spelar jag oftast själv, så då är valet klart.

Tack!
Gatorade Me Bitch!
  • 0
Jag. Vill. Ha. Wii U.

Fast det får ändå vänta. Inte för att jag inte har råd (verkligen inte) utan att jag har massor ospelade spel kvar. Nya dessutom.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
via mobil

Är det ngn som vet hur man får onlinedelen i Mario Kart 8 att fungera med Telia ADSL och Thomson-router får gärna komma med tips. Routen hindrar även online med 3Ds.

Har försökt port forward men är inte säker på vilka portar jag ska "öppna" eller om det är ngt helt annat som strular.
  • 0
Citerar kleinis:
Är det ngn som vet hur man får onlinedelen i Mario Kart 8 att fungera med Telia ADSL och Thomson-router får gärna komma med tips. Routen hindrar även online med 3Ds.

Har försökt port forward men är inte säker på vilka portar jag ska "öppna" eller om det är ngt helt annat som strular.


Är det inte värt att köpa en helt ny router istället? Finns billiga.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Mario Kart 8 och Super Mario 3D World är ju så sjukt snygga spel, värt att plocka upp en konsol enbart för dem två spelen.
  • 0
Mario Kart 8 ser otroligt bra ut! Händer mycket runtomkring på banorna som gör att man blir helt uppslukad i bilden. Spelet känns relativt balanserat också.

Man blir sugen på ett F-Zero i HD efter att kört Mario Kart på anti-gravitybanorna. Hade nog blivit ett fenomenalt bra spel, om Wii U fixar det rent prestandamässigt. SEGA kan gärna få ta ansvaret för utvecklingen.
  • 0
Hallå alla spelnördar där ute!
Hur funkar det med Mario Kart och man ska få ett spel på köpet att tanka hem? Gäller det fortfarande? Funkar det även om man köper Mario Kart i en bundle med konsolen?

Berätta allt ni vet, detta är viktigt

Tack
KO
  • 0
Wii U har tagit sig in på Webhallens topplista över de 10 mest sålda spelprodukterna och är på det dessutom slutsåld. Har även sett att den har varit slut på Elgigantens Webblager, men nu fått in nya. Vad tror ni, kan Mario Kart 8 faktiskt rädda konsolen eller är det bara en tillfällig boost av försäljningen?
  • 0
Citerar Danne92e:
Wii U har tagit sig in på Webhallens topplista över de 10 mest sålda spelprodukterna och är på det dessutom slutsåld. Har även sett att den har varit slut på Elgigantens Webblager, men nu fått in nya. Vad tror ni, kan Mario Kart 8 faktiskt rädda konsolen eller är det bara en tillfällig boost av försäljningen?


Jag tror det är en tillfällig boost just nu. Det krävs mer spel som släpps kontinuerligt för att hålla en konsol igång. Vi får se hur det ser ut vid slutet av i år.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!