Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fallout 4


Som svar på din fråga, ja den är styrd, den är mer begränsad än tidigare och den lyckas som vanligt inte vara särskilt minnesvärd bortsett från ett par ögonblick. Detsamma gäller tyvärr main factions biten också. Det som ger mig mest i denna titel är det runtomkring, utforskandet, göra vad du vill när du vill aspekten och leva sig in i världen.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
En guldkant är ju att man sen kan bygga om Bunker Hill efter eget behag.
  • 0
Citerar Jönåker:
En guldkant är ju att man sen kan bygga om Bunker Hill efter eget behag.


Och att vi äntligen fick ett survival läge om än i betaform,, släpptes officiellt idag, och är kanon
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
@Patrikseve: Det hade jag missat, tack för påminnelsen.
  • 0
Citerar Jönåker:
@Patrikseve: Det hade jag missat, tack för påminnelsen.


Yes gå in i settings, i ditt steam bibliotek ändra till beta så laddas patchen ner, sätt svårighetsgraden i spelet på survival, detta läge ersätter det gamla survival vi hade tidigare helt enkelt. Jag vet inte om de tänker behålla det gamla och lägga till detta som realistic, men oavsett så är det riktigt roligt. Spelet blir mycket mer strategiskt i hur du planerar expeditioner, vildmarken är mycket mer intressant och farlig. Samtidigt gör du själv mer skada dock så det jämnar ut sig. Att behöva tänka på sömn, mat, vatten, sjukdomar och annat är kanske inte för alla men det är bra. Behöver kanske tweakas lite här och där men överlag vad spelet behövde. För att jag ska spela igen.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Jo det måste ju sägas att spelet blev lite för lätt när man hade kommit upp i level även om man som jag såg till att försöka att inte ta perks som hjälper dig överleva. Ska bli kul att prova.
  • 0
Är det någon som har koll på om dagens Survival kommer ersättas med det nya läget på befintliga Survival-karaktärer?

Jag har lirat survival från start på PS4 sedan release och har ännu inte klarat spelet. Jag vill ju inte att patchen korrigerar om 'hela mitt spel' och min build. Jag utgår ifrån att man måste starta ett nytt spel för att ta del av det nya Survival-läget?
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
  • kraz
  • kraz
Alltså, spelade precis klart "storyn" och känner total RAGE i brist på bättre ord. WTF was that? Så jävla dåligt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Alltså, spelade precis klart "storyn" och känner total RAGE i brist på bättre ord. WTF was that? Så jävla dåligt.


Har du lust att utveckla? Själv grät jag en skvätt på slutet, det kändes så jäkla fint, mäktigt och wow. Vad är det som är så dåligt?
  • 0
Citerar kraz:
Alltså, spelade precis klart "storyn" och känner total RAGE i brist på bättre ord. WTF was that? Så jävla dåligt.


Jag tyckte den var helt okej. Dock väldigt dåligt att man tvingades välja mellan factions istället för att kunna få ett mellanting och skapa fred... Hatar att tvingas bli fiende med någon i onödan. :/
  • 0
Man kan faktiskt mäkla fred mellan de flesta men det är svårt. Vilket jag tycker det ska vara. Jag vill inte spoila genom att berätta hur.

För övrigt har jag nu byggt kärnvapenbestyckade mördarrobotar tills limmet tog slut och skickat ut dom på vägarna mellan mina byar. Det atombombas och lasras friskt över hela Commonwealth. Tack vare mig kommer Boston att vara radioaktivt i tvåhundra år till.
  • kraz
  • kraz
Citerar Cherries:
Har du lust att utveckla? Själv grät jag en skvätt på slutet, det kändes så jäkla fint, mäktigt och wow. Vad är det som är så dåligt?


Inget av de val man gör spelar ju någon roll, eller reflekteras på något sätt på slutet. Jämför man med hur 3an och New Vegas slutar så känns det otroligt tunt och... dåligt bara. Jag hade förväntat mig att något av det man gör får några konsekvenser, men det känns inte som att några val man gör i spelet spelar någon större roll för storyn. Det känns mer som en shooter än ett rpg.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Nu börjar det komma riktigt bra moddar. Mina favoriter hittills är Atomic Radio med an massa roligt mellansnack och mer skön gammal musik samt Ransacked Relays and Shuddersome Subways med två riktigt utmanande bossfighter. Har ni några moddar ni rekommenderar?
  • 0
Citerar Jönåker:
Nu börjar det komma riktigt bra moddar. Mina favoriter hittills är Atomic Radio med an massa roligt mellansnack och mer skön gammal musik samt Ransacked Relays and Shuddersome Subways med två riktigt utmanande bossfighter. Har ni några moddar ni rekommenderar?


Ja, nu när modverktygen finns ute så kommer snart lite ordentliga moddar så det är snart dags att ge sig an spelet igen. Spelade igenom det en gång och sen kände jag att lira det fler gånger var liksom inte skoj nog, för lite vapen bland annat (STOR DEAL för mig). Så jag har MASSVIS med sidouppdrag osv kvar att göra i framtiden då jag inte gjorde supermycket sånt första genomspelningen. Lade mest fokus på storyn, vilket jag är glad att jag gjorde. Kommer bli mycket roligare att lira genom spelet nästa gång på grund av detta, och då göra massvis med sidouppdrag när man har massa fina moddar installerade.

T.ex något Bethesda alltid verkar för fega för att göra själva, mörka nätter där ljus man inte tar med sig själv/inte är ute på natten alls är krav. Älskar att köra Skyrim med riktigt mörka nätter. Har jag inte en fakla i handen eller är vampyr ser jag inte ett skit mer eller mindre, gör det riktigt kul att ge sig ut på äventyr under dagen men sen när det börjar bli solnedgång får man avbryta vad man nu sysslar med, dra till en stad och sova sen ge sig ut igen. Vill göra så I F4 också. Lite moddar som kanske gör att man måste äta och dricka vore fint också, fanns ju tydligen standard i t.ex. New Vegas har jag hört och det ger ytterligare bättre känsla till spelet. Länge leve moddarna! ....för Bethesda inte kan göra spel som står på egna ben utan dem....
  • 0
Citerar Zem1an:
Lite moddar som kanske gör att man måste äta och dricka vore fint också, fanns ju tydligen standard i t.ex. New Vegas har jag hört och det ger ytterligare bättre känsla till spelet. Länge leve moddarna! ....för Bethesda inte kan göra spel som står på egna ben utan dem....

Då tycker jag att du ska prova Survival betan, där är det alltid ett litet äventyr när man ger sig ut i vildmarken utanför sina trygga byar. Det är dessutom något som Bethesda gjort själva så jag tycker att du underskattar dem när du säger att de inte klarar sig utan moddarna. I vilket fall som helst tror jag att vi kan vara överens om att de kan göra spel som är lättmoddade.
  • 0
Detta är en fråga riktad till de som spelar Fallout 4 på Xbox One X.

Är det dåligt optimerat till den konsolen? Spelar du då på 4K eller 1080p?

Mitt sug varierar efter en Xbox One X och trillar ofta på mållinjen när jag läser om vissa spel som enligt vissa trådar på nätet presterar "sämre" efter 4K-uppdateringar.

Fallout 4 spelar jag just nu (igen) och är ett spel där folk klagar på ohyggligt dålig framerate efter uppdateringen och annat jox. Jag spelar på den första versionen av Xbox One (har alltså inte ens S-modellen som det lutar åt istället för X emellanåt) och på den äldsta Xbox One tycker jag ändå att spelet funkar helt OK.

Men då har jag ju inget bättre att jämföra med heller, såklart.
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!