Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Obehagligaste spelupplevelserna?


Vilket/vilka spelmoment har skrämt eller lämnat mest otäcka spår efter sig?
Forza Lazio!
  • 0
fel årstid kansske.
Forza Lazio!
  • 0
Resident Evil när hundarna flyger in genom fönstren.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Ja hundarna är absolut högt upp på listan, speciellt eftersom jag var typ 12 när det släpptes. På senare år måste jag nog säga den jävla doktorn som står bakom en i bioshock, fy fan va jag inte va beredd på det, jag fick som en stöt av kalla kårar genom hela kroppen och kunde knappt fortsätta spela. Mer sånt önskar jag i spel och även andra känslor och reaktioner, är allt för sällan tyvärr
  • 0
Ja, första gången en dead hand grep tag om huvudet på link i ocarina of time, ren och skär panik som sju åring ;)
  • 0
Tycker själv att introt till silent hill med de äckliga dvärgarna som anfaller en med knivar är grymt läbbigt..
Forza Lazio!
  • 0
Flykten från hotellet i Call of Cthulhu.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Jag blev omkörd av en som hette Britta i Mario Kart 8.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Jag blev omkörd av en som hette Britta i Mario Kart 8.

Bästa någonsin.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Om något spel har orsakat mig riktig plåga så är det Trials HD. Jag spelade det rätt så seriöst i början när det begav sig, och då jag en gång låg jämsides med det dåvarande rekordet på banan Inferno II... * tar ett djupt andetag* ... bailade jag av misstag tiotalet meter innan mållinjen (kom åt Y-knappen då fingrarna gled på grund av handsvett). Snarare än vredesutbrott drabbades jag av letargisk uppgivelse och återkommande hjärtklappningar.

Skitspel.
  • 0
Utan tvekan mötet med demonerna i källaren på en skola i F.E.A.R 2.
En medveten tv-spelmissbrukare.
  • 0
Fatal Frame 2 (project zero) usch vågade bara spela det en gång sen sålde jag det direkt. Vill inte bli skrämt när jag spelar. Ska tänka på det i fortsättningen.
Forza Lazio!
  • 0
Jag har inte spelat så mycket skräckspel. Dead Space 1 och 2 samt Bioshock (vilket inte riktigt är skräck) är det enda i genren jag spelat. Dead Space (1) var riktigt obehagligt läskigt, fast på ett bra sätt.
  • 0
Gillar spel där fienden kan komma i vilken riktning som helst som i exempelvis codenemd (stavning) upplagt för att hoppa till.
Forza Lazio!
  • 0
Tack hugox! Hade jag helt förträngt, den där jäveln som inte kan dö som förföljer en genom hela spelserien är jobbig. Fasen va jag hoppade till när han dök ner från taket när man satt fast längst inne i ett bibliotek, tror det var i dead space 1
  • 0
Krokodilerna i Far cry 3. Och fyfan, minns inte riktigt vad spelet hette men man var i alla fall en delfin som simmade runt i ett undervattensrum. Det var mörkt med något stort objekt i rummet, Trots att det bara var någon slags demo och trots att det inte ens fanns några fiender i banan så får jag rysningar än idag av att tänka på det. Ecco-någonting tror jag det hette.
Nej, jag tycker inte om djupt vatten i spel så värst mycket.
  • 0
Undervattensfiender rent allmänt är jävliga.

Appropå krokodiler,
I Indiana Jones and The Emperors Tomb finns det en scen när man blir jagad av en gigantisk albinokrokodil- det var en läskig scen när man var mindre.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Insekterna i kloakerna i Resident evil 4.
  • 0
Citerar Lurkman:
Insekterna i kloakerna i Resident evil 4.


Eller varför inte ormarna som kan finnas i lådor om man slår sönder dem i RE4?
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Citerar jonte91n:
Eller varför inte ormarna som kan finnas i lådor om man slår sönder dem i RE4?


Inte i närheten av insekterna. Ormarna är ju bara en chock-grej!
  • 0
Jag tycker att jumpscares kan vara bra ibland- tror det senaste bra exemplet är i Bioshock Infinite när den där megafonskallen skuttar fram bakom en och blåser en rätt i nyllet. Sen kommer de där washington-barnen och slår ihjäl en- det är ett konstigt spel.

Inte skräck på samma sätt såklart- but it does the job.

Men jag vidhåller flykten från hotellet i Call of Cthuhlu som det obehagligaste ögonblicket jag vet i ett spel.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Far Cry 2---> Dom där Jeeparna som seglar tyst upp bakom en och sedan vrålgasar så mycket det bara går en 10 meter bakom en, samtidigt som den andra i bilen pepprar en med det monterade maskingeväret, och skriker på ett afrikanskt språk, för att sedan försöka köra över en. Det får mig alltid att rycka till än idag och i det stunderna är det värre än en del skräckspel.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Far Cry 2---> Dom där Jeeparna som seglar tyst upp bakom en och sedan vrålgasar så mycket det bara går en 10 meter bakom en, samtidigt som den andra i bilen pepprar en med det monterade maskingeväret, och skriker på ett afrikanskt språk, för att sedan försöka köra över en. Det får mig alltid att rycka till än idag och i det stunderna är det värre än en del skräckspel.


haha jo det minns jag. Håller med ibland är choken i såna moment värre.


Fick alltid panik när han zombien med huva och motorsåg kom springande i RE 5.
Forza Lazio!
  • 0
Ja motorsågskillen i RE5 var rätt jobbig oxå, speciellt första gången men sen lärde man sig hur man skulle göra
  • 0
På tal om zombies, tycker man hoppar till rejält i half-life 2 när man utforskar ett tomt hus och en fet äcklig zombie som kastar spindlar på en (de som skrattar innan de dör) dyker upp.
Forza Lazio!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!