Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steelseries Arctis 5 eller 7?


Nu så här i tider av mellandagsreor så är jag på jakt efter bra hörlurar till en vettig peng och slutligen står det mellan en Arctis 5 eller 7..Vad jag förstått är det samma prestanda i båda lurar och att skillnaden är att 7an är trådlös. Det jag är orolig för är om det kan bli så att ljudet blir något fördröjt när det är trådlöst och att 7an skulle vara mer obekväm i längre spelsessioner p.g.a mer vikt.
Har hittat 5an för 900:- och 7an för 1100:- , vilken tycker ni att jag borde satsa på?
  • 0
Har pratat med folk som har Arctis 7 och de är oerhört nöjda. Om du har möjlighet att hosta fram 400:- extra så skulle jag rekommendera SteelSeries Siberia 840 istället. Jag funderar själv på köpa SteelSeries Siberia 840 nämligen och för 400:- mer så får man mycket mer headset för pengarna. Nu när de ändå kostar 1490:- och annars kan de ligga på runt en 2500-3000:-.


Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming/SSSIBERIA840/steelseries-siberia-840-tradlost-headset-for-gaming
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!