Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Bann Mania


Citerar 6948:
Så...?


Inte fått något svar vet inte vad som hände där.

Citerar Jakkal:
Freeman79, lyckades han till slut trolla bort sig själv?
Ingen är väl förvånad.


Han stängdes av förra månaden.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Hadjy?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Hadjy?


Avstängd
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Han stängdes av förra månaden.


På vilka grunder? Vad gjorde han för övertramp?

Utan att vara fördomsfull, men kolla upp IP/dylikt (vet inte hur systemet ser ut numera) på användaren Xbox4
Han luktar lite som Freeman79 och skapade konto igår.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Patrikseve:
Avstängd


Va? Varför då?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Jakkal:
Utan att vara fördomsfull, men kolla upp IP/dylikt (vet inte hur systemet ser ut numera) på användaren Xbox4
Han luktar lite som Freeman79 och skapade konto igår.


Jo slumpen är inte så stor, efter att den största Xbox-fan boyen på denna sida blir bannad. Dyker hans konkurrent upp en som är lika stor, och dessutom kallar sig själv Xbox. Killen vill inte skylta med sina Xbox nicknamn heller.. även tog bort sina bloggar. Luktar helt klart freeman79, men denna gång medvetna stavfel och ikoner. För att försöka luras lite.
  • 0
Citerar Little Nightmares:
Tror inte alls det är Freeman79, han trollade på ett helt annat sätt.
Är väl Walkingdead0378 eller vad han nu hette som är tillbaka igen, han brukar bli bannad efter några dagar.


Nu trollar freeman79 med medvetna stavfel, och massa ikoner. Hans bloggar var väldigt roliga troll bloggar också. Nått som verkar klart, är att det är åtminstone en person som blivit bannad tidigare och kommit tillbaka. Ingen som älskar Xbox så mycket, sitter bara tyst utan att skapa konto förens nu. Dagen efter då några blivit bannade.
Citerar Sideshow95:
Citerar Patrikseve:Avstängd

Va? Varför då?


Dubblar detta. Varför då?
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Citerar henkess:
Citerar Little Nightmares:Tror inte alls det är Freeman79, han trollade på ett helt annat sätt.
Är väl Walkingdead0378 eller vad han nu hette som är tillbaka igen, han brukar bli bannad efter några dagar.

Nu trollar freeman79 med medvetna stavfel, och massa ikoner. Hans bloggar var väldigt roliga troll bloggar också. Nått som verkar klart, är att det är åtminstone en person som blivit bannad tidigare och kommit tillbaka. Ingen som älskar Xbox så mycket, sitter bara tyst utan att skapa konto förens nu. Dagen efter då några blivit bannade.


Det var en månad sen han och ett antal andra blev bannade då de trots varningar fortsatte att trolla och skapa dålig stämning. Jag håller ögonen på det där men språket liknar inte alls Freemans. Om det visar sig vara en gammal medlem som inte har rätt att återvända så stängs denne av.

Citerar grodahn:
Citerar Sideshow95:Citerar Patrikseve:Avstängd

Va? Varför då?

Dubblar detta. Varför då?


Flera varningar, dåligt beteende och annat under en längre tid.
Do what you can, with what you have, where you are.
Citerar Patrikseve:
Det var en månad sen han och ett antal andra blev bannade då de trots varningar fortsatte att trolla och skapa dålig stämning. Jag håller ögonen på det där men språket liknar inte alls Freemans. Om det visar sig vara en gammal medlem som inte har rätt att återvända så stängs denne av.


Enligt mig ser det rätt solklart ut. Finns många exempel som pekar på det är freeman79. Det är bara låtsas köra på med lite ikon gubbar och en massa stavfel som denna nya användare. Så vips låter man som en yngre individ. Tillslut gör han bort sig om det är freeman79.

Låter bra det, lika bra att vara säker på sin sak såklart.
  • 0
Jag vet man inte får göra nytt konto efter man har blivit bannad.

Men det är jag som Är STEAMouz blev bannad igår pga skrev 1 eller 2 gånger (skrev 3 gånger) för mycke om gamereactor felstavningar. En i Petters blogg om Playstation Classics,En i PS Classics recensionen, Och ett brev.

Är det verkligen värt att bli bannad för? Ska jag inte få en varning först? Extrema fall blir man bannad direkt, men mitt fall var väll inte extremt? Jag borde ha fått mistonde en varning .

Förlåt om jag skrev för många gånger, kunde ju ha räckt engång men jag kunde mistonde ha fått en varning alla fall inte ett bann direkt.

Försökte föklara mig!
  • 0
Det var någon på redaktionen som stängde av dig antagligen som följd av allt sådant tillslut. Du har ju en lång historia på sidan med mindre bra beteenden. Eftersom att du skapat ett konto utan tillåtelse stänger jag av detta nya konto däremot.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Tja, jag axlar väl ansvaret. Vad gjorde Henkess?
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Hur fan blev han bannad så plötsligt? Har aldrig direkt uppfattat Henkess som en jobbig individ och textkommentarer ser rätt oskyldiga ut. Måste vara något via "privata meddelande".

Tillagt 2020-02-11 05:59:
Eller så tog han bara bort sitt konto.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Henkess har fått fyra varningar för oförskämdheter i kommentarer samt kronisk, kronisk negativitet. Nu var det nog...
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Det verkar vara en fin linje det där.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Njae, det tycker jag inte. Här inne beter man sig som en människa - annars åker man ut. Precis som det bör fungera.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Haha, jag menade mest att det är rätt högt i tak här och således lite oklart vad som är över gränsen egentligen. Bland långsiktigt aktiva medlemmar som blivit avstängda verkar det ju vara mer regel än undantag att de blir avstängda för ett långtgående tveksamt beteende som når sin kulmen vid ett enskilt övertramp - som kanske inte hade varit ett övertramp vid ett annat tillfälle eller för en annan medlem.

Det är inte så mycket en kritik, eftersom ni ju håller ribban högt, vilket jag ändå förordar. Men det blir också svårt att förutsäga vem som blir avstängd "härnäst", eller för den delen - var gränsen går för att bli varnad. Jag har själv inte fått en enda (åtminstone inte vad jag minns), vilket torde vara ett tecken på att man kan bete sig nästan hursomhelst, bara man har nån slags fason på sig själv.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
"Men det blir också svårt att förutsäga vem som blir avstängd "härnäst", eller för den delen - var gränsen går för att bli varnad."

Jojo, men det är ju inget knepigt så länge det inte rör dig. Du, som användare, kan ju omöjligtvis hålla koll på 200 000 användare. Huvudsaken är ju att du håller koll på dig själv.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Jojo, men det är ju inget knepigt så länge det inte rör dig.
Det rör ju dock den som blir avstängd om ett "beteende" som tidigare sanktionerats helt plötsligt blir förbjudet, det skulle ju lika gärna kunna drabba mig - och då rör det ju mig . Lite som att man börjar bötfälla de som går vid grönt ljus, för att man över natten bestämt sig att rött ska signalera "gå". Poängen är att Henkess, i mina ögon, alltid betett sig ungefär likadant och har hängt på sidan ganska länge, hade sådant beteende inte tillåtits från början, hade han ju blivit avstängd inom en vecka från det att han registrerade sig, att han varit medlem i ca. fem år och betett sig på samma sätt, signalerar ju å andra sidan att det är okej att bete sig så. Okej fram till häromdagen då dvs. när grönt blev rött och rött blev grönt
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
"Det rör ju dock den som blir avstängd om ett "beteende" som tidigare sanktionerats helt plötsligt blir förbjudet, det skulle ju lika gärna kunna drabba mig - och då rör det ju mig"

Långsökt.nu Det finns ingen som blivit bannad för att vi helt plötsligt bytt ut vårt regelverk eller helt plötsligt inte tillåter direkta förolämpningar. Så har det alltid fungerat, så kommer det alltid att fungera.

"hade sådant beteende inte tillåtits från början, hade han ju blivit avstängd inom en vecka från det att han registrerade sig, att han varit medlem i ca. fem år och betett sig på samma sätt, signalerar ju å andra sidan att det är okej att bete sig så. Okej fram till häromdagen då dvs. när grönt blev rött och rött blev grönt"

Mycket möjligt att du ser det så, vi på redaktionen ser det annorlunda. Han anmäldes mer (av er andra medlemmar) under januari än alla andra medlemmar sammantaget, och det hade aldrig hänt tidigare. Enligt oss trappade han upp oförskämdheterna och den kroniska negativitet som han bannades för, men det är väl en tolkningsfråga som så mycket annat. Det finns dock ingenting linjärt eller objektivt i detta - Allt handlar om den typ av atmosfär som jag vill skapa här på sidan och hur våra moderatorer ser på användarnas beteende. Beter man sig som en människa, har man precis som det alltid fungerat - absolut ingen anledning att vara orolig. Tack för din feedback!
Petter Hegevall / Gamereactor
Var väl tämligen givet att Henkess låg nära bann hela tiden? Han var direkt otrevlig mot flera medlemmar hela tiden.

Visst är det högt i tak här, men bannad kan man ju bli ändå. Jag vart bannad under Fotbollstrådens guldålder då vi, trots någon form av dispens att gå hur mycket off topic vi ville i vår grupp, helt enkelt inte följde reglerna. Fick tillåtelse att komma tillbaka och har sen dess inte varnats (vad jag minns) ens en gång. Man kan ha diskussioner med såväl medlemmar som Petter bara man inte är otrevlig.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
Vad hände med Le Grand Blonde? Måste ha varit något i stil med att han ville lämna GR. Var visserligen inget större fan av hans bloggar(som bestod av pris till Switch) men han var väl helt okej.

Tillagt 2020-06-24 10:34:
Wii64 också, va hände med honom? Han skrev väl bara musikrecensioner och var aldrig jobbig heller.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

Sjukt att Illyrien försvannn. Han var ändå Petters och Mäkis största fan någonsin.

  • 0

In reply to: @Profeten

OK, det varade i nästan 9 timmar, längre än väntat. Kan vi förvänta oss en ny och fräsch, skötsam mandelkrubb nu?

Vad har jag missat?

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!