Svenska
nyaste
Atrás

Gamereactor

Här inne pratar vi om Gamereactor som tidning och site.

Brevkommentarer


Angående Calles Skägg

Jag menade Leopold, hahaha eller Jonathan men han har väl passerat den tillåtna skägg-gränsen, Jonathan är på en helt annan nivå. Iaf, det var det. Den gifen var kunglig.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Har jag missat något eller varför har det dykt upp en massa brev om UFO:n helt plötsligt?
  • 0
Citerar Minilena:
Har jag missat något eller varför har det dykt upp en massa brev om UFO:n helt plötsligt?


Ja... det var såhär att redaktionen gick ut med en filmklipp där en insatsstyrka via helikopter landat och kidnappar Petters sockor från redaktionen. Nu finns dom troligen alltså hos Area 51 ute i Nevada öknen. Några flitiga UFO jägare till användare har alltså sett mörka bilar köra dit, det ryktas att tomten är inblandad och tillsammans med Udo Dirkschneider tror man att de tillsammans skapar en sommar hit som då ska handla om detta och förhoppningsvis vara med som kameo bidrag i melodifestivalens final (titeln ryktas vara socks of war)... nej jag vet inte jag heller nu hittar jag bara på
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Jag skickade in ett brev till Redax om att GTA V har passerat Half-Life 2 på PC men fick inget svar. Så jag skriver nyheten här istället. GTA V har passerat Half-Life 2 på Metacritic med 97 mot HL2:s 96. Användarupplevelsen är dock annorlunda med 8.0 för GTA V och 9.2 för HL2.

http://www.metacritic.com/browse/games/release-date/available/p
c/metascore


Underbara nyheter Rockstar!
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Är det någon medlem här på sidan som faktiskt tycker Mach Rider-skämten i brevlådan är roliga?

Jag tycker de endast får redaktionen att verka oseriösa och ej hjälpsamma mot deras läsare.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Är det någon medlem här på sidan som faktiskt tycker Mach Rider-skämten i brevlådan är roliga?


Nej, ingen.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
https://www.gamereactor.se/brev/420713/Metal+Gear+Solid+fran+borjan/

Var tvungen att gräva fram denna tråd nu. Håller inte alls med svaret, för mig är det obligatoriskt att spela MGS1, MGS2, MGS3 och MGS4 först. Absolut inte bara för sakens skull eller så, utan att alla dessa spel är helt makalöst fantastiska. Dock får användaren gärna byta ut MGS-originalet mot Twin Snakes (välgjord remake), annars är risken mycket stor att han tröttnar direkt på den uråldriga grafiken och spelbarheten och skiter i hela spelserien redan där.

Dock finns det en ironi här... jag har inte ens spelat MGS5 (Phantom Pain). Vågar inte göra det med tanke på folk som blivit så besvikna. Men det ska bli av, någon gång!

// MGS-fan sedan 2002
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
https://www.gamereactor.se/brev/420713/Metal+Gear+Solid+fran+borjan/

Var tvungen att gräva fram denna tråd nu. Håller inte alls med svaret, för mig är det obligatoriskt att spela MGS1, MGS2, MGS3 och MGS4 först. Absolut inte bara för sakens skull eller så, utan att alla dessa spel är helt makalöst fantastiska. Dock får användaren gärna byta ut MGS-originalet mot Twin Snakes (välgjord remake), annars är risken mycket stor att han tröttnar direkt på den uråldriga grafiken och spelbarheten och skiter i hela spelserien redan där.

Dock finns det en ironi här... jag har inte ens spelat MGS5 (Phantom Pain). Vågar inte göra det med tanke på folk som blivit så besvikna. Men det ska bli av, någon gång!

// MGS-fan sedan 2002


Jag älskar Phantom Pain och är ett fan av serien... jag är dock en anomalitet i sammanhanget då jag föredrar den nya röstskådespelaren (Tycker att den gamla passar ypperligt som Solid Snake, men den nya är Big Boss för egen del och lär förbli det) och tycker att spelet är kanske det mest spelbara idag av bunten. Vilket är bäst storymässigt är en smaksak men det som del fem dras mest med är cliffhanger och avsaknad av lite mer story utöver kampanjen. Man får känslan ganska omgående att det saknas en del mot slutet. Phantom Pain tidsmässigt utspelar sig dock före Metal Gear 1, 2 och 4 men efter 3, Metal Gear Portable Ops, Metal Gear Solid: Peace Walker och prologen till V Metal Gear Solid V: Ground Zeroes.

Personligen tycker jag att man gott och väl kan börja i vilken ordning man vill. Men spelmekaniskt är fem totalt överlägset allt i serien. Infiltrationerna är något av de bästa i spelsammanhang. I äldre spel är kontrollen mer klumpig och spelmekaniskt slött. Jag föredrog alltid Splinter Cell spelmekaniskt som följd även om Metal Gear inte är dåligt. Å andra sidan är jag osäker på om jag skulle rekommendera del 3 först det är ett rätt svårt spel. Man skulle kunna spela Metal Gear: Grouns Zeroes, Metal Gear V, Metal Gear 1 (eventuell remake/remaster), 2 och sen 3 (HD) och därefter 4. Om man sedan vill kan man baka in de bärbara till tillhörande spel de är närmast. Om man har en 360 finns en metal gear HD utgåva med 2, 3 och ett av de bärbara spelen vilket är Peace Walker och det är en bra samling.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Center of this Universe:
Nej, ingen.

Hahahahahahaha!


Citerar Gangsta_D:
Jag tycker de endast får redaktionen att verka oseriösa och ej hjälpsamma mot deras läsare.

Ja-men exakt du, vi har ju trots allt bara gett ut 118 nummer av Sveriges största speltidning helt gratis samt besvarat över 17 400 brev, totalt sett, och därmed hjälpt fler läsare med sina spelfunderingar än alla andra nordiska spelsidor sammanslaget. Vi är allt ena riktiga oduglingar till oseriöst, egoistiska, icke-hjälpsamma svin vi!
Petter Hegevall / Gamereactor
Citerar Petter:
Citerar Center of this Universe:Nej, ingen.
Hahahahahahaha!


Citerar Gangsta_D:Jag tycker de endast får redaktionen att verka oseriösa och ej hjälpsamma mot deras läsare.
Ja-men exakt du, vi har ju trots allt bara gett ut 118 nummer av Sveriges största speltidning helt gratis samt besvarat över 17 400 brev, totalt sett, och därmed hjälpt fler läsare med sina spelfunderingar än alla andra nordiska spelsidor sammanslaget. Vi är allt ena riktiga oduglingar till oseriöst, egoistiska, icke-hjälpsamma svin vi!


Varför svarar du på detta nu? Det är över 2 år sedan det där skrevs, och en av medlemmarna som skrev det är inte ens kvar på sidan.
Förstår inte varför du ska besvara en så otrevligt heller. Jag kallade er aldrig oduglingar eller svin.

Jag besöker knappt sidan längre så jag vet inte om ni har ändrats sen dess, men jag minns att Mach Rider-skämten i brevlådan för ett par år sedan verkligen fick er att verka ohjälpsamma mot läsarna.
Klart det är ok att skoja lite ibland men när flera olika medlemmar över flera år ber om hjälp att hitta diverse olika spel och ni gång på gång svarar Mach Rider så blir man ju lite fundersam om ni ens bryr er.

Några
exempel

det
jag
menar
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Klart det är ok att skoja lite ibland men när flera olika medlemmar över flera år ber om hjälp att hitta diverse olika spel och ni gång på gång svarar Mach Rider så blir man ju lite fundersam om ni ens bryr er.

Vi bryr oss, det kan du lita på

Citerar Gangsta_D:
Varför svarar du på detta nu? Det är över 2 år sedan det där skrevs, och en av medlemmarna som skrev det är inte ens kvar på sidan.

För att bevisa att vi bryr oss...

Citerar Gangsta_D:
Förstår inte varför du ska besvara en så otrevligt heller

Det var verkligen inte otrevligt. Det var skämtsamt, vilket mina smileys är en tydlig indikation på.

Trevlig helg!
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Själv sitter jag som på nålar och väntar på Mach Rider 2... Varje Mach Rider-skämt ser jag som ett steg på vägen mot en utannonsering och det känns som att en liten liiiten strimma av hopp tänds vi de tillfällena. Men sen inser jag att Mach Raider 2 nog tyvärr kommer gå samma öde tillmötes som Half Life 3.

( )
Nintendo: SW-7546-1138-0998 Sony: Dahlhagg Microsoft: MaD MozZarella
  • 0
Citerar Dragon_Reborn:
Själv sitter jag som på nålar och väntar på Mach Rider 2... Varje Mach Rider-skämt ser jag som ett steg på vägen mot en utannonsering och det känns som att en liten liiiten strimma av hopp tänds vi de tillfällena. Men sen inser jag att Mach Raider 2 nog tyvärr kommer gå samma öde tillmötes som Half Life 3.

( )


Även om det inte fått en direkt uppföljare har jag sett F-Zero lite som en spirituell uppföljare.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Gangsta_D:
det


Bermuda syndrome Happy
VR-fanboy - även om man inte får gilla VR på Gamereactor. VR > 4K varje dag i veckan.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!