Svenska
nyaste
Atrás

Textkommentarer

Här inne kommenterar vi hemsidans nyheter, recensioner och sånt.

Bra recension. Var inte så intresserad förut, men blev nu väldigt sugen på en vidrig fredagsost.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Nu gäller det att skaffa sig någon form av adapter så man kan använda sig av Logitech Driving Force GT...
  • 0
Bra recension som verkar täcka in det mesta! Det jag dock funderar lite extra på är nog ändå det här med tidslinjen. Woods och rymdkapplöpning. Vad fyller den för konkret syfte? Jag har så svårt att förstå hur "minnesbilder från tidlösa händelser genom världshistorien" kan tryckas in i ett racingspel utan någon form av vettig baktanke.

Jag hade lätt köpt att någon form av tidslinje/wiki över racinghistorien de senaste hundra åren. Exempelvis när Fangio vann 5 VM-titlar på 50-talet, eller när Earnhardt tog alla sina sju NASCAR-mästerskap. Det hade på rätt sätt kunnat bidra till spelatmosfären.

Men vad är syftet? Har man bara gjort det som en "kul grej" så känns det nog lika opassande som att ha lingonsylt på en cheeseburgare.
"These dogs are like pussycats compared to those in Pripyat." //Captain John Price
Tack för en välskriven recension.
Citerar MartinSweden16:
Vad fyller den för konkret syfte?

Inget syfte alls förutom att bygga atmosfär, vilket har motsatt effekt för undertecknad.

Citerar Tassel73:
Tack för en välskriven recension.

Tack själv!
Petter Hegevall / Gamereactor
Wow. Grym recension. Hoppas ni är nöjda med spelet efter så lång utvecklingstid. 7 är inget dåligt betyg.
"Playstation VR. Ett jävligt dyrt bokställ" - Nördigt. Episode 222. Ajjj.
  • 0
Bra att du tog upp kontrollaspekten och hur detaljerad dackfysikens känns. En fråga: måste man göra körkorts tester o chalanges? Spelade en massa av demot men sket i hela den trak biten.

Bättre än dirt 4 som väl fick en 9a här på gamereactor?;) (olika recensenter men ändå)....

ska ta o lira lite dirt 2 nu.
  • 0
Nästan det viktigaste för njutbara race är vett och racingetikett och jag är extremt glad att GTS lyfter detta. För i dagsläget finns nära på bara Iracing av de titlar jag kört med ett community som är seriöst nog för att man skall kunna njuta av racen.
Bra recension!

Med tanke på att Polyphony brukar förbättra och lägga till mer saker gratis till sina spel via patchar än vad de flesta andra bilspel gör mellan numrerade utgåvor så verkar detta vara en väldigt stark grund att bygga vidare på.

Har det sagts något om kommande banor/bilar kommer att kosta pengar eller att vara gratis (eller en blandning)?
Citerar Freeman79:
Wow. Grym recension. Hoppas ni är nöjda med spelet efter så lång utvecklingstid. 7 är inget dåligt betyg.


Den här kommentaren känns lika genuin som Dolly Partons bröst.
Är sugen på Project Cars 2 till Steam men är tveksam till fartkänslan som saknades enligt din recension. Vet inte hur jag ska göra. Spelar nästan bara på datorn så tror inte jag skaffar GT Sports. Forza 7 är jag sugen på men måste då uppdatera mitt Windows 10. Nya moderkortet som installerades i januari gjorde så att jag måste aktivera Windows med en ny nyckel. Som det är nu kan jag inte ta hem nya uppdateringar som Forza 7 kräver till Windows 10. Alltså måste jag köpa en Win10 nyckel. Drygt.
You Can Try & Live in Darkness.. But You Will Never Shake the Light.
  • 0
Bra recension att det saknas så många banor är märkligt men får väl se vad som dyker upp i framtiden.
  • 0
Tack för en välskriven recension Petter! Jag har en fundering angående något som inte nämndes i recensionen och det gäller repriserna i GT Sport. Personligen har jag aldrig spelat ett bilspel med så välgjorda repriser, som i nästan samtliga GT-spel. När betan till GT Sport var igång i våras såg jag lika mycket fram emot att titta på reprisen, som till själva körandet av eventet, just tack vare de perfekta kameravinklarna och ljudet.

Till min fråga; hur står sig repriserna i den fulla utgåvan till de resterande banorna och med alla bilar?
  • 0
Plockar det i reabacken så småningom. Tills dess säger jag bara "forza Forza"!
  • moms
  • moms
Dirt 2 är världens bästa bilspel
buy sea chair ten
  • 0
Citerar Straatman:
Tack för en välskriven recension Petter! Jag har en fundering angående något som inte nämndes i recensionen och det gäller repriserna i GT Sport. Personligen har jag aldrig spelat ett bilspel med så välgjorda repriser, som i nästan samtliga GT-spel. När betan till GT Sport var igång i våras såg jag lika mycket fram emot att titta på reprisen, som till själva körandet av eventet, just tack vare de perfekta kameravinklarna och ljudet.

Tack själv. Jag har ärligt talat inte kikat på en enda repris och har nog inga större planer på att göra det, heller. Jag är alldeles för upptagen med att köra. Jag tvivlar dock inte för en sekund på att repriserna är precis lika förtjusande som vanligt när det gäller denna spelserie.

Citerar moms:
Dirt 2 är världens bästa bilspel

Långt ifrån, men ett förbaskat underhållande arkadracing-spel, den saken är stensäker.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Bra recension som vanligt. Kul att du nästan uteslutande ägnar dig åt att recensera bilspel
nytt som gammalt.
Tänkte höra lite vad du tycker om gratisspelet Copa Petrobras de Marcas?
  • 0
Petter jag noterade en sak när jag testade demon förra veckan. Körde ett litet långlopp på ovalbanan (minns inte namnet nu) som krävde depåstopp både för mig och AI:n. Då såg det ut som att AI-bilarna försvann i tomma intet när de gick in i depån och det var alltid endast min bil i depå oavsett om AI-bilar hade kört in precis före eller efter mig.
Är grafiken så "märklig" eller var det bara något i demo-versionen?
För övrigt gillade jag körkänslan trots att jag bara testade med handkontroll en stund men saknar likt dig en hög med banor samt även dygnscykel. Det känns märkligt att möjligheten finns till 24h race där solen alltid är på samma position dygnet runt...
  • 0
Intressant att detta spel kräver att man är online...för att hade det varit ett Xboxspel så hade kommentarerna haglat om "always online, molnet, xboxlivekrav ...".
Nu? Inte en enda kommentar.
Personligen ser jag det som att Xboxägare är snällare mot psägare än tvärtom.
Vilket ofta är ganska tydligt i kommentarsfältet enligt mig.
  • 0
"Jag har inga problem med att i detalj känns i vilket av bakdäcken jag har mest grepp i när jag slungar min tävlingspreppade McLaren GR4 650S nedför korkskruven på Laguna Seca och med force feedback-stödet uppskruvat till sju (av tio) i spelets "drivers options" är Gran Turismo Sport + Thrustmaster T-GT en perfekt kombination."

"För att släppa en FiA-reglerad racingsim med fokus på rättvis, seriös onlineracing, och inte inkludera banor som Monza, Laguna Seca"


Blir lite förvirrad, men antar att Laguna saknas eftersom du även skriver det under minus i sammanfattningen, eller finns den redan som DLC?
  • 0
Citerar Nofolyx:
Blir lite förvirrad

Sorry-sorry, my bad. Jag har bevisligen spelat på toook för mycket Project Cars 2 på slutet. Fixat nu.
Petter Hegevall / Gamereactor
  • 0
Bra recension! Jag upptäckte charmen med bilspel igen när Horizon 3 släpptes. Införskaffade mig en g29 och har senaste veckorna haft massa skoj med Forza 7 på PC. Nu börjar plånboken klia lite efter GT sport!
  • 0
Skulle va kul med en "utmana Petter" gt sport lopp om nån vecka när man hunnit bekanta sig med spelet. Typ ett gamereactorklubbrace. Fler redaktionsmedlemmar får ju gärna också vara med såklart. Men bana o klass o tid kanske bestäms innan osv.
  • 0
Tycker spelet är rätt kul även om jag än så länge bara spelat med handkontroll.
Tycker dock det är svårt att jämföra bilar innan onlineracen. Skulle önska att man när man navigerade över bilarna såg deras egenskaper (kanske jag som missat vart man ser detta).

Skall nog ta fram ratten och prova i helgen. Har tyvärr en enkel ratt, t80 tror jag den heter, men förmodligen roligare än handkontroll. Kanske köper en bättre ratt om det känns bra.

Någon som har tips på roliga och bra bilar att köra? Gillar Porsche

Tack för en bra recension.
  • 0
Är det samma bleka ljud bild som i de senaste GT spelen ? Att alla bilar låter likadant och som en dammsugare?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!