Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
Gamereactor Sverige
nyheter

Microsoft vill inte distrahera utvecklarna med VR


Det är bara några fjuttiga veckor kvar tills Microsoft lanserar Xbox One X som är en utmanare till Playstation 4 Pro. Där Microsoft mest pratar om 4K-grafik, supersampling för alla som spelar på 1080p-TV och tjusigare spel, gick Sony tidigt ut med att virtual reality var en stor orsak till att de ansåg sig behöva mer prestanda. Och det är som bekant något Microsoft tycks vara snudd på ointresserade av.

I en intervju hos Wired berättar Albert Penello från Microsoft mer om varför de valt att satsa som de gör:

"There's still a tonne of experimentation in VR. That's not designed to be a backhanded statement. There are obviously consumer products. Moving the problem into the display of your goggles versus the limits of the TV was a result of some of the 3D TV challenges. But VR has so much potential. Is it a viable consumer product? For a certain size of audience.

We learned with Kinect and the Wii that just translating a typical game experience to VR is not a winning strategy. It's the oddball VR-specific stuff that makes it sing. It wasn't something we wanted to distract developers with this year."

Håller du med Penello, och är det rätt av Microsoft att vänta med virtual reality, eller hoppas du att det är något de satsar på snarast?