Svenska
Gamereactor
nyheter
Star Wars Battlefront II

Superdata: EA förstår inte användarnas syn på mikrotransaktioner

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Star Wars Battlefront II har fått en tuff start, vilket helt får tillskrivas det faktum att EA solkat ner spelet med hårdföra mikrotransaktioner och gjort det svårt att låsa upp saker utan löjligt mycket spelande eller genom att chippa in riktiga pengar. Att sådana användarfientliga saker alls lagts in, menar analysföretaget Superdata beror på att EA inte förstår hur användarna ser på sådant här.

De har offentliggjort en ny rapport om saken där de skriver:

"Walking a fine line between increasing content offerings and engagement (and of course revenue) and alienating gamers, the ongoing experiment of microtransactions has had successes and failures. Although gamers are quick to complain that publishers are excessively monetizing additional content for games, players continue to support service-based monetization with their wallets.

But EA has a ways to go in fully understanding gamers' appetites for microtransactions in different games. Activision's Call of Duty franchise has consistently over-performed EA's Battlefield in microtransactions by relying on character customization and weapons. However, EA have by no means been the first to get burned by what appears to consumers as money-grubbing techniques. Players of Assassin's Creed Unity pushed back against what they saw as Ubisoft's high-priced microtransaction shortcuts: they ultimately earned only 7% of the game's additional content revenue."

Håller du med om Superdatas sammanfattning?

Star Wars Battlefront II

Relaterade texter

Star Wars Battlefront IIScore

Star Wars Battlefront II

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Så har det äntligen blivit dags att utöva stora krig i den där galaxen, långt, långt borta och Jonas Mäki har nyttjat kraften som en sann Sith för att leverera en recension...



Loading next content